וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "צעדי ראש הממשלה ושר האוצר הכרחיים"

29.7.2012 / 8:33

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר מגבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ ואומר כי אין ברירה אלא להעלות את נטל המס. "המשק הישראלי בפני מצב כלכלי מסובך"

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר הגיב לצעדים הכלכליים אשר יובאו לאישור הממשלה ביום שני ואמר כי "הצעדים שהציגו בימים האחרונים ראש הממשלה ושר האוצר הינם הכרחיים להתמודדות עם המצב הכלכלי המסובך, שבפניו עומד המשק הישראלי.

"מצד אחד המשק העולמי במצב קשה שכבר התחיל להשפיע על צמיחת המשק הישראלי, וישנה אף אפשרות שנצטרך בעתיד הקרוב להתמודד עם השלכות החרפת המשבר בגוש האירו. מצד שני ישנן בעיות הנובעות מהגירעון הגדול בתקציב, שאם לא נטפל בהן, נמצא עצמנו ב-2013 עם גירעון גדול עוד יותר בתקציב המדינה. אפשרות זו כבר גורמת לספקות ואי ודאות לגבי היכולת של מדינת ישראל לנהל את המשק ברמה הנדרשת. לאור מצב זה, צעדיהם של ראש הממשלה ושר האוצר הינם אמיצים וחיוניים לשיפור המצב התקציבי שלנו ב-2013. הם יאפשרו לנו לנהל את המשק באופן שיתמוך בהמשך הצמיחה, לטובת אזרחי המדינה".

פישר הוסיף כי "בנק ישראל מצידו, ימשיך לנהל מדיניות מוניטארית שתשמור על יציבות מחירים, תתמוך בצמיחת המשק ותשמור על יציבות המערכת הפיננסית".

בעקבות החלטות הממשלה האחרונות, לשכת התאום של הארגונים הכלכליים תתכנס לדיון דחוף. צבי אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים מכנס לדיון דחוף את נשיאי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים על מנת לדון ולהחליט על צעדי פעולה למול המצב הכלכלי וההחלטות האחרונות בנושא הקיצוצים בתקציב והעלאות המסים. הדיון יתקיים בשעה 16:00 בבית התאחדות התעשיינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully