וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית לבניית שכונה של 12 אלף יחידות ברצועת החוף הצפונית של תל אביב

נמרוד בוסו

30.7.2012 / 17:09

על פי התוכנית, שאושרה הבוקר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, ייבנו ברצועת החוף שבין שדה דב להרצליה 12 אלף יחידות דיור ו-140 אלף מ"ר לתעסוקה ואצטדיון

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה הבוקר למתן תוקף - אישור סופי שלאחר שמיעת התנגדויות- את תוכנית המתאר תא/3700 המתייחסת ל-1,900 דונם בצפון-מערב תל אביב. על פי התוכנית שאושרה, ניתנו בשטח זכויות בנייה למגורים בהיקף של כ-12,000 יחידות דיור, כאשר את חלק מהזכויות, על פי התוכניות, יוכלו בעלי הקרקע להמיר לשימושי מלונאות, מסחר ותעסוקה. השטח המדובר משתרע בין שדה דב מדרום, הרצליה מצפון, רמת אביב ממזרח והים ממערב.

בנוסף לזכויות הבנייה למגורים, קובעת התוכנית אשר הוגשה לאישור הוועדה המחוזית גם זכויות בנייה למלונאות בהיקף של 50 אלף מ"ר שטח עיקרי, להקמת 1,250 חדרי מלון לפחות. עוד קובעות התוכנית הוראות ברמה של תוכנית מפורטת לתוספת של חדרי מלון בתחום מלון קולוני (מנדרין) בהיקף של 250 חדרים בשטח עיקרי 10,000 מ"ר, יחד עם שטחי מסחר נוספים.

מזג אויר סוער, מחלון המטוס הממריא משדה דב, פברואר 2012. קובי אליהו
כיום מוחזק השטח על ידי מאות בעלי קרקע פרטיים, אשר עתידים לחלק ביניהם את הזכויות במתחם. שטח החוף שצפוני לשדה דב/קובי אליהו

התוכנית כוללת גם זכויות בנייה לתעסוקה בהיקף של כ-140 אלף מ"ר, וזכויות בנייה למסחר בהיקף של כ-64 אלף מ"ר. לבסוף, מקצה התוכנית כ-200 דונם להקמת מבני ציבור, וקובעת הוראות ברמה מפורטת ל-2 מגרשים אשר ייועדו להקמתה של קרית החינוך.

גורם שישב בדיוני הוועדה הבוקר אמר ל-TheMarker כי במסגרת אישור התוכנית הבוקר נעשו מספר שינויים בתוכנית כפי שהוגשה. האחד מהם הוא סעיף שקבע כי על 2,160 מיחידות הדיור להיות יחידות דיור בהישג יד, בשטח עיקרי ממוצע של 60 מ"ר ליחידה. הגורם סיפר כי הכללתן של היחידות הקטנות יצרה בעיה משפטית. שינוי נוסף נעשה כאשר איצטדיון הנכלל בשטח התוכנית הועבר מצפון המתחם החדש לדרומו, וצפוי להיבנות בסמוך למקום בו נמצא היום שדה דב.

יש לציין כי כיום מוחזק השטח על ידי מאות בעלי קרקע פרטיים, אשר עתידים לחלק ביניהם את הזכויות במתחם. לדברי עו"ד מרים דונין, המייצגת רבים מהם, "כדי שבעלי הקרקעות יוכלו לבנות, לאחר מתן התוקף לתוכנית, צריך לבצע חלוקת זכויות בין הבעלים, ולכן יש חשיבות רבה להתארגנות של הבעלים במתחמים שלמים כדי לאפשר את הבנייה, רק התקבצות של בעלים במגרשים שלמים, עם הסכם שיתוף ביניהם, תאפשר להם מימוש זכויות; את זה הם חייבים לעשות עכשיו, לאחר שהתוכנית קיבלה תוקף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכויות בנייה למלונאות בהיקף של 50 אלף מ"ר שטח עיקרי, ולהקמת 1,250 חדרי מלון לפחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully