וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הדירוג פיץ' על הגזירות: יעדי הגירעון עדיין "לא ריאליים"

נדן פלדמן

1.8.2012 / 19:10

סוכנות הדירוג סבורה כי הגזירות הממשלתיות הן חיוביות, אולם יעד הגירעון ל-2012 אינו ריאלי משום שההשפעה תורגש רק ב-2013. כמו כן מאיימת פיץ' בהורדת דירוג החוב של ישראל

סוכנות דירוג האשראי פיץ' התייחסה היום לגזירות הכלכליות שהטילה הממשלה, וטוענת כי הצעדים שננקטו להגדלת ההכנסות לצד קיצוץ בהוצאות אמנם חיוביים, אולם לדבריה הם לא יספיקו כדי לעמוד ביעדי הגירעון. לטענת פיץ', לצעדים של הממשלה תהיה השפעה רק בשנה הבאה.

עם זאת, חשוב לציין כי היעד אליו התייחסה פיץ' הוא גירעון של 2% מהתמ"ג - היעד המקורי של הממשלה, אשר עודכן על ידי האוצר לשיעור של 3.4%. בשיחה עם מארק בראון, בכיר במחלקת דירוגי המדינות בפיץ', נמסר כי למרות שהסקירה של פיץ' התייחסה לגירעון של 2% מהתמ"ג, סוכנות הדירוג מודעת לכך שהוא עודכן ל-3.4% מהתמ"ג, והדבר גם קיבל ביטוי בסקירות קודמות שלה. גם הסיכוי לעמוד ביעד הגירעון ל-2013, העומד על 3% מהתמ"ג, אינו וודאי, על פי פיץ'.

פיץ' מציינת כי החוב הלאומי הגבוה של ישראל הוא האיום העיקרי בפני הורדת הדירוג החוב של ישראל מרמה A יציבה, משום ששיעור חוב של 74.2% מהתמ"ג "גבוה משמעותית מהחציון של החוב של קבוצת המדינות ברמת דירוג A", העומד על 48%.

"העלאת דירוג לישראל תחייב הפחתה של החוב הלאומי אל רמת ה-60% מהתמ"ג", ציינה פיץ' בהודעה היום. "בהתאמה, עלייה בשיעור החוב הלאומי תביא לפעולה שלילית של הדירוג".

סוכנות הדירוג ציינה כי המחויבות של הממשלה למשמעת תקציבית תוכל להעניק לבנק ישראל מרחב תמרון "להקלות במדיניות המוניטרית", שבאופן פוטנציאלי יוכל לסייע לכלכלה הישראלית.

עם זאת, פיץ' סבורה, כאמור, כי יעד הגירעון של 2% ל-2012 עדיין נראה בלתי ריאלי, וסבורה כי לצעדים שנקטה הממשלה תהיה השפעה רק בשנה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully