וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נתניהו ושטייניץ דוגלים במשנה כלכלית מיושנת

מוטי בסוק

31.7.2012 / 20:06

לדברי שר הביטחון בדיונים פנימיים, התיאורה מבית מילטון פרידמן לא יכולה לתת פתרון למשבר הנוכחי. "היום השוק הפרטי הוא הבעיה והממשלה היא הפיתרון"

"ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושרים בממשלה אוחזים בתיאוריה מקרו כלכלית אידיאולוגית שהייתה רלוונטית בעבר, פשטה את הרגל, ואינה רלוונטית היום", כך אמר, שר הביטחון, אהוד ברק, בדיונים פנימיים במשרד הביטחון.

לדבריו, התיאוריה "מבית מדרשו של מילטון פרידמן אינה יכולה לתת פתרון למשבר הכלכלי הנוכחי, לכן גם התגובה שלהם למשבר, אינה נכונה ורק תחמיר את הבעיות, תביא למיתון, במקום לפתור אותן. הכול גם נעשה באיחור ולא נכון. נגמרה התקופה שבה הממשלה הייתה הבעיה והשוק הפרטי הפיתרון. להיפך, היום השוק הפרטי הוא הבעיה והממשלה היא הפיתרון". לדעת שר הביטחון הממשלה צריכה כעת לנקוט מדיניות אנטי מחזורית, להרחיב, להשקיע במשק, ליזום פרויקטים חדשים, ולא לקצץ תקציבים.

לדעת ברק, נעבור בצורה מכובדת את המשבר הכלכלי העולמי, ובתנאי שננהג נכון. תהיה פגיעה ברמת החיים, תהיה העלאת מסים, אבל אם ננהג נכון, נצא מהמשבר טוב יותר ממדינות אחרות".

לגישתו של ברק, העלאת המע"מ היא טעות: "למה שאני אשלם על סל מוצרי בסיס את אותו מע"מ שמשלם אזרח מדרום תל אביב? בהעלאת מס ההכנסה היה צריך להעלות את המס יותר למשכורות הגבוהות". ברק אמר עוד כי היה מצמצם חלק מהפטורים ממסים שהיקפם כ-38 מיליארד שקל. כדוגמה ציין פטורים והקלות מס לחברות היי-טק מבוססות.

לדעת שר הביטחון אין שחר לטענה שהביטחון מעיק כלכלית על המשק. להיפך, הביטחון נותן למשק את השקט להתקדם, להמשיך להתפתח. לדבריו, מניעת טילים, גם אם מדובר בתוספת תקציב, היא השקעה כלכלית נכונה וזולה. בכל מקרה, לדעתו, נושא הביטחון צריך להיות מוכרע בממשלה בצורה לאומית אחראית ולא על ידי פקידים ויהיו מוכשרים וחכמים כאשר יהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully