וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תרכשו את המזוודה הנכונה

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

1.8.2012 / 10:32

בחירת המזוודה הבאה שתאספו מהמסוע היא לא משימה פשוטה לאור מגוון החידושים העיצוביים והטכנולוגיים שמציעים היצרנים. איך יודעים מה מתאים לצרכים שלכם, וכמה כדאי לשלם?

החופשה בחו"ל בפתח: כרטיסי הטיסה הוזמנו, חדרי המלון אושרו ומסלול הנסיעה נבחר. נותרה רק משימה אחת - אך היא אינה פשוטה: לארוז את חפציכם. אריזה מושכלת לחופשה בחו"ל היא משימה מורכבת, אך בחירת המזוודה המתאימה יכולה לסייע רבות.

לכאורה, בחירת מזוודה אמורה להיות משימה פשוטה - הרי כל תכליתה של המזוודה היא לשאת את חפציכם. ואולם החוכמה היא לבחור במזוודה המתאימה, שתספיק בדיוק לכמות החפצים שתרצו לקחת (עם קצת מקום עודף לקניות), תשמור היטב על הבגדים ושאר החפצים, תתגלגל בקלות בשדה התעופה ועל מדרכות, לא תכביד עליכם במשקל מיותר, ותסייע לכם לסחוב את מיטב הבגדים להופעה אלגנטית בזמן החופשה. מבחר החברות, הדגמים והגדלים גדול - וההבדל באיכות משפיע כמובן גם על המחיר.

ענף המזוודות מגלגל כסף רב ומתאפיין בחידושים ובעיצובים המתעדכנים בתדירות גבוהה. לפי התחזיות של חברת המחקר GIA, מכירות המזוודות בעולם צפויות להגיע ל-48.4 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות.

השוואת מחירי מזוודות, אוגוסט 2012. TheMarker
השוואת מחירי מזוודות, אוגוסט 2012/TheMarker

חמי טפרברג, מנכ"ל רשת ריקושט, מציין שגם בישראל מדובר בשוק לא קטן: לפי הערכות, מדי שנה נמכרות בישראל יותר מ-300 אלף מזוודות, בסכום כולל של 100 מיליון שקל. שלא במפתיע, עיקר המכירות הוא לקראת חודשי הקיץ וחגי תשרי - לפי נתוני ריקושט, 60% מכלל המכירות בישראל הן בין יולי לאוקטובר.

שלי חודרוב, סמנכ"לית השיווק של קבוצת למטייל, מספרת כי המגמה הרווחת השנה במזוודות היא מעבר למשקל קל ככל האפשר. "משקל המזוודה חשוב משתי סיבות", היא אומרת. "הראשונה היא כמובן נוחיות המשתמש, והשנייה היא שינוי המדיניות של חברות התעופה, שבאחרונה מקפידות יותר לאכוף את תקנות המשקל העודף.

כך למשל, איגוד הסבלים בארה"ב החליט שמשקל מזוודה לא יעלה על 20 ק"ג, כך שגם אם זוג נוסע יחד, אין אפשרות ‘לקזז' משקל עודף עם משקל נמוך יותר של השותף לנסיעה, או לקחת מזוודה משותפת אחת במשקל 38 ק"ג. אם הנוסעים חורגים מהמשקל המותר עליהם לשלם קנס - וזו לא התחלה נעימה לחופשה".

ברשת למטייל מדווחים כי הרוב המוחלט של המזוודות הנמכרות - 98% - הן מסוג טרולי, כלומר כאלה הכוללות ידית נשיאה נשלפת וגלגלים. ואולם גם בתוך הקטגוריה הזו מגוון האפשרויות רחב - עם שפע של חומרים מהם בנויה המזוודה, סוגי גלגלים וידיות מדגמים שונים, וכמובן מבחר גדלים.
לפי המטייל וריקושט, בשוק שולטות החברות קל-גב, איגל קריק וסמסונייט. שאר המזוודות שניתן למצוא בחנויות הן של חברות ישראליות אחרות, חברות פחות מוכרות שמוצריהן מיובאים מהמזרח, וכמובן של מותגי היוקרה העולמיים.

השוואת מחירי מזוודות, אוגוסט 2012. TheMarker
השוואת מחירי מזוודות, אוגוסט 2012/TheMarker

בתקופה הקרובה צפויים מבצעים אטרקטיבים במיוחד על מזוודות, ולכן זהו הזמן הטוב ביותר לבחון את המגוון ולבחור את המזוודה המתאימה ביותר. בבדיקה שערכנו במבחר חנויות גילינו שכל חנות מציעה מבצעים שונים על דגמים זהים, ולכן מומלץ מאוד לערוך השוואת מחירים לפני הקנייה. כך למשל, דגם טרמאק של איגל קריק, בגודל 25 אינץ', נמכר כעת בריקושט במחיר מבצע של 1,360 שקל - ואילו בלמטייל מחירו 1,020 שקל, הפרש של 33% וחיסכון מיידי של 240 שקל. עוד גילינו כי בחנויות רבות ניתן להתמקח על המחיר הנקוב, ולקבל הנחה נוספת - במיוחד כאשר קונים יותר ממזוודה אחת. הכלל הזה תקף גם לחנויות הגדולות.

מחברת ריקושט נמסר כי "בסניף הרשת בעזריאלי נפלה טעות במחיר המזוודה של איגל קריק בגודל 25 אינץ'. המחיר הנכון של המזוודה בשאר חנויות הרשת וגם באתר הוא 1,020 שקל. בעקבות הפניית תשומת הלב מצד העיתון, שונו המחירים בהתאמה גם בסניף עזריאלי".

הציבור עם עובדי הקבלן: "שישביתו את המדינה לגמרי". דניאל בוק, טל אנגלנדר
בתקופה הקרובה צפויים מבצעים על מזוודות. נוסעת מחכה בנתב"ג/טל אנגלנדר, דניאל בוק

לאחר שעשיתם סיבוב בחנויות ובחרתם בדגם המועדף עליכם, מומלץ לבדוק את המחיר ברשת. בחלק מהדגמים שבדקנו, חנויות הרשת הציעו את ההנחה המשתלמת ביותר, גם לאחר תוספת דמי משלוח. כך למשל, מזוודה מדגם מיאמי של חברת ג'יפ עולה כעת במשביר לצרכן 462 שקל לאחר הנחה, ואילו בחנות האינטרנט המרתף-תיק פור יו היא מוצעת ב-399 שקל ובמשלוח חינם - הפרש של 15%.

בניגוד למוצרים אחרים, שלעתים קרובות נמכרים במחירים נמוכים יותר בחו"ל, דווקא במקרה של המזוודות התברר כי לא תמיד משתלם להזמין מאתר בחו"ל. גם אם מחיר המזוודה באתרים זרים נמוך יותר מבישראל, מדובר לרוב בהפרשים שוליים, ולא בטוח ששווה לעשות את המאמץ ולהזמין מחו"ל מזוודה - שלא ברור כמה זמן ייקח לה להגיע, וכמה מסים תידרשו לשלם בגינה.

יוצא הדופן הוא מותג היוקרה סמסונייט, הנמכר בישראל במחירים גבוהים יחסית. הדוגמה הבולטת ביותר היתה סדרת המזוודות הקשיחות cosmolie, שם הפערים במחיר הגיעו ליותר מ-60%. אם אתם מעוניינים במזוודה זו, כדאי לכם לשקול לרכוש מזוודה גדולה וזולה בישראל לצורך הטיסה לחו"ל, שם תוכלו לקנות את המזוודה הנחשקת במחיר זול יותר.

פרט לכך, גילינו שרוב הדגמים שנמכרים בישראל מהמותגים העולמיים הם דווקא מסדרות ישנות יותר, שרובן כבר לא נמכרות באתרים הרשמיים של החברות - ולכן גם לא תמיד מופיעות באתרי חו"ל.

חשיבותו של רוכסן טוב

מעבר למחיר, יש שיקולים נוספים שכדאי להביא בחשבון בעת רכישת מזוודה. חודרוב מסבירה שבחירה נכונה של מזוודה יכולה לספק שנים רבות של שקט, ולמנוע צורך בהחלפת מזוודה כל שנתיים-שלוש עקב בלאי או חוסר התאמה. "חשוב לבחור מזוודה איכותית, כדי להקטין ככל האפשר את האפשרות שהיא תינזק במהלך הטיול", היא אומרת. "רוב הנזקים קורים כבר בשדה התעופה, כאשר הסבלים זורקים את המזוודות ממקום למקום. חשוב לדווח על כך כבר בשדה ולא להתעצל, מאחר שלאחר מכן לא יהיה מי שיפצה את הנוסע. כמו כן, כדאי לבחור במזוודה שמגיעה עם אחריות נאותה".

חודרוב מחדדת את חשיבות הפרטים הקטנים: "ההבדלים האמיתיים במזוודות הנפוצות יהיו בגלגלים וברוכסנים. לקוחות לא מודעים לכך שרוכסן טוב, למשל, הוא רכיב יקר מאוד, ושיש חברות מיוחדות שמתמחות רק בזה. כמו כן, ככל שהבד צפוף יותר - המזוודה תהיה יקרה יותר".

טפרברג מספר כי בשנים האחרונות, עלתה הפופולריות של מזוודות בעלות ארבעה גלגלים המאפשרים ניווט קל יותר. חודרוב מוסיפה כי עדיף לבחור במזוודה עם גלגלי סיליקון, וטוענת כי מזוודות כאלה הן יציבות יותר - אך גם המחיר שלהן גבוה יותר בהתאם.

עוד החלטה שכדאי לקבל היא אם אתם מעוניינים במזוודה רכה או קשיחה. לפי המותגים והדגמים המובילים נראה שהצרכן הישראלי מעדיף באופן גורף את המזוודות הרכות, כנראה מאחר שהנפח שלהן גמיש ומאפשר דחיסה רבה יותר. עם זאת, חודרוב מסבירה שקשה יותר לגרור מזוודות רכות, בהשוואה לקשיחות.

"זה עניין אישי", היא מסבירה, "היתרון של מזוודה רכה הוא בכך שהיא יכולה לגדול. מנגד, מזוודה קשיחה תהיה עמידה יותר ותשמור טוב יותר על דברים שבירים. ואולם בלאו הכי את האייפד או הלפטופ, שהם החפצים היקרים ביותר שניקח עמנו לא שמים בדרך כלל במזוודה, אלא מעלים למטוס בתיק מיוחד".

הבדיקה נערכה ב-26 ביולי בחנויות ריקושט, המשביר לצרכן, תיק התיקים ובגינדה בקניון עזריאלי, נאור ג'קובי וטופ תיק בקניון רמת אביב, ובסניף למטייל בדיזנגוף סנטר בתל אביב. הבדיקה כללה מספר רב של מזוודות, שבהמשך צומצמו לפי המותגים הנמכרים בכמה חנויות. כמו כן נבדקו מחיריהן של אותן מזוודות בחנויות אינטרנטיות ישראליות ובהזמנה מארה"ב ואירופה. באתרים הישראליים אפשר לחסוך את דמי המשלוח באמצעות איסוף עצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully