וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

31.7.2012 / 16:55

יום המסחר בבורסה התל אביבית נפתח ביציבות אך בהמשך היום ירדו המדדים. מדד ת"א 25 ירד ב-0.4% ומדד ת"א 100 איבד 0.6%

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בירידות שערים לאחר שנפתח הבוקר ביציבות בציפייה לצעדים שבהם ינקטו השבוע הבנקים המרכזיים של ארה"ב ואירופה. בפגישות שיקיימו הבנק הפדרלי של ארה"ב והבנק המרכזי של אירופה הם צפויים להודיע על הדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.4% ומדד ת"א 100 איבד 0.6%. מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.6% ומדד נדל"ן 15 נותר ללא שינוי. מחזורי המסחר הסתכמו ב-800 מיליון שקל.

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, נפתח המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת ושינוי שערים עד 0.2%.

בעולם: ממתינים לבנקים המרכזיים

הבנק הפדרלי בארה"ב והבנק המרכזי של אירופה (ECB) יקיימו השבוע פגישות על רקע ציפיות המשקיעים כי יודיעו על תמריצים נוספים לצמיחת הכלכלה. המשקיעים מקווים כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט בצעדים נוספים לבלימת התפשטות משבר החוב בגוש היורו. פגישתו בת היומיים של הבנק הפדרלי תתקיים בימים שלישי ורביעי, ואילו ישיבת הבנק המרכזי של אירופה תתקיים ביום חמישי.

בשר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, נפגש אתמול עם עמיתו הגרמני ועם נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB ), במטרה לתאם עמדות בנוגע לטיפול במשבר הכלכלי העולמי המכה באירופה ובארה"ב.

הממשלה אישרה את תוכנית הגזירות

העלאת המע"מ ב-1% תידחה בחודש - כך הודיע בצהריים שר האוצר יובל שטייניץ לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. במשרד האוצר אומרים כי "דחיית העלאת מס ערך מוסף תאפשר לעוסקים במשק זמן להיערך לעדכון המערכות החשבונאיות".

זאת לאחר שאתמול ממשלה אישרה את מתווה העלאות המסים ב-2012 ו-2013 ואת תכנית הקיצוצים בתקציב המדינה השנה ובשנה הבאה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ. 20 שרים הצביעו בעד המתווה לעומת 9 שהצביעו נגד. ברשימת הגזירות שאושרו: העלאת המע"מ ב-1%, העלאת מס ההכנסה ב-1% למשתכרים יותר מ-8,880 שקל בחודש והעלאת מס הכנסה לבעלי משכורות של יותר מ-2%. הממשלה תאשר גם מס מעסיקים של 0.6%, שייכנס לתוקף ב-2013.

מנית במרכז

בבילון , מפתחת תוכנות התרגום, דיווחה על רווח נקי של 22.8 מיליון שקל, פי 11 מהרווח הנקי ברבעון אשתקד. הרווח התפעולי של בבילון הסתכם בכ-27 מיליון שקל, פי 11.25 מהרווח התפעולי ברבעון המקביל. עם פרסום הדוחות דיווחה בבילון על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל. עם זאת, בשוק החליטו לממש את הפוזיציה והמניה איבדה כ-4.5% מערכה במהלך היום.

לאחר 8 שנים של השקעה השלים אתמול יצחק תשובה אקזיט מוצלח בפרויקט פלאזה ניו יורק שהניב לו רווח מצטבר של כ-920 מיליון דולר. רווח זה המתיק במקצת את ההשקעות הכושלות ב דלק נדל"ן הגוססת שחייבת לבעלי האג"ח כ-2.15 מיליארד שקל וכן בקרקע בלאס וגאס שבה מחקה אלעד גרופ כ-250 מיליון דולר הון עצמי מתוך 300 מיליון דולר שהושקעו.

סטיבן טפר מהראל פיננסים, חוזר על המלצתו לרכוש מניות טבע , וזאת לקראת פרסום דו"חותיה הכספיים בעוד יומיים. טפר סבור כי במניה טמון פוטנציאל להגיע לערך של 55 דולר - גבוה ב-33% ממחירה בשוק כיום. בהראל מסבירים את המלצתם בכך כי המניה של החברה נסחרת במכפיל 7 שהינו הנמוך ביותר ביחס למתחרות בתחום. כמו כן, ממתינים האנליסטים בדריכות לחשיפת התוכנית האסטרטגית של המנכ"ל החדש בהמשך השנה שצפויה להשיב את אמון המשקיעים בפוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה.

נובה מכשירי מדידה דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2012. ההכנסותיה הסתכמו ב-27.1 מיליון דולר, ירידה של 9% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2011 ועלייה של 20% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. החברה דיווחה על רווח נקי מתואם של 5.4 מיליון דולר או 0.2 דולר למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 9.4 מיליון דולר או רווח של 0.35 דולר למניה ברבעון המקביל.

אלוט תקשורת גם היא פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים הרבעוניים ואישרה שחתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי אוברסי (Oversi). הכנסות עמדו על 26.4 מיליון דולר עלייה של 43% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי על בסיס NON GAAP של אלוט עמד על 5 מיליון דולר או 15 סנט למנייה- עלייה של 85% לעומת 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.

מניית חברת מרחב , יצרנית כלים סניטריים, ברזים ומוצרי אינסטלציה מפלסטיק, זינקה היום ב-7.5%. לא מדובר בתגובת השוק להתפתחויות פיננסיות או עסקיות בחברה אלא כפועל יוצא להשלמת עסקת מכירת השליטה בחברה שבמסגרתה נאלץ בעל השליטה הנוכחי, גולן יואב (60% באמצעות חברת ניאור אחזקות) לרכוש מניות החברה במחיר כפול מערכם בשוק.

חברת אלקו החזקות , קונצרן החברות של גרשון זלקינד השולט בחברות אלקטרה נדל"ן, אלקטרה צריכה ואלקו הולנד, דיווחה היום על איחוד פעילות המזגנים המפסידה שלה תחת אלקטרה צריכה. חברת אלקטרה מוצרי צריכה תרכוש מידי חברת איירוול (Airwell), חברה נכדה של אלקו החזקות המוחזקת על ידי אלקו הולנד, את הפעילות של איירוול בתחום המזגנים הביתיים תמורת סכום של כ-7.2 מיליון יורו.

חברת הנדל"ן המניב מבני תעשייה שבשליטת אליעזר פישמן, דיווחה אתמול כי לא התקיימו התנאים להשלמת מכירת נכס מניב בקנדה (ChalkFarm), לאחר שהודיעה בחודש שעבר כי היא מנהלת מגעים למכירת הנכס תמורת 265 מיליון שקל (70 מיליון דולר). עם זאת, החברה ציינה כי היא ממשיכה לבחון אפשרויות נוספות למכירת הנכס.

"החתימה על הסכם השמיים הפתוחים עלולה להשפיע לרעה על חברות התעופה הישראליות וביניהן גם על אל על ", כך הגיבה אמש חברת התעופה הישראלית, שבשליטת משפחת בורוביץ', להסכם התעופה החדש שנחתם בין ישראל לאיחוד האירופי. "החברה נערכת להתמודדות עם המצב", נכתב בהודעת החברה וצוין כי ההסכם צפוי להביא להחרפה בתחרות, ריבוי מובילים וקיבולת של מטוסים, וחוסר יכולת לממש באופן שווה את זכויות הטיס.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully