וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבילת חילוץ מלאה לספרד - בלתי אפשרית"

29.7.2012 / 11:24

לפי חישובי צוות חשיבה מוביל באירופה חבילת חילוץ מלאה לספרד תעלה כ-650 מיליארד יורו. לדברי הצוות סכום זה אינו אפשרי מבחינה כלכלית ופוליטית

חבילת חילוץ מלאה לספרד תהיה בלתי אפשרית מבחינה כלכלית ופוליטית ותעלה עד 650 מיליארד יורו (800 מיליארד דולר), כך הזהיר Open Europe, צוות חשיבה מוביל באירופה - דיווח "סאנדיי טלגרף".

ההערכה של Open Europe מבוססת על ההנחה שממשלת ספרד תאבד את הגישה לשוקי האג"ח למשך שלוש שנים, לאחר שעלויות המימון שלה יעלו לרמות בלתי נסבלות, כפי שקרה ביוון, אירלנד ופורטוגל. צרכי המימון של ספרד עד 2015 מסתכמים ב-542 מיליארד יורו, ובנוסף לסיוע של 100 מיליארד יורו לבנקים, המחוזות בספרד כנראה יזדקקו ל-20 מיליארד יורו, לפי חישובי הצוות.

חבילת חילוץ מלאה לספרד, כמו זו שקיבלה יוון, תייבש את קרן החילוץ של גוש היורו בסך 500 מיליארד יורו, מה שיחייב פיתרון אחר, טוען Open Europe.

החששות כי ספרד תזדקק לחבילת חילוץ מלאה גברו בשבוע שעבר, לאחר שעלויות המימון של הממשלה הגיעו לרמות חסרות תקדים ובזה אחר זה הודיעו שלושה מחוזות בספרד כי הם זקוקים לחילוץ. "המחוזות לא יכריעו את גורלה של ספרד מבחינה פיננסית, אך בקשות החילוץ שלהם מראות כמה קשה יהיה לספרד מבחינה פוליטית לרסן את הוצאותיה ולבצע רפורמות", אמר ראול רופרל, ראש מחלקה ב- Open Europe. "ברור שתוכנית החילוץ הנוכחית לבנקים אינה מספקת, אבל חבילת חילוץ מלאה - שתהיה באזור 650 מיליארד יורו - תהיה בלתי אפשרית", הוסיף.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, אמרו ביום שישי כי הם מחויבים עמוקות לשלמות גוש היורו. בהודעה שפירסמו נאמר כי השניים יעשו "כל דבר אפשרי כדי להגן על גוש היורו", והוסיפו כי הדבר מחייב את היענותם של כל המדינות החברות בגוש היורו ושל המוסדות האירופים "בתחומי המומחיות שלהם". דבריהם נאמרו לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי הבנק המרכזי יעשה כל שנדרש על מנת להגן על גוש היורו. "במסגרת המנדט שלנו, הבנק המרכזי של אירופה מוכן לעשות כל שיידרש כדי לשמור על היורו. והאמינו לי, זה יהיה מספיק", אמר דראגי בכנס השקעות בלונדון. דבריו חיזקו את ההערכות, כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים להוזלת עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully