וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העולם: המסחר באחד העם נחתם בעליות

אורן פרוינד

30.7.2012 / 16:46

מניות הטכנולוגיה הובילו את השערים בבורסה התל אביבית לעליות. מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 1.6% ומדד ת"א 100 עלה ב-1.5%

המסחר בת"א נחתם במגמה חיובית בתגובה לעליות השערים בעולם. מניות הטכנולוגיה ובראשן מלאנוקס הובילו את העליות בת"א כשהן סוגרות פערי ארביטראז' חיוביים מוול סטריט. הודעת מנהיגי גרמניה וצרפת בחמישי האחרון כי יעשו כל דבר אפשרי בכדי להגן על שלמות גוש היורו היא זו שהציתה את גל העליות בעולם.

מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 1.6% מדד ת"א 100 עלה ב-1.5% ; מדד ת"א בנקים נחתם ללא שינוי ; מדד נדל"ן 15 התחזק בשיעור של 0.3%. מדד ת"א טכנולוגיה הוביל את העליות באחד העם עם התחזקות של 2.4% והשלים עלייה של 35% מתחילת שנה.

מרבית המניות הדואליות בת"א פתחו את המסחר הבוקר (ב') עם פערי ארביטראז' חיוביים מוול סטריט. מלאנוקס הובילה את העליות עם התחזקות של 8% לאחר שהוסיפה בשישי האחרון 5.2% לערכה בוול סטריט.

טבע התחזקה בשיעור של 2.1% לאחר שהוסיפה 2.1% בוול סטריט. טאואר סגרה פער ארביטראז' של 5.5% ובתום המסחר עלתה בשיעור של 15%, פוטומדקס סגרה פער של 5.6%, ו פרוטליקס השלימה פער של 2.9% וסיימה בעלייה של 3.3%.

יוני בראל, מנהל השקעות עמיתים בבית ההשקעות אילון, מסביר כי השוק הישראלי עונה על הציפיות לאחר העליות בשאר שוקי העולם. "שוק התקשורת מתאושש במעט היום וזה בהחלט נראה מקום שאפשר להסתכל ולהגדיל פוזיציה. לעומת זאת, הבנקים ממשיכים לדשדש בהובלת לאומי שהודיע על הפרשה של 100 מיליון שקל לפנסיה של העובדים", הסביר בראל.

שר האוצר האמריקאי ייפגש היום עם מנהיגי אירופה

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, ייפגש היום (ב') עם עמיתו הגרמני ועם נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB ), במטרה לתאם עמדות בנוגע לטיפול במשבר הכלכלי העולמי המכה באירופה ובארה"ב.

גייתנר יגיע לגרמניה וייפגש עם שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, באי הגרמני סילט שמצפון למדינה. מספר שעות לאחר מכן יוועד גייתנר בפרנקפורט עם מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה. משרד האוצר של ארה"ב מסר כי הפגישות יהיו סגורות לעיתונות, וכי לא צפויה מסיבת עיתונאים לאחר מכן.

ביום חמישי גרם דראגי לעליות חדות בשוקי אירופה לאחר שהצהיר כי הבנק המרכזי האירופי מחויב לשמירה על שלמות גוש היורו. "במסגרת המנדט שלנו, הבנק המרכזי של אירופה מוכן לעשות כל שיידרש כדי לשמור על היורו. האמינו לי, זה יהיה מספיק", אמר דראגי בכנס משקיעים בלונדון.

דבריו של דראגי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים כגון רכישת אג"ח ממשלתיות להוזלת עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה, שתשואות האג"ח שלהן זינקו השבוע בחדות.

הממשלה דנה בתוכנית הגזירות

הממשלה דנה בשעה זו בתוכנית להעלאת המסים בכ-14.4 מיליארד שקל, ועל קיצוץ בתקציב (למעשה - הסטות בין סעיפים שונים בתקציב) בסכום של כ-1.9 מיליארד שקל ב-2012 וב-2013. זוהי חבילת צעדים קשה, שמעוררת מורת רוח ציבורית קשה - אבל מדובר רק בהקדמה למהלכים הכלכליים שעוד יינקטו. זאת, מכיוון שתוכנית העלאת המסים כוללת גביית מסים שכלל לא בטוח שתתממש, ומשום שהקיצוץ הגדול בתקציב 2013 עדיין לא עלה כלל לדיון.

תקציב 2013 צפוי להסתכם בכ-298 מיליארד שקל (13 מיליארד שקל יותר מתקציב 2012). בתקציב הזה ישנן שתי בעיות קשות. ראשית, הממשלה כבר התחייבה להוצאה של כ-311-313 מיליארד שקל. משמע, הבטחות הממשלה חורגות בכ-14 מיליארד שקל מעבר לתקרת ההוצאה, ולכן התקציב יהיה חייב להיות מקוצץ בסכום זה. יש לציין כי מאז תוכנית הייצוב של 1985, ישראל מקפידה שלא לחרוג מיעדי ההוצאה בתקציב, וזוהי אבן בוחן לאמינות התקציבית שלה - לכן, משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה יתעקשו על קיצוץ כל ההוצאה העודפת מעבר ליעד ההוצאה.

מניות במרכז

הסדר החוב של חברת האחזקות אמפל שבשליטת יוסי מימן נכנס לישורת האחרונה וגורמים רבים מנסים להשפיע ולשנות את החלטת המחזיקים. בעוד יומיים צריכים מחזיקי האג"ח של אמפל שבשליטת יוסי מימן להצביע על מתווה הסדר החוב שמציעה החברה לאחר שבעה חודשי משא ומתן שכמעט ולא הובילו לשינוי מהותי בהצעתה של אמפל.

מנית פרוקוגניה ממשיכה בנסיקה שהחלה בשבוע שעבר עם ההכרזה על שיתוף פעולה מחקרי עם מכון ויצמן. המניה עולה ב-24% במחזור של 6 מיליון שקל - פי 25 מהמחזור היומי הממוצע במניה לאחר שכבר עלתה ב-36%

טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, הזמינה את בעלי מניותיה לאסיפה השנתית שתתקיים בסוף השבוע במשרדי החברה על מנת לדון ולאשר מהלך של איחוד מניות החברה (reverse split). המהלך נועד לאפשר לחברה לעמוד בדרישות המשך הרישום ומסחר בבורסת הנאסדאק

אי.די.בי אחזקות הודיעה אמש בדיווח מיידי לבורסה כי קיבלה מכתב מעורך דין המייצג מחזיק איגרות חוב של החברה, בו נטען שחלוקות הדיווידנדים שנעשו על ידי החברה משנת 2002, ובפרט אלה שנעשו בשנים 2010-2008, לא עמדו במבחני החלוקה וכי הינן בגדר חלוקה אסורה.

לפני כחודשיים דיווחה אלון רבוע כחול שבשליטת דויד ויסמן, כי החברה האם קבוצת אלון הפרטית מכרה לשני גופים מוסדיים 2.64 מיליון מניות אלון רבוע כחול תמורת 25 מיליון שקל. החברה מסרה כי המכירה נעשתה לפי מחיר של 9.25 שקלים למניה. החברה ציינה כי בהסכם המכירה נקבע מנגנון התאמה מיוחד, שלפיו המחיר הסופי של המניות ייקבע בכפוף לתמורה שיקבלו שני הגופים המוסדיים מההפצה של המניות בשוק בשנתיים הבאות.

בנק לאומי צפוי לבצע בדו"חותיו הכספיים הבאים הפרשה בהיקף של 80-100 מיליון שקל בשל התארכות תוחלת החיים בישראל, בהתאם לטיוטה שפירסם באחרונה משרד האוצר בעניין. בשלב זה, לא ברור עדיין אם ההפרשה תבוצע כבר בדו"חות הרבעון השני המתפרסמים בסוף אוגוסט, או שבבנק ימתינו לנייר העמדה הסופי בעניין - ובכך יידחו אותה לדו"חות הרבעון השלישי.

"קיבלנו בהפתעה ובאמצעות נציגי התקשורת את נייר העמדה שהכנתם בנושא הסדר החוב של דלק נדל"ן", כך פתחה היום חברת דלק נדל"ן את מכתבה לבית ההשקעות מגדל שוקי הון ולמנכ"ל מגדל רונן טורם בעקבות נייר עמדה אותו פרסמו שבוע שעבר למחזיקים. במכתב העמדה של מגדל הם קובעים באופן נחרץ כי הם נגד ההסדר ועל המחזיקים לבחור בחלופת הפירוק אשר עדיפה להם.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully