וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל הודיעה על פרישה ממכרז הפרטת נמל אילת

דניאל שמיל

30.7.2012 / 13:09

לפי הודעת כימיקלים לישראל, שהיתה המתמודדת האחרונה שנשארה במכרז, ההחלטה על הפרישה התקבלה לאור התגובה הציבורית שהתעוררה בגין המכרז

חברת כימיקלים לישראל, מקבוצת החברה לישראל, שהיתה המתמודדת היחידה בהפרטת נמל אילת, הודיעה היום פרישה מהמכרז. לפי הודעת החברה, ההחלטה על הפרישה התקבלה "לאחר ניתוח והפקת לקחים מההתמודדות במכרז הראשון והתגובה הציבורית שהתעוררה בגינו" ומתוך ציפייה שהתמודדות במכרז נוסף למכירת הנמל תעורר תגובה ציבורית דומה.

כיל נותרה מתמודדת יחידה במכרז לאחר פרישתן של קבוצות גולדבונד של שלמה שמלצר ושלומי פוגל, גדות מיכליות של יוסי מימן ופפו ספנות של האחים נקש, בשל המחיר המינימום הגבוה, לטענתן (100 מיליון שקל), והוצאות כבדות שנדרשו לשיקום הרציפים.

לטענת החברה, "לאור העובדה כי כיל היתה מוכנה לשלם למדינה את הסכום הגבוה ביותר עבור הנמל, תוך הצגת תוכנית עסקית שתבטיח את קיומו, פיתוחו ושגשוגו של נמל אילת ושמירה על תנאי העבודה ומקור פרנסתם של עובדי הנמל, סביר להניח כי שוב רק כיל היתה נשארת מתמודדת יחידה גם במכרזים הבאים". עוד נטען כי אין סיבה משפטית, בתחום ההגבלים העסקיים או הריכוזיות, שמצדיקה מניעה של ההשתתפות במכרז של כיל

ההחלטה לפרוש מהמכרז התקבלה למרות הביטחון כי אין סיבה משפטית כלשהי, לא בתחום ההגבלים העסקיים ולא בתחום הריכוזיות, שמצדיקה מניעה מהשתתפות של כיל במכרז.

החברה לישראל היתה מתמודדת יחידה גם במכרזים להפרטת צים ולהפרטת בז"ן, בהם זכתה, אך הפעם החליטו ברשות החברות להקפיא את המכרז ולדון שוב בתנאיו. כעת, המתמודדת היחידה פרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully