וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתינים לבנקים המרכזיים: וול סטריט נסוגה משיא של 3 חודשים

נמרוד הלפרן , אורן פרוינד

30.7.2012 / 23:15

גרופון נפלה ב-9%; טאואר קפצה ב-8%; עליות באג"ח הממשלתיות בארה"ב בראשונה זה ארבעה ימים - התשואה ירדה ל-1.5%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את רצף העליות השבוע הממושך ביותר מאז ינואר על רקע ציפיות כי הבנקים המרכזיים של ארה"ב ואירופה ינקטו בצעדים נוספים לעידוד צמיחת הכלכלה, נסוגו משיא של שלושה חודשים לקראת פגישות הבנק הפדרלי והבנק המרכזי של אירופה שייערכו השבוע.

מדד דאו ג'ונס, אשר נסגר ביום שישי מעל לרמה של 13 אלף נקודות בראשונה מאז השביעי במאי והשלים שבוע חיובי שלישי ברציפות, נסגר היום בירידות קלות; מדד S&P 500, אשר השלים ביום שישי את הזינוק הדו-יומי החד ביותר מאז דצמבר ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז השלישי במאי, איבד 0.1%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.4%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות בראשונה זה ארבעה ימי מסחר, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה בשבוע שעבר לשפל של יותר מ-200 שנה - ירדה ב-0.05% לרמה של 1.5%.

העיניים נשואות לבנקים המרכזיים

הבנק הפדרלי בארה"ב והבנק המרכזי של אירופה (ECB) יקיימו השבוע פגישות בהתאמה, על רקע ציפיות המשקיעים כי יודיעו על תמריצים נוספים לצמיחת הכלכלה, ותקוות כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים נוספים לבלימת התפשטות משבר החוב בגוש היורו. פגישתו בת היומיים של הבנק הפדרלי תתקיים בימים שלישי ורביעי, ואילו ישיבת הבנק המרכזי של אירופה תתקיים ביום חמישי.

"הולכים וגוברים הסיכויים לכך שהבנק הפדרלי והבנק המרכזי של אירופה ינקטו בצעדים מדיניות מוניטרית מרחיבים נוספים עד ספטמבר", העריך מסאמיצ'י אדאצ'י, כלכלן בכיר של ג'יי.פי מורגן סקוריטיס בטוקיו, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

שר האוצר האמריקאי ייפגש היום עם מנהיגי אירופה

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, ייפגש היום עם עמיתו הגרמני ועם נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB ), במטרה לתאם עמדות בנוגע לטיפול במשבר הכלכלי העולמי המכה באירופה ובארה"ב.

גייתנר יגיע לגרמניה וייפגש עם שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, באי הגרמני סילט שמצפון למדינה. מספר שעות לאחר מכן יוועד גייתנר בפרנקפורט עם מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה. משרד האוצר של ארה"ב מסר כי הפגישות יהיו סגורות לעיתונות, וכי לא צפויה מסיבת עיתונאים לאחר מכן.

ביום חמישי גרם דראגי לעליות חדות בשוקי אירופה לאחר שהצהיר כי הבנק המרכזי האירופי מחויב לשמירה על שלמות גוש היורו. "במסגרת המנדט שלנו, הבנק המרכזי של אירופה מוכן לעשות כל שיידרש כדי לשמור על היורו. האמינו לי, זה יהיה מספיק", אמר דראגי בכנס משקיעים בלונדון. דבריו של דראגי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים כגון רכישת אג"ח ממשלתיות להוזלת עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה.

מניות במרכז

שווי מניית ענקית הקופונים גרופון נחתך בשני שליש ממחיר של 20 דולר למניה בו הונפקה לציבור בנובמבר 2011. במהלך המסחר היום הופעל מנגנון "מנתק זרם" (circuit breaker) לאחר שמניית גרופון רשמה תנודה של יותר מ-10% בתוך פרק זמן של פחות מחמש דקות. הפסקת המסחר הזמנית נועדה לאפשר למשקיעים לבחון מחדש את המצב ולמנוע פקודות מסחר שגויות נוספות שעלולות לפגוע ביציבות השוק.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG מהרצליה הנסחרת בנאסד"ק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-44.2 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 24% לעומת 58.5 ברבעון המקביל. החברה גם פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על הכנסות של 45.2 מיליון דולר.

טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, הזמינה את בעלי מניותיה לאסיפה השנתית שתתקיים בסוף השבוע במשרדי החברה על מנת לדון ולאשר מהלך של איחוד מניות החברה (reverse split). המהלך נועד לאפשר לחברה לעמוד בדרישות המשך הרישום ומסחר בבורסת הנאסד"ק.

יונתן קרייזמן ובית ההשקעות כלל פיננסים משנים מגמה - לאחר פרסום הדו"חות הכספיים ועם זינוק של כ-250% במחיר המניה מתחילת השנה - בבית ההשקעות החליטו להעלות את מחיר היעד ל-140 דולר הגבוה ב-35% ממחיר הסגירה ביום שישי בוול סטריט, זאת בניגוד לניתוח שפורסם רק לפני 3 חודשים בו ציינו כי "היכולת של החברה להכות את המספרים מוגבלת בשלב זה" ונתנו למניה המלצת ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 60 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully