וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ברצף העליות הארוך מאז חודש ינואר

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

28.7.2012 / 6:52

מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 השלימו שבוע חיובי שלישי ברצף והנאסד"ק טיפס ב-2.2%. שווי פייסבוק נחתך בקרוב ל-40 מיליארד דולר מאז ההנפקה והתשואה על האג"ח בארה"ב קפצה

בורסות וול סטריט נסגרו אמש (שישי) חיובית, ומדדי S&P 500 ודאו ג'ונס השלימו עלייה שבועית שלישית ברציפות - רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז ינואר, על רקע הערכות כי קרנות החילוץ האירופיות עשויות להרחיב את רכישות האג"ח הממשלתיות כדי להוזיל את עלויות המימון של ספרד ואיטליה. נתוני מקרו כלכליים מעט טובים יותר מהצפוי שפורסמו אתמול בארה"ב תמכו אף הם במדדים.

מדד דאו ג'ונס אשר קפץ שלשום בשיעור החד זה חודש, עלה ב-1.5% ונסגר מעל לרמה של 13,000 נקודות בראשונה מאז חודש מאי; מדד S&P 500 עלה ב-1.9% - בדרכו לשבוע חיובי שלישי ברציפות - רצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז ינואר. מדד נאסד”ק טיפס ב-2.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השלישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה בתחילת השבוע לשפל של יותר מ-200 שנה - קפצה ב-0.13% - הזינוק היומי החד ביותר מאז חודש מארס - לרמה של 1.56%.

ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר השנה על רקע המשך החולשה בשוק העבודה ובצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד החודש לרמה של 72.3 נקודות לעומת רמה של 73.2 נקודות ביוני. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 72 נקודות.

רמתו הממוצעת של המדד במהלך תקופת המיתון האחרונה בארה"ב, שנמשכה 18 חודשים והסתיימה ביוני 2009, היתה 64.2 נקודות. בחמש שנים שקדמו לתקופת המיתון האחרונה היתה רמתו הממוצעת של המדד 89 נקודות.

מוקדם יותר אתמול פורסמו בארה"ב נתונים שהצביעו על כך שהצמיחה של הכלכלה האמריקאית רשמה האטה ברבעון השני של השנה לאחר שחולשת שוק העבודה גרמה לאמריקאים רבים לצמצם את הוצאותיהם.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 1.5% לעומת צמיחה של 2% ברבעון הראשון של השנה, מסר משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה של 1.4% ברבעון השני. משרד המסחר תיקן כלפי מעלה את נתוני הצמיחה של הרבעון הרביעי של שנת 2011 לקצב צמיחה שנתי של 4.1% - הצמיחה החדה ביותר זה קרוב לשש שנים - לעומת צמיחה של 3% שעליה דווח במקור.

"גרמניה וצרפת מחויבות עמוקות לשלמות גוש היורו"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, הוציאו הודעה משותפת בה אמרו כי הם מחויבים עמוקות לשלמות גוש היורו.

בהודעה שפירסמו נאמר כי השניים יעשו "כל דבר אפשרי כדי להגן על גוש היורו". שני המנהיגים אמרו עוד כי הדבר מחייב את היענותן של כל המדינות החברות בגוש היורו ושל המוסדות האירופים "בתחומי המומחיות שלהם".

גרמניה וצרפת "מחויבות עמוקות לשלמות גוש היורו", נאמר בהודעה המשותפת. שני המנהיגים קראו ליישום מהיר של ההחלטות שהתקבלו בפסגת מנהיגי אירופה בשלהי חודש יוני.

מוקדם יותר הודיע הבנק המרכזי של גרמניה כי הוא עדיין מתנגד לרכישת אג"ח ממשלתיות על ידי הבנק המרכזי של אירופה, אך אינו מתנגד לשימוש בקרנות החילוץ האירופיות כדי להוריד את עלויות ההלוואה של הממשלות, כך דיווח דאו ג'ונס ניוזוויר.

הדיווח הגיע יום לאחר הצהרתו של נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB) מריו דראגי אותם פירשו כלכלנים כסימן לחזרה לרכישת אג"ח ממשלתיות כדרך להורדת עלויות ההלוואה של הממשלות בגוש היורו.

דובר הבנק המרכזי של גרמניה אמר כי המוסד עדיין רואה בצעדים העתידיים של הבנק המרכזי של אירופה כבעייתיים, בעוד רכישות שיתבצעו על ידי קרנות החילוץ האירופיות הינן "לא בעייתיות", לפי הדיווח.

ספרד הכירה מוקדם יותר השבוע בעובדה כי היא עשויה להזדקק לסיוע מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) בשווי 300 מיליארד יורו. זאת אם עלויות ההלוואה שלה לא יירדו, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, שר הכלכלה לואיס דה גווינדוס דן בנושא עם שר האוצר הגרמני ולפגנג שויבלה בפגישה בברלין ביום שלישי האחרון כאשר התשואות על אג"ח ממשלת ספרד זינקו ל-7.6%. בעבר התעקשה ספרד כי לא תזדקק לחילוץ בהיקף גדול של כלכלתה.

דראגי, אמר אתמול כי הבנק המרכזי יעשה כל שנדרש על מנת להגן על גוש היורו. "במסגרת המנדט שלנו, הבנק המרכזי של אירופה מוכן לעשות כל שיידרש כדי לשמור על היורו. והאמינו לי, זה יהיה מספיק", אמר דראגי בכנס השקעות בלונדון. דבריו של דראגי חיזקו את ההערכות, כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים להוזלת עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה.

סטארבקס הורידה את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, דיווחה אתמול על מעבר להפסד רבעוני במסגרת הדו"חות הכספיים הראשונים של החברה בתור חברה בורסאית. פייסבוק, שבראשה עומד המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג, רשמה ברבעון השני של השנה הפסד נקי של 157 מיליון דולר, או הפסד של שמונה סנט למניה, לעומת רווח נקי של 240 מיליון דולר, או רווח של 11 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, דיווחה אמש על נפילה של 83% ברווחיה הרבעוניים ועל הכנסות נמוכות מהצפוי. מניית החברה נפלה ביותר מ-7% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט. אמזון רשמה ברבעון השני רווח של שבעה מיליון דולר, לעומת רווח של 191 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. התוצאות תאמו את תחזיות האנליסטים.

סוכנות הנסיעות המקוונת אקספדיה דיווחה היום על רווח והכנסות ברבעון השני של השנה שעלו על תחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון רווח של 105 מיליון דולר, ירידה של 25% לעומת התקופה המקבילה, בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 89 סנט למניה לעומת רווח של 72 סנט למניה ברבעון המקביל, ומעל ולתחזית האנליסטים לרווח של 71 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-1.04 מיליארד דולר, צמיחה של 14% לעומת הרבעון השני של שנת 2011, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 990 מיליון דולר.

סטרבאקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, הורידה היום את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי על רקע ההאטה בכלכלה העולמית. החברה צופה לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 44-45 סנט למניה לעומת תחזית קודמת מחודש שעבר לרווח של 46-47 סנט למניה. הרשת צופה רווח של 2.04-2.14 דולר למניה בשנת הכספים הבאה, שהמתחילה בסוף ספטמבר - פחות מתחזית האנליסטים לרווח שנתי של 2.28 דולר למניה. סטרבאקס רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 333 מיליון דולר, או 43 סנט למניה - גידול של 19% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, אך פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 45 סנט למניה. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר, צמיחה של 13% לעומת הרבעון השני של שנת 2011 אך פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 3.33 מיליארד דולר.

שברון, חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על ירידה של כמעט 7% ברווחיה ברבעון השני על רקע ירידה מחירי הנפט והיקף תפוקתה. ענקית הנפט רשמה ברבעון רווח של 7.21 מיליארד דולר, או 3.66 דולר למניה, לעומת רווח של 7.73 מיליארד דולר, או 3.85 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 3.23 דולר למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-62.6 מיליארד דולר, ירידה של 9% לעומת הרבעון השני של שנת 2011 ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 71.4 מיליארד דולר.

חברת ההשקעות לג מייסון עברה להפסד ברבעון השני של השנה בעקבות נפילה דו-ספרתית בהכנסותיה על רקע ירידה בהיקף הנכסים שבניהולה והמשך משיכות הכספים מצד משקיעים. החברה רשמה ברבעון הפסד של 9.5 מיליון דולר, או הפסד של שבעה סנט למניה, לעומת רווח של 60 מיליון דולר, או רווח של 40 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לאיזון בשורת הרווח. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-630.7 מיליון דולר, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל ופחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 645 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully