וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל אנרג'י תבצע קידוח נוסף בלוויתן

ליאור זנו

29.7.2012 / 14:26

בשיחת ועידה לקראת פרסום תוצאות הרבעון השני הודיעה חברת נובל אנרג'י - השותפה האמריקאית בכל תגליות הגז הטבעי בישראל כי תבצע קידוח נוסף בשטח לוויתן ב-2013

חברת נובל אנרג'י מתכננת לבצע קידוח נוסף אל שכבת הקרקע העמוקה שעשויה להכיל נפט במבנה התת ימי לוויתן ב-2013 – כך דיווחה בשיחת ועידה שערכה בחמישי האחרון לרגל פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2012. לפני כחודשיים הופסק קידוח לוויתן 1 שבוצע אל שכבות הקרקע העמוקות והחברה עד כה לא הודיעה מתי, אם בכלל, הוא צפוי להתחדש. בשכות הקרקע הגבוהות יותר נמצאה לפני שנה וחצי תגלית גז ענקית והמשקיעים ממתינים לתוצאות שיעידו האם נמצא גם נפט בשכבות העמוקות, שלא נמצא עד כה בים התיכון.

נובל אנרג'י האמריקאית היא השותפה והמפעילה הגדולה של כל תגליות הגז הטבעי בישראל – ים תטיס ההולך ואוזל (47%), תמר שאמורה להתחיל לספק את צרכי מדינת ישראל ב-2013 (36%) ולוויתן שעד עכשיו לא היה ברור מתי יפותח והאם יופנה לייצוא (40%). בנוסף, היא מפיקה ומוכרת גז טבעי ונפט בארה"ב, אפריקה והים הצפוני.

הכנסותיה של נובל אנרג'י עלו ב-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-966 מיליון דולר. עיקר העליה מיוחסת למכירות הנפט של נובל, בעוד שמכירות הגז הטבעי נחתכו כמעט בחצי, בעיקר בשל הידלדלותו של מאגר מארי B בישראל. גידול בהוצאות החיפוש הוביל את נובל להציג ירידה של 39% ברווח התפעולי ל-138 מיליון דולר. בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי של נובל על 292 מיליון דולר או 1.58 דולר למניה, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון השני של 2011.

עד לתחילת 2011 יוצרה 40% מכמות החשמל הישראלית באמצעות גז טבעי שסופק לה על ידי ים תטיס ומצרים. אבל אז, עם ההפיכה במצרים הפסיקה גם זרימת הגז מהמדינה השכנה, וים תטיס נדרשה לספק כמות גדולה יותר של גז. אז גם התגלה כי כמות הגז המוערכת במקום קטנה מההערכות וגם הגז מישראל כמעט נגמר, לפחות עד להגעת הגז מתמר שאמורה להתרחש באפריל 2013. נובל אמרה כי היא מצפה ברבעון השלישי של השנה לשמור על הפקה של 200-250 מיליון רגל מעוקבת ביום בישראל, לאחר שבחודשים האחרונים פיתחה שני מאגרי לוויתן קטנים באזור ים תטיס – נועה והפיניקלס.

"עבודתנו לא תסתיים ברגע שיסתיים פיתוח תמר", אמר צ'אק דווידסון, מנכ"ל נובל. "הדרישה הביתית בישראל תמשיך לגדול ואנחנו עובדים על פתרונות נוספים כדי למלא אותה". לוויתן - אנחנו בוחנים ביצוע קידוח הערכה נוסף (לשכבות הגז) עד לסוף השנה. אנחנו מתכוונים להפנות את לוויתן לתמיכה בשוק המקומי הישראלי ב-2016 ולאחר מכן להפנות את הגז בו לייצוא".

לשאלת האנליסט בריאן זינגר מגולדמן סאקס אודות תוכניות מדוייקות יותר עבור לוויתן ענה דיוויד סטובר מנובל כי "דיברנו עם הוועדה על היתרונות בבניית מתקן הנזלה אחד משותף לכל הגז באגן הים התיכון המזרחי במקום בבניית מספר מתקנים" ענה דווידסון. "בחנו מספר אתרים בקפריסין, ישראל ומתקן הנזלה צף".

בנובל אמרו כי הם ממשיכים להתכוון להכרזה על שותף חדש ללוייתן בסוף 2012. דוידסון אמר כי "הדיונים מתמשכים. מספר חברות כבר ביקרו ב"חדר הנתונים" (מעין חדר וירטואלי, כאשר החברה הרוכשת מקבלת גישה לנתונים הכוללים של החברה תוך הבטחה לשמירה על סודיות – ל"ז) שלנו וכמה חברות אחרות מתכוונות לבקר בשבועות הקרובים. בנוסף, אנחנו מצפים להמלצות הסופיות של הועדה הישראלית לתכנון מדיניות הייצוא של הגז (וועדת צמח). אנו אופטימיים לגבי שתי התוכניות האפשרויות שלנו – ייצוא ומכירה לשוק המקומי. יש לנו אפשרויות רבות. נמשיך להתקדם בכמה מהן במקביל בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully