וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה באיטליה הגיעה לשיא של 13 שנה

31.7.2012 / 13:07

שיעור האבטלה באיטליה הגיע בחודש שעבר ל-10.8%. כלכלת איטליה התכווצה ברבעון הראשון של השנה ושיעור אבטלת הצעירים הגיע ל-34.3%

המשבר האירופי שפגע באופן אנוש בכלכלת איטליה ממשיך להתבטא גם בשיעור האבטלה במדינה. מנתונים שפורסמו היום עולה כי שיעור האבטלה באיטליה הגיע בחודש שעבר ל-10.8% - שיא של 13 שנה.

המעסיקים באיטליה חוששים ליצור משרות חדשות בשל הפגיעה בכלכלה ובצריכה המקומית כתוצאה מהמשבר. בחודש הקודם הגיעה האבטלה באיטליה ל-10.6% ותחזיות האנליסטים היו כי האבטלה באיטליה תגיע החודש לשיעור של 10.3%.

כלכלת איטליה התכווצה ברבעון הראשון של 2012 זה הרבעון השלישי ברציפות בשל משבר החובות באירופה. צעדי הצנע של ראש הממשלה, מריו מונטי, רק גרמו להעמקת המיתון במדינה - הרביעי מאז 2001.

אחד הנתונים שבולטים ביותר בדו"ח התעסוקה האיטלקי הוא שיעור אבטלת הצעירים במדינה (בגילים 24-15) שהגיע ביוני ל-34.3%. שיעור אבטלת הצעירים במדינות מוכות המשבר הגיע לרמות גבוהות במיוחד ובספרד הוא חצה את רף 50%.

בנוסף, פורסמו נתונים לפיהם התפוקה התעשייתית באיטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו התכווצה ב-1.7% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון. נתון זה מסמל כי עולה הסבירות שכלכלת איטליה התכווצה עוד יותר ברבעון השני, לפי נתונים של חברות מחקר באיטליה.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully