וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העלאת הפרשות המעסיקים תביא לפיטורים"

אורה קורן

30.7.2012 / 16:10

במסגרת הצעדים הכלכליים עלים דנה הממשלה צפויות לעלות הפרשות המעסיקים לביטוח לאומי. נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה מזהיר כי עסקים קטנים לא יוכלו לעמוד בכך

נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה יהודה אלחדיף, יוצא נגד כוונת הממשלה להקדים בשנה, ל-2013, את הגדלת הפרשות המעסיקים לביטוח הלאומי. לדבריו, רוב המעסיקים הינם בעלי עסקים קטנים הנאבקים על הישרדותם נוכח ההאטה ההולכת וגוברת, והכבדה נוספת תביא לפיטורים המוניים ולקריסת עסקים.

"עד היום שתקנו נוכח עלויות השכר ההולכות וגדלות, כי המטרה היתה הטבת מצבם של העובדים השכירים וצמצום פערים, אך כוונת האוצר להעלות את הפרשות המעסיק לביטוח לאומי לא נועדה להיטיב עם העובדים אלא למלא את הקופה הציבורית על חשבון העסקים הקטנים", אמר אלחדיף.

לדבריו, "לעסק הקטן אין עודפי מזומנים וחשבונות בנק מפוצצים. בכל חודש הוא צריך לשלם משכורות ולהיזהר שלא חרג אפילו במעט ממסגרת האשראי שלו כדי שלא יחזרו לו צ'קים וחשבונו יוגבל. אף בנק לא ימהר להלוות לו כסף, וגם אם כן, לרוב זה יהיה בתנאים בלתי אפשריים עם ריביות גבוהות ודרישה לביטחונות שאין לו".

אלחדיף הוסיף כי "הפתרון לחור הגדול בתקציב הוא גביית מס אמת מחברות הענק שנהנות כבר שנים רבות מהקלות מס מפליגות, ממענקים ומפטורים, להם לא זכאים העסקים הקטנים. יצויין, כי רוב החברות הגדולות נהנות מהטבות מס חוקיות לחלוטין, מכח חוק עידוד השקעות הון הישן, שבוטל לפני כשנתיים. אלחדיף קרא לממשלה לא לאשר את הצעת משרד האוצר לגבייה חלקית של מס על רווחים כלואים, הכנסות פטורות ממס לפי החוק, כל עוד לא נמשכו כדיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully