וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מחיר הדלק יזנק השבוע ב-50 אגורות

איתי טרילניק

28.7.2012 / 20:24

מחיר הדלק בישראל יעלה על פי ההערכות ב-7% ביום רביעי הקרוב, זאת בעיקר בשל עליית מחירי הנפט בעולם והעלאת המע"מ בארץ. מדובר בהיפוך מגמה שנמשכה שלושה חודשים

על פי הערכות, יזנק מחיר הדלק בחודש אוגוסט בכ-50 אגורות, עלייה של כ- 7%, ועלול אף להגיע לשיא - 7.79 שקלים לליטר בנזין. ההתייקרות נובעת בעיקר מעליית מחירי הדלק באירופה, בעקבות עליית מחירי הנפט בחודש האחרון. עם זאת, גם עליית שער הדולר צפויה לתרום כ-8 אגורות לעלייה במחיר, ואילו העלאת המע"מ מ-16% ל-17% תתרום עוד כ-7 אגורות. בכך ייקטע רצף של שלושה חודשים, שהחל בחודש מאי, בו ירדו מחירי הדלק מ-7.79 שקלים לליטר בשירות עצמי ל-7.27 שקלים כיום.

מחיר הבנזין מחושב בעיקר על פי מחירו באירופה (המושפע ממחיר הנפט בעולם) ועל פי שער הדולר. על מחיר הבסיס, המחושב על פי העסקות באירופה לקראת סוף כל חודש, מתווספים גם מרווח השיווק לחברות הדלק, הבלו והמע"מ. בחודשים האחרונים חלו ירידות במחיר הבנזין באירופה, על רקע הירידה במחיר הנפט, אך באחרונה חזר הנפט להתייקר. לקראת סוף יוני הגיע מחיר חבית נפט מסוג ברנט ל-90 דולר בלבד, ואילו כעת מחירה הוא 108 דולר - עלייה של כ-20%.

בנוסף, הדולר עלה בחודש האחרון בכ-4.2%, משער יציג של 3.92 שקלים לדולר ב-2 ביולי ל-4.08 שקלים ביום שישי האחרון. לפיכך צפוי מחיר הבסיס, שהתייקר בלאו הכי בשל עליית המחירים באירופה, לעלות עוד יותר - בשל התייקרות הדולר.

לאחר שחזר הבלו על הבנזין להתייקר בחודש יולי, הסתיימו למעשה ההנחות שניתנו בבלו מתחילת השנה, וניתנו בעקבות הלחץ הציבורי בנושא מחירי הדלק. בחודש מרץ הוחלט על הפחתה של 10 אגורות בבלו, ובחודש אפריל הוחלט על הפחתה נוספת של 15 אגורות. עם זאת, מדובר היה בהוראות שעה מוגבלות בזמן. ההנחה השניה, בסך 15 אגורות, פגה בתחילת חודש יולי, והיום עומד הבלו על 2.97 שקלים לליטר. העלאת המע"מ, החל גם על הבלו, מ- 16% ל- 17% תייקר את המחיר הסופי בכ- 7 אגורות לליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully