וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה נחתמה: תשובה הרוויח 920 מיליון דולר בסיבוב על הפלאזה

מיכאל רוכוורגר

30.7.2012 / 20:28

הרווח המתיק במקצת את ההשקעות הכושלות בדלק נדל"ן הגוססת, שחייבת לבעלי האג"ח כ-2.15 מיליארד שקל, וכן בקרקע בלאס וגאס שבה מחקה אלעד גרופ כ-250 מיליון דולר הון עצמי

לאחר 8 שנים של השקעה השלים היום (ב') יצחק תשובה אקזיט מוצלח בפרויקט פלאזה ניו יורק שהניב לו רווח מצטבר של כ-920 מיליון דולר. רווח זה המתיק במקצת את ההשקעות הכושלות בדלק נדל"ן הגוססת, שחייבת לבעלי האג"ח כ-2.15 מיליארד שקל, וכן בקרקע בלאס וגאס שבה מחקה אלעד גרופ כ-250 מיליון דולר הון עצמי מתוך 300 מיליון דולר שהושקעו.

היום חתמה אלעד גרופ, זרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה בארה"ב, המנוהלת ע"י אודי ארז, על עסקה למכירת חלקה בחלק המלונאי ובמרכז המסחרי לידי קבוצת ההשקעות ההודית סהרה גרופ לפי שווי של 575 מיליון דולר.

כיצד מגיעים לרווח של 920 מיליון דולר? פלאזה ניו יורק נרכשה על ידי אלעד גרופ ב-2004 תמורת 675 מיליון דולר מידי קבוצת משקיעים בראשות הנסיך הסעודי אל וואליד בן טלאל. לאחר מכן אלעד ביצעה שיפוצים נרחבים במלון והפכה את חלקו לדירות יוקרה. בהתאם לכך לאחר השיפוצים העלות הכוללת ברכישת פלאזה הסתכמה ב-1 מיליארד דולר והיא חולקה ל-4 חלקים: דירות מגורים (182), בית מלון, דירות קונדו ושטח מסחרי.

תשובה ניצל את שנות הגאות בנדל"ן הניו יורקי ומכר את כל דירות היוקרה בתמורה כוללת של 1.5 מיליארד דולר ובכך השיגה אלעד גרופ רווח של 500 מיליון דולר. 200 מיליון דולר נוספים גרפה אלעד גרופ בגין מכירה חזרה לבן טלאל של החלק המלונאי תמורת 200 מיליון דולר. ובמסגרת העסקה הנוכחית (שבן טלאל לא יצטרף אליה) תקבל אלעד גרופ כ- 400 מיליון דולר, ובניכוי החוב תהנה מתזרים חופשי נטו של 220 מיליון דולר. התזרים שיתקבל יקל על אלעד גרופ לעמוד בהתחייבויות של למעלה מ-500 מיליון דולר לבעלי האג"ח בישראל וכן יאפשר לה לבצע השקעות חדשות.

יצחק תשובה בועידת הנשיא 2009. אורי לנץ
תשובה/אורי לנץ

לאחר השלמת העסקה האחזקות במתחם פלאזה ניו יורק יתחלקו בין סהרה גרופ (75%) לבן טלאל (25%). זאת בזמן שאלעד גרופ וסהרה גרופ יחזיקו בחלקים שווים בזכויות על השימוש העתידי במותג פלאזה (מלבד פלאזה לאס וגאס שאינו קורם עור וגידים).

סהרה גרופ הפרטית, שבראשות היו"ר רוי סהרה, הוקמה לפני כ-35 שנה ונחשבת אחת מקבוצות ההשקעות הגדולות והאמידות בהודו. החברה מנהלת נכסים בשווי של כ-25 מיליארד דולר ופועלת בתחומי הפיננסים, התשתיות, הנדל"ן, מדיה ובידור ומערכות מידע. כמו כן, הקבוצה מאמצת ספורטאים הודים העוסקים בטניס, קריקט, איגרוף ואתלטיקה קלה, ושותפה במרוצי מכוניות - Formula1 Team Force India.

עד סוף 2010 התמקדה סהרה בהשקעות בהודו, אך בדצמבר 2010 הפתיעה רבים כשרכשה במזומן תמורת 726 מיליון דולר מידי רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) את המלון העתיק והיוקרתי Grosvenor House בלונדון, כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית, בין היתר בתחום המלונאות. באחרונה בחנה סהרה את רכישת מלון Four Seasons היוקרתי בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully