וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם: מניות הטכנולוגיה הדואליות צנחו בהובלת נייס

רם עוזרי

1.8.2012 / 17:38

מניות מוטות צריכה מקומית עלו: רמי לוי זינקה ב-5.3%; סלקום עלתה ב-5.5% ואפריקה ישראל הוסיפה 7%. עליית שיעור המע"מ בתחילת ספטמבר צפויה להקטין את הרווח הנקי של הבנקים

יום המסחר הרביעי של השבוע בבורסה בתל אביב נסגר במגמה מעורבת כאשר המדדים המובילים שומרים על יציבות. המניות הדואליות, בעיקר במגזר הטכנולוגיה, רשמו ירידות חדות על רקע פרסום דו"חותיהן הכספיים והעיבו על המסחר. חברות המוטות לצריכה מקומית דווקא רשמו התחזקות.

בסופו של יום, מדד ת"א 25 רשם עלייה קלה של 0.1% ומדד ת"א 100 נסגר ללא שינוי. מדד ת"א בנקים הוסיף 1% ומדד נדל"ן 15 עלה ב-1.6%. גם מניות התקשורת רשמו התחזקות ומדד ת"א תקשורת עלה ב-2%.

המקומיות התחזקו - הדואליות צנחו

בגזרת המניות, הובילו את הירידות המניות הדואליות שסבלו מפערי ארביטראז' שליליים מהמסחר בנוי יורק. נייס צנחה ב-10% במחזור הגבוה בבורסה - 65 מיליון שקל לעומת ממוצע יומי של 17 מיליון, זאת על רקע הורדת תחזיות שפרסמה החברה.

בבילון המשיכה ליפול ואיבדה 2.6% לאחר תוצאות שיא עליהן דיווחה ביום שני. נובה נחלשה ב-7% ואלוט תקשורת נפלה ב-5%. שתי החברות דיווחו אתמול על התוצאות הכספיות של הרבעון השני 2012. מלאנוקס איבדה 2% אחרי זינוק של 50% רשמה בשבוע שעבר.

מניות המוטות לצריכה מקומית רשמו עליות נאות. את העליות הובילו מניות התקשורת כאשר סלקום הוסיפה 5.5% ומניית פרטנר טיפסה ב-1.7%. בזק עלתה ב-1.4% לאחר שאתמול איבדה 2%. מניית רמי לוי הפתיעה עם קפיצה של 5.3% ומניית אפריקה זינקה ב-7%.

המשקיעים צופים כי ברננקי ישמור על זהירות

החלטת הממשלה האחרונה בנושא התקציב הפחיתה במידה רבה את חששות הפעילים מהגירעון הגדל בתקציב הממשלה. הצעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, להעלאת מסים ולקיצוץ רוחבי עברה ברוב של 20 מול 7, והיום נעשו בה שינויים קלים שצירפו את ש"ס לשורות התומכים.

אולם, הזירה המרכזית בה מתעניינים פעילי שוקי ההון ברחבי הגלובוס היא דווקא זו המוניטרית. נתוני שוק הדיור החזקים שפורסמו אמש בארה"ב מחזקים את ההערכות לפיהן נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, ימתין עם הרחבה כמותית חודש נוסף. אמנם נתוני שוק התעסוקה בארה"ב עדיין חלשים, אולם עליית המחירים בשוק הדיור ממתנת מאוד את החששות של הבנק המרכזי מדה-פלציה, חששות שהיו תנאי מרכזי להשקת תוכניות ההמרצה הקודמות.

בתוך כך, אתמול פורסם כי תכניות ההרחבה הכמותית הקודמות שהשיק הבנק הפדרלי הביאו לשיא בהיקף אמצעי התשלום במשק האמריקאי, וכתוצאה מכך לעלייה במחירים של כל סוגי הנכסים, בארה"ב ובעולם. תוך 66 שבועות - פחות משנה וחצי - גדלו אמצעי התשלום מ-9 טריליון דולר ל-10 טריליון דולר. הקפיצה הקודמת בטריליון דולר נמשכה כפול מהזמן של זה הנוכחי. המספר האמור, ששווה בגודלו בערך לכלכלות של יפן וסין, מתייחס ל-M2, היצע הכסף הנזיל בארה"ב, שמשמש מדד כלכלי חשוב וכולל בתוכו את סך הכסף המזומן הנמצא פיזית במחזור הכלכלי בארה"ב, פקדונות קצרי מועד, חסכונות, קרנות כספיות קמעוניות.

ביום חמישי יפרסם גם הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את החלטת הריבית שלו, לאחר שבשבוע שעבר אותת נגיד ה-ECB, מריו דראגי, כי הבנק מוכן לנקוט צעדים נוספים לפיתרון המשבר בגוש היורו.

מניות במרכז

מניות הבנקים - הפועלים, לאומי, מזרחי טפחות הבינלאומי ודיסקונט - המשיכו לרכז עניין גם היום. עליית שיעור המע"מ ב-1%, מ-16% ל-17%, בתחילת חודש ספטמבר צפויה להקטין את הרווח הנקי של הבנקים ביותר מ-1%. זאת לאור העובדה כי הבנקים, בניגוד לחברות מסחריות רגילות, לא יכולים להתקזז במע"מ שכן החוקים החלים עליהם שונים מאלו החלים על חברות מסחריות רגילות.

לדברי רו"ח ראובן שיף, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון בשיף, הזנפרץ ושות', "בנק נחשב לפי חוקי המס למוסד כספי. ככזה הוא לא משלם על הכנסותיו, אלא משלם מס שכר (כיום 16% ויעלה ל-17% בהתאם לעליית שיעור המע"מ) וכן משלם הבנק מע"מ על הוצאותיו התפעוליות. לכן עליית שיעור המע"מ ב-1% תגדיל את הוצאות הבנקים בהתאם".

מניית בבילון רשמה היום ואתמול ירידות חדות למרות דו"חות מצויינים לכאורה. מפתחת תוכנות התרגום של נעם לניר דיווחה על רווח נקי של 22.8 מיליון שקל, פי 11 מהרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של בבילון הסתכם בכ-27 מיליון שקל, פי 11.25 מהרווח התפעולי ברבעון המקביל.

עם פרסום הדו"חות דיווחה בבילון על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל, בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה. מניית החברה זינקה בחודש האחרו ב-25% לקראת פרסום הדו"חות. על רקע עליות אלו, חצה שווייה של בבילון בשוק את רף ה-2 מיליארד שקל והיא נסחרת כעת בשווי של 2.005 מיליארד שקל.

ספקית הטכנולוגיות לתכנון שבבים, חברת סיוה מהרצליה, הנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול CEVA, פירסמה אתמול (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012, שהסתיים ב-30 ביוני השנה. הכנסות החברה ברבעון זה הסתכמו ב-13.6 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל, זאת בדומה לתחזית האנליסטים שעמדה על הכנסות של 13.4 מיליון דולר.

ספקית פתרונות התקשורת האלחוטית בפס רחב, חברת אלווריון, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012. התוצאות מגיעות בצל שני אירועים מרכזיים: עזיבתו של המנכ"ל ערן גורב ומינויו של חזי לפיד לתפקיד ופיצול פעילות החברה, בעיקר מכירת פעילות חטיבת ה-WiMAX המפסידה. ההכנסות ברבעון השני של 2012 הסתכמו ב-33.8 מיליון דולר, ירידה של 39% לעומת הרבעון השני של 2011, בו עמדו ההכנסות על 55.4 מיליון דולר

חברת הנדל"ן אזורים, שבשליטת הרשי פרידמן, מתקשה להשלים את העסקה למכירת אחזקותיה (50%) בקניון עיר ימים בנתניה. זאת לאחר ביום ראשון האחרון תמה תקופת הבלעדיות (ה-no-shop) שהעניקה אזורים לקבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, לרכוש את הזכויות בקניון תמורת 410 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully