וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחות: 61 מיליון שקל יקוצצו מהחינוך

ליאור דטל

29.7.2012 / 13:03

משרד החינוך יספוג את אחד הקיצוצים הגבוהים ביותר מבין משרדי הממשלה. כמו כן לא ברור איך ישפיע הקיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות על תקציבי החינוך שלהן

רק בשבוע שעבר הבטיחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ כי משרדי החינוך והרווחה יוחרגו מהקיצוץ הרוחבי, אך היום מסתבר שגם המשרדים האלה יספגו קיצוץ משמעותי בתקציבם.

משרד החינוך הוא אחד המשרדים שייספגו את הקיצוץ הגבוה ביותר - כ-61 מיליון שקל השנה וב-2013 (שיתחלקו לכ-30.5 מיליון שקל בכל שנה). המשרדים שיקצצו סכומים גבוהים יותר בשנתיים הקרובות הם המשרד לביטחון פנים (150.6 מיליון שקל), משרד התמ"ת (כ-127 מיליון שקל), ומשרד ראש הממשלה (כ-81 מיליון שקל). כמו כן, תקציב משרד הרווחה יקוצץ ב-10.5 מיליון שקל.

עדיין לא ברור כיצד הקיצוץ הצפוי בתקציבי הרשויות המקומיות (כ-37.5 מיליון שקל בשנתיים הקרובות) ישפיע על תקציבי הרווחה והחינוך של הרשויות המקומיות, המתקצבות גם הן את בתי הספר ומנגנוני הרווחה ברשויות. בנוסף, מתוכנן קיצוץ גבוה בתקציב ההשכלה הגבוהה (כ-57 מיליון שקל) – גבוה ב-7 מיליון שקל מהסכום ששר האוצר יובל שטייניץ הבטיח להעביר למכללת אריאל בשנתיים הקרובות כדי להמירה למעמד אוניברסיטאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully