וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק האירופי שלח את אחד העם לעליות

שלי אפלברג

26.7.2012 / 16:55

מריו דראגי הבהיר כי הבנק המרכזי באירופה יעשה כל שביכולתו להציל את גוש היורו והבורסה התל אביבית הגיבה בעליות. ת"א 25 סגר בעלייה של 1.27%. ת"א 100 עלה ב-0.46%

יום המסחר האחרון של השבוע נפתח על רקע פקיעת אופציות המעו"ף לחודש יולי הבוקר ונסגר בעליות שערים חדות. העליות בבורסה שהתהפכה מספר פעמים במהלך המסחר התרחשו על רקע דבריו של נגיד הבנק המרכזי באירופה כי יעשה כל שנדרש על מנת לשמור על גוש היורו.

מדד ת"א 25 סגר בעלייה של 1.27% על רמת 1,093.09 הנקודות ואת השבוע סגר בעלייה של 1.86%; ת"א 100 עלה ב-0.46% לרמת 988.16 הנקודות וסגר את השבוע בעלייה של 0.46%; מדד הבנקים אשר נסחר בירידות חדות בתחילת היום סגר בעלייה של 0.65% ואת השבוע סיים בירידה של 2% ; נדל"ן 15 סגר בעלייה של 0.57% ואת השבוע סגר בירידה של 3.6% ת"א נפט וגז סגר בעלייה של 0.46% ואת השבוע סגר בירידה של 0.38%.

מדד התל בונד 20 סגר בעלייה של 0.31% ואת השבוע סגר בירידה של 0.46%. מדד תל בונד 40 סגר בעלייה של 0.06% ואת השבוע סגר בירידה של 0.78%. מדד התל בונד 60 סגר בעלייה של 0.18% ואת השבוע סגר בירידה של 0.61%. מחזור המסחר לאור הפקיעה הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

המחיר הקובע לחודש יולי למימוש ולפקיעה של נגזרים על מדד ת"א 25 הוא 1,083.08 נקודות ועל מדד ת"א בנקים 793.38 נקודות. המחירים על מניות ת"א 25: כיל - 4,646 נקודות, הפועלים - 1,120 נקודות, לאומי - 888 נקודות, טבע - 16,450 נקודות, דיסקונט - 371.2 נקודות, מזרחי - 2,925 נקודות, אבנר - 186.7 נקודות, רציו - 25.7 נקודות.

זיו פניני, מנהל חדר המסחר של מגדל שוקי הון: "האקט של הפקיעה היה די מינורי, כשרוב האקשן התרחש אתמול לקראת סוף היום. בשלב שבו רצה שמועה כי בפקיעה עתידים לקנות נכס בסיס בכמות גבוהה, השמועה גררה את השוק לעליות שערים בחוזים הקצרים ונפתח פער שלילי בין החוזים הקצרים לארוכים.

"הדבר איפשר לשחקני הארביטראז' לגלגל חלק מהפוזיציות לחודש הבא. סך הכל השוק נסחר בפקיעה הנוכחית סביב המדדים 1,070-1,080 והסב רווח לכותבי האופציות. סטיית התקן לחודש אוגוסט נסחרת בסטיית תקן של 18% - סטייה במחיר סביר שלא מאפיין את אי הוודאות ששוררת בשווקים".

בכיר בשוק ההון אמר אתמול כי "השוק נסגר אמש מאוד גבוה על רקע הפקיעה והתאמת הפוזיציות של שחקני המעוף, שביצעו פעולות שורט ביום חמישי בעקבות עליית המטאורית של מלאנוקס ב-50%. מצד שני קיים מצב כי הפוזיציות החדשות יגרמו דווקא לירידה אחרי הפקיעות". היום מלאנוקס מטפסת במסחר ב-3.4% נוספים.

מורן צור, מנכ"ל מיטב טרייד, הסביר כי "המחזורים ממשיכים לגרד את רף המיליארד שקל מלמטה ביום טוב, וזהו מצב בעייתי שבו שחקני מעו"ף יכולים לשלוט על ביצועים של שוק. כך בשבוע שעבר, ביום שמלאנוקס זינקה בכ-50% ורק היא לבד היתה אמורה לתרום לעליית מדד ת"א 25 כ-3.5% במקביל להתפתחויות טובות בחו"ל באותו יום, ראינו התערבות בוטה של שחקנים שלא נתנו לשוק לברוח להם למעלה.

"ניתן לזהות את הרמה של מדד ת"א 25 על 1,080 נקודות כבעייתית עבור אותם שחקנים - רמה שהיה טבעי כי השוק יפרוץ אותה באותו יום של זינוק מלאנוקס - וכי ללא אירועים חריגים המדד צפוי להישאר ברמות אלו".

צור ציין כי "למרות היובש המדאיג באפיק הקונצרני שממשיך לספוג ירידות כיוון שאין מי שיקנה והקרנות רק מבצעות התאמות, ישנן הזדמנויות נוחות מאוד עבור המשקיעים לטווח ארוך. השוק חטף לא מעט והוא יעלה בסופו של דבר, אין בזה ספק בכלל. אז למי שלא מסתכל על המסכים כל יום, זה הזמן להצטייד במניות ואג"חים קונצרניים תוך כדי פיזור השקעה. בדומה לשנת 2008, נפתחו הזדמנויות מטורפות באפיק הקונצרני. גם אז הראו התשואות על פשיטות רגל של חברות אך מי שניצל הזדמנות זו הרוויח עשרות אחוזים בשנת 2009".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ, יביאו לישיבת הממשלה ביום שני הקרוב תוכנית לקיצוצים בתקציב המדינה ל-2012 בהיקף של 700 מיליון שקל ולהטלת מסים חדשים על אזרחי המדינה בהיקף של מעל למיליארד שקל עוד השנה, זאת כדי לסיים את תקציב השנה עם גירעון נמוך מ-4% תוצר.

המסחר מעבר לים

לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, אמר כי ה-ECB יעשה כל שנדרש כדי לשמור על היורו. לונדון עולה ב-0.6%; פרנקפורט מוסיפה 0.2%; פאריס עולה ב-1%; מדריד עולה ב-1.6%; מילאנו קופצת ב-2.4%; מדד סטוקס 600 עולה ב-0.8%; היורו מתחזק ב-0.5% מול הדולר לרמה של 1.222 דולר ליורו.

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 ירד זה יום המסחר הרביעי ברציפות, על רקע נפילה מפתיעה במכירות הבתים בארה"ב. מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות בעקבות דו"חות כספיים מאכזבים של ענקית הטכנולוגיה אפל, ואילו מניות הבלו צ'יפ רשמו עליות על רקע העלאת תחזיות של קטרפילר ובואינג.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%; מדד S&P 500 נסגר בירידות קלות - סגירה שלילית רביעית ברציפות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה בתחילת השבוע לרמתה הנמוכה ביותר זה למעלה מ-200 שנה - נותרה ללא שינוי ברמה של 1.41%.

במרכז המסחר

מניית מלאנקוס שעלתה מתחילת השנה ב 200% הצליחה לזנק במסחר התוך יומי ב 20% תוך דקה וסגרה את המסחר בעליה של 5.2% במחזור מסחר של 120 מיליון שקל שגם הושפע מהפקיעה. הסיבה לעליה התוך יומית הינה הזרמה של פקודות קניה גדולות.

פרטנר וסלקום מתאוששות מעט לאחר שבועות של שחיקה בערך המניה. מניית רמי לוי ממשיכה לזנק על רקע המלצת פסגות מאתמול.

חברת הביומד פרוקוגניה מזנקת ב-50% במסחר במחזור של 5 מיליון שקל על רקע חתימתה על הסכם מחקר הכולל אופציה לקבלת רישיון מסחור עולמי ובלעדי עם ידע חברה למחקר ופיתוח של מכון ויצמן. מדובר במחקר בתחום מבנה סוכרים של תאי גזע שיערך בהנחייתנו של פרופסור דב צפורי ממכון ויצמן.

פלוריסטם הודיעה כי המכון הלאומי לבריאות של ארה"ב (NIH) פורש את חסותו על מחקר של החברה ויממן ויבצע ניסויים בתאים של פלוריסטם לטיפול בנפגעי קרינה. היקף ההשקעה של הרשות האמריקאית מוערך במיליוני דולרים. המחקר, שמבוסס על תוצאות ראשוניות טובות במודלים של בע"ח, נועד לפתח טיפול לנפגעי רמות קרינה קטלניות, כמו במקרים של אסונות גרעיניים. תוצאות המחקר יתמכו בפיתוחים באינדיקציות רבות נוספות, כמו כשל של מח העצם.

חברת קרדן אן.וי שבשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, ספגה מכה קשה לאחר שבוטל מזכר ההבנות להשקעה בחברה הבת, Kardan Water International Group על פי מזכר ההבנות שנחתם לפני 3 שבועות, היתה קרן תשתיות בינלאומית אמורה להשקיע 62 מיליון יורו ב-39.5%-42% ממניותיה של KWIG, כלומר לפי שווי חברה של 93 מיליון יורו לפני ההשקעה ו-155 מיליון יורו אחריה.

טבע נסחרת על רקע הידיעה על המיזם המשותף של החברה עם חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) .השתיין מתכננות להקים מפעל בעיר Sananad שבמדינת גוג'אראט בהשקעה ראשונית של 45 מיליון דולר. המפעל ייצר תרופות ללא מרשם רופא (OTC) ותוצרתו תיועד לשוק ההודי וליצוא.המפעל החדש יעסיק 500 איש בשלב ראשון ועשוי להכפיל את מספר המועסקים אם יושלם השלב השני של ההשקעה בהשקעה של 45 מיליון דולר נוספים.

חברת אלרוב נדל"ן תצא להנפקה של עד 200 מיליון שקל. אלרוב תנפיק סדרה חדשה של איגרות חוב הצמודות למדד.

האיגרות אמורות להיפרע בשישה תשלומים שווים בין 2020-2015. האיגרות, שקיבלו דירוג A2 על ידי מידרוג, יוצעו בריבית מקסימלית של 5.1%, כאשר המכרז יבוצע על גובה הריבית שיישאו האיגרות.הריבית המקסימלית משקפת תשואה שנתית של 5.28% למח"מ ארוך של 4.85 שנים. מדובר על מרווח של 4.66% מעל אג"ח ממשלתית בעלת תנאים דומים.

מניות הבנקים מובליות את הירידות בבורסה על רקע חשיפתו של המפקח על הבנקים דודו זקן, בסקירה השנתית אותה פרסם אתמול כי הבנקים בישראל חשופים ב-10 מיליארד שקל ללווים הגדולים שאגרות החוב שלהם נסחרו בדצמבר 2012 בתשואה לפדיון הגבוהה מ-12%. הבינלאומי משיל מערכו 0.8%; דיסקונט נסחר בעליה של 0.5 %; לאומי עולהב 0.5%; הפועלים מוסיף ב1.1% ומזרחי טפחות נסחר עם עליה של 1.1.

בבנק ישראל מציינים כי "מהרביע השני של 2011 גדל הסיכון בשוק אג"ח הקונצרניות, ומספר החברות שנדרשו להסדר חוב עלה משמעותית. התפתחויות אלה משקפות עלייה בסיכון ההדבקה של מערכת הבנקאות מהשוק החוץ בנקאי".

חברת חיפושי הגז שמן שבשליטת חיים לייבוביץ', ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי תיסחר על רקע הידיעה כי היא מקבלת בשבועות האחרונים הצעות ממספר גופים המעוניינים להפוך לשותפים ברישיון חיפושי הנפט שלה מול חופי פלמחים.

ל-TheMaker נודע כי בשבועות האחרונים ניהלה שמן מגעים לגבי כניסה לרישיון עם שני גופים לפחות - ביניהם קרן קציר המנוהלת על ידי יאיר אפרתי מדש, והכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי.

חברת אלעד קנדה , זרוע הנדל"ן הציבורית של יצחק תשובה בצפון אמריקה, תיסחר על רקע העובדה כי החברה ממשיכה במימוש הנכסים לצורך הגדלת הנזילות. אלעד קנדה, המנוהלת בידי שי ברוורמן ואודי ארז, דיווחה אתמול על כמה עסקות מימושים נוספים בקנדה בהיקף של כ-827 מיליון שקל.

במסגרת העסקה הגדולה, שצפויה להיות מושלמת בתוך 90 יום, התקשרה אלעד קנדה בהסכם למכירת בניינים להשכרה למגורים במתחם אולימפיק ווילאג' (Olympic Village) במונטריאול, הכוללים כ-980 יחידות דיור, תמורת 177.5 מיליון דולר קנדי (כ-710 מיליון שקל לפני עלויות עסקה ועלויות נלוות נוספות.

מניית דלק נדל"ן , אשר מתנדנדת בין הסדר לפירוק, תיסחר על רקע המסמך אותו פירסמה מגדל קרנות נאמנות בו היא טוענת כי ההסדר אותו הציגה החברה ובעל השליטה יצחק תשובה מגלם תספורת שעלולה להגיע לכדי 88%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully