וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אזרחי ישראל יישארו עם יותר כסף בכיס"

אחרי דיון בנושא התקציב שערכו ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל, אמר נתניהו כי צעדי הממשלה האחרונים לא יפגעו באזרח הישראלי. פישר: "התנהגות מאוד אחראית"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

(נתניהו ושטייניץ, אתמול)

"גם לאחר הצעדים שנעשה, המשפחות בישראל, מעמד הביניים והשכבות החלשות יישארו עם יותר כסף בכיס", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסיום ישיבה שערך יחד עם שר האוצר, יובל שטייניץ, ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בנושא תקציב המדינה 2013. "אני מזכיר לכם שאנחנו מביאים בעוד כמה ימים חינוך חינם מגיל 3 – מאות אלפי משפחות יחסכו 800 שקל לחודש. הבאנו נקודות זיכוי למשפחות עובדות בשווי עוד מאות שקלים בחודש, שנכנסו לתוקף כבר בינואר 2012. הבאנו כבר הפחתות רציניות בחשבון הסלולר החודשי, והבאנו טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12 – זהו שינוי עצום שבסופו רוב אזרחי ישראל נשארים עם יותר כסף בכיס", טען נתניהו.

שטייניץ אמר בתום הדיון כי "אנחנו נמצאים כאן כדי להגן על כלכלת ישראל. אנחנו רואים מה קורה בארה"ב, בבריטניה, בספרד, ביוון ואנחנו לא ניתן לזה לקרות כאן". לדברי שטייניץ, "הדבר החברתי הכי חשוב, בנוסף לכל הצעדים שעשינו כאן בשלוש השנים האחרונות, הוא שבמקום לייצר 160 אלף מקומות עבודה, המשק צמח וייצרנו 330 אלף מקומות עבודה, פי שניים מהנורמה".

"כדי להמשיך ולשמור על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל קבענו יעד גירעון ריאלי. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ ולנקוט בכל הצעדים כדי לעמוד בו, כולל החלטות לא פופולריות", אמר שר האוצר. "את זה אנחנו עושים כאן ועכשיו בשבוע הבא, כדי לשדר לכל העולם, לאחר שראינו גם את אזהרת הדירוג לגרמניה – אנחנו רציניים, אנחנו אחראים, אנחנו נמשיך להגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל מהמשבר", הוסיף.

"העלאת המע"מ תייקר לאין שיעור את חייו של כל אדם בישראל"

פישר הביע את שביעות רצונו מצעדי הממשלה האחרונים. "בחודש האחרון הייתי קצת ביקורתי על המדיניות הפיסקלית של הממשלה, אבל מה שראיתי ביומיים האחרונים זה התקדמות מאוד רצינית, התנהגות מאוד אחראית על ידי מקבלי ההחלטות בתחום הכלכלה. אני מקווה שתוך לא הרבה ימים נראה חבילה שממש תשנה את המצב במשק הישראלי, ותאפשר לנו להמשיך לצמוח בקצב מאוד מכובד".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לדבריו של נתניהו בתום הדיון ואמרה כי הוא צודק כאשר הוא אומר שהמשפחות יישארו בתום הגזירות עם יותר כסף בכיסן, "אלא שמדובר במשפחות ההון בלבד ולא בציבור". "יש גבול לאגדות שאפשר לספר לציבור, כשנתניהו אומר שמעמד הביניים והעניים יישארו עם יותר כסף אחרי הגזירות ומוליך את הציבור שולל ביודעין", אמרה.

"העלאת המע"מ תייקר לאין שיעור את חייו של כל אדם בישראל. ככל שהוא עני יותר - הוא ישלם יותר מס, ההיפך הגמור מהתפיסה הצודקת של מס שהוא יחסי להכנסה", הוסיפה יחימוביץ'. "גם הקיצוץ בתקציב יהיה כרוך בכך שמשפחות ייאלצו להוציא מכיסן על בריאות ועל שירותי בסיס המגיעים לכל אזרח בחינם. המקומם ביותר בצעדיו של נתניהו הוא שיש לו מקורות זמינים למלא את הבור שהוא עצמו יצר, אלא שמקורות אלה באים מבעלי ההון והוא מעדיף למלא את הבור בכספו של מעמד הביניים ובכספם של העניים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully