וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנסיקה: הדולר היציג ירד ב-0.7% ל-3.97 שקלים

רם עוזרי

1.8.2012 / 16:27

המסחר בשוק המט"ח מתנהל על רקע הציפייה להודעת הפדרל ריזרב היום. היורו שינה כיוון ונחלש ב-0.3% סביב 4.89 שקלים

שערו היציג של הדולר נסגר ברמה של 3.97 שקלים - ירידה של 0.7% ביחס לשערו היציג שנרשם אתמול. זאת, לאחר שבמהלך יום המסחר כבר נסחר הדולר בין הבנקים בירידות של עד 1.1%. שערו של היורו רשם אף הוא ירידה של 0.3% והוא נסגר בברמה של 4.89 שקלים.

ההתחזקות של השקל מגיעה על רקע אישור הגזירות הכלכליות אתמול בממשלה. אחד הגורמים שהביאו לבריחה של משקיעים מהשקל היה הגירעון הגבוה שנפער בתקציב הממשלה, כך שהעלאות המיסים והקיצוץ בהוצאות הממשלה שעברו אתמול הרגיעו ככל הנראה את החחששות של המשקיעים.

הגיבוי שקיבלו צעדי הממשלה מנגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר מחזק את הסבירות שמייחסים בשוק ההון להפחתות ריבית נוספות במהלך החודשים הקרובים. הפחתות כאלה יצמצמו את פער הריביות בין ישראל ובין ארה"ב ואירופה, אך נראה כי השוק צופה שצעדי ההרחבה המוניטרית של הפדרל ריזרב וה-ECB יהיו משמעותיים יותר מאלה של בנק ישראל.

המסחר במט"ח מתנהל על רקע הציפייה להודעת הפדרל ריזרב מאוחר יותר היום. למרות התחזקות ההערכות שברננקי יחכה עם הרחבה מוניטרית נוספת לחודש ספטמבר, הסיכוי שנותר להזרמה נוספת של דולרים לשווקים מביאה להיחלשות המטבע האמריקאי. הדולר נחלש בימים האחרונים מול היורו ושער הדולר יורו עומד כעת על 1.23 דולר ליורו.

"הפד אולי לא ינקוט בצעדים נוספים כבר בהחלטת הריבית היום אבל בהמשך הבנק המרכזי לא יכול להישאר אדיש לנתוני האטה שיחריפו במחצית השניה של השנה", כתבו היום במחלקת המחקר של בית ההשקעות אקסלנס. כלכלני בית ההשקעות סבורים כי לא יהיה מנוס מתוכנית רכישות נוספת שתתמקד באג"ח מגובה משכנתא (MBS). צעדים אחרים בארגז הכלים של הפד לא יהיו להערכתם מספיק יעילים:

"הבטחה של הפד כי הריבית תשאר נמוכה גם בשנת 2015 (בפעם האחרונה הצהיר כי לא תעלה עד סוף 2014) לא באמת תגדיל את ההשקעות וככל הנראה גם לא את האשראי. גם תוכנית הלוואות לבנקים בריבית נמוכה כפי שעשה הבנק המרכזי באירופה לא באמת תעזור שכן מאזניהם של הבנקים השתפרו בצורה ניכרת בשלוש השנים האחרונות, בנוסף לבנקים בארה"ב יש מעל 1.5 טריליון דולר ועדיין הם לא הופכים להלוואות".

גם באירופה, לאחר הצהרתו של נגיד הבנק המרכזי לפיה "נעשה כל מה שצריך" - קיימת בשוק ציפייה לצעדים מרחיקים לכת. מהלך רחב של רכישת אג"ח על ידי הבנק המרכזי יציל את גוש היורו מהתפרקות, אבל יביא להיחלשות שער המטבע.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully