וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ במשרד הבריאות: 35 מיליון שקלים

רוני לינדר-גנץ

29.7.2012 / 15:59

כחלק מהקיצוץ הרוחבי שמבקש משר האוצר לאשר יקוצצו פרויקטים כמו מיגון בית החולים באשקלון ושיפוץ בתי חולים פסיכיאטריים ועוד. הקיצוץ נקבע ללא התייעצות עם ראשי המשרד

במשרד הבריאות מתכוונים להילחם בקיצוץ המתוכנן בסך של כ-35 מיליון שקל בתקציב המשרד, שמאיים על פרויקטים חיוניים במערכת הבריאות. בין השאר כולל הקיצוץ, שנקבע על ידי אנשי אגף התקציבים באוצר בלי התייעצות עם ראשי משרד הבריאות, פגיעה בתכנית המיגון של בית החולים ברזילי באשקלון, אשר נמצא בקו הטילים מדרום, פגיעה בשיפוץ ושדרוג בתי החולים הפסיכיאטריים הסובלים מהזנחה רבת שנים, פגיעה בתקציב הרפורמה בבריאות הנפש שרק לאחרונה אושרה לאחר 17 שנים של ציפייה וכן קיצוץ במכרז אחיות בריאות הציבור (טיפות חלב).

בימים האחרונים התקיימו פגישות בין ראשי משרד הבריאות, סגן השר יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו לבין אנשי אגף התקציבים, בו הגדירו אנשי משרד הבריאות את הקיצוץ כ"בלתי נסבל". ליצמן וגמזו דורשים להחריג את תחום הבריאות מהקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה כפי שהוחרג תחום הרווחה.

הבוקר שיגרו ראשי ההסתדרות הרפואית, מנהלי בתי חולים, כלכלני בריאות בכירים, ארגוני חולים וארגוני הזכות לבריאות מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הם "מביעים זעזוע מהכוונה לקצץ קיצוץ נוסף בתקציב הבריאות" ודורשים לבטלו.

"בחישוב זהיר של כלכלנים מומחים בכלכלת בריאות, חסרים היום במערכת הבריאות כ-9 מיליארד שקלים חדשים, מהתקציב הציבורי", כותבים הבכירים, "אלו נדרשים לא כדי לספק לאזרחי ישראל מערכת בריאות מפוארת, אלא כדי לספק לאזרחים את הטיפול הרפואי הבסיסי שנקבע בחוקי מדינת ישראל". לדבריהם, "קיצוץ בתקציב הבריאות הוא פגיעה בהיערכות העורף של ישראל לשעת חירום, הכרזת מלחמה על מעמד הביניים של מדינת ישראל ופגיעה בחוליה החלשה של החברה הישראלית".

עוד הם מזכירים כי "כ-40% מההוצאה בישראל על בריאות היא הוצאה פרטית. זה שיעור ההוצאה הפרטית הגבוה ביותר בין המדינות המעניקות ביטוח בריאות ממלכתי לתושביהן. נתון זה מצביע על הפערים הגדלים באי-השוויון במתן שירותי הבריאות בישראל ועל הגידול באי יעילות המערכת. לאחרונה קבע בית המשפט העליון כי מדינת ישראל כשלה בתפקידה כאשר לא פעלה לעדכון נכון של סל שירותי הבריאות בישראל ובכך פגעה ביכולתן של קופות החולים לספק את שירותי הבריאות שהן מחויבות לספק כחוק. אנו שוהים יום-יום במסדרונות קופות החולים ובתי החולים הציבוריים במדינת ישראל. אנו נתקלים מדי יום ביומו בפניהם של אזרחים הגונים, משלמי מסים, שברגעיהם הקשים ביותר נתקלים במערכת שחוקה ועייפה, ובצוותים רפואיים שכוחותיהם אזלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully