וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדיה החברתית צנחה בוול סטריט - פייסבוק, גרופון וזינגה בשפל

נמרוד הלפרן , רם עוזרי

1.8.2012 / 23:15

אכזבה מהבנק הפדרלי הכבידה על המדדים; מגזר הטכנולוגיה הוביל הירידות. נייס צללה ב-15%. ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב לראשונה זה שלושה ימים - התשואה עלתה ל-1.54%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו אתמול עלייה חודשית שנייה ברציפות, נסגרו במגמה שלילית לאחר שהבנק הפדרלי העריך כי חלה האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב, אולם נמנע מלנקוט בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה. המדדים רשמו ירידות גם לאחר שפעילות מגזר הייצור בארה"ב התכווצה חודש שני ברציפות - לראשונה מאז תקופת המיתון הכלכלי האחרון בשנת 2009. מגזר הטכנולוגיה הוביל את הירידות כאשר מניות המדיה החברתית בלטו לרעה, ומניותיהן של פייסבוק, גרופון וזינגה נסגרו בשפל.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%; מדד S&P 500, אשר עלה ביולי ב-1.3% - עלייה חודשית שנייה ברציפות - נסוג ב-0.3%; מדד נאסד"ק איבד 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה שלושה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 1.54%.

אכזבה מהחלטת הבנק הפדרלי

הבנק הפדרלי, שבראשו עומד היו"ר בן ברננקי, הודיע היום כי ינקוט בצעדים חדשים לפי הצורך כדי להמריץ את צמיחת כלכלת ארה"ב ולהביא להורדת האבטלה, אולם לא הודיע על צעדים כלשהם בתום פגישתו בת היומיים. הבנק המרכזי הזהיר עם זאת כי נרשמה האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב.

"הבנק הפדרלי יעקוב מקרוב אחרי נתונים עתידיים על התפתחויות כלכליות ופיננסיות וינקוט בתמריצים נוספים לפי הצורך כדי לקדם התאוששות כלכלית חזקה יותר ושיפור מתמשך בתנאי בשוק העבודה", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שפורסמה בתום ישיבתה בת יומיים. "הפעילות הכלכלית רשמה האטה מסוימת במהלך המחצית הראשונה של השנה", נכתב הודעה. "צריכת משקי הבית צמחה בקצב איטי במידת מה לעומת הקצב בו צמחה מוקדם יותר השנה".

הבנק הפדרלי הותיר ללא שינוי את נוסח הודעתו לפיה התנאים הכלכליים עשויים לחייב להותיר את הריבית בארה"ב ברמתה הנוכחית לפחות את שלהי שנת 2014. הבנק המרכזי גם שב והעריך כי האינפלציה בארה"ב צפויה להיות ברמה של 2% או מתחתיה.

בכירים בבנק הפדרלי ביטאו חששות בשבועות האחרונים על רקע ההאטה בצמיחה לשיעור שנתי של 1.5% בלבד לעומת קצב של 2% ברבעון הראשון של 2012. גם שוק התעסוקה מסרב להפגין סימנים חיוביים והאבטלה אינה מצליחה לרדת מ-8%.

לפני שבועיים אמר ברננקי כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים ככל שיידרשו, אך השיפור באבטלה יהיה "איטי באופן מתסכל". ברננקי הוסיף כי "ועדת השוק הפתוח של הבנק הבהירה שהיא מוכנה לנקוט צעדים נוספים, ככל שיידרשו, כדי לקדם את ההתאוששות הכלכלית ולהמשיך את השיפור בתנאי שוק העבודה, שקשורים גם ליציבות מחירים".

החזית המקרו כלכלית

פעילות מגזר הייצור בארה"ב התכווצה זה החודש השני ברציפות – בראשונה מאז סוף המיתון האחרון בארה"ב בשנת 2009 - ואילו הוצאות הבניה בארה"ב גדלו ביוני לרמתן הגבוהה ביותר זה כמעט שלוש שנים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד פעילות הייצור בארה"ב עלה ביולי לרמה של 49.8 נקודות לעומת רמה של 49.7 ביוני, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של המדד לרמה של 50.2 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות. זו הפעם הראשונה מאז סוף תקופת המיתון הכלכלי האחרונה בארה"ב באמצע שנת 2009 שמדד פעילות הייצור נותר מתחת לרמה של 50 נקודות במשך חודשיים ברציפות.

הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו ביוני ב-0.4% לקצב שנתי של 842 מיליארד דולר – הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2009 – מסר היום משרד המסחר האמריקאי. נתוני חודש מאי תוקנו כלפי מעלה לגידול של 1.6% לעומת גידול של 0.9% שעליו דווח במקור.

חברות בארה"ב גייסו 163 אלף עובדים בחודש יולי, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ADP. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת קטנה יותר של 120 אלף משרות. נתוני חודש יוני תוקנו כלפי מטה לתופסת של 172 אלף משרות לעומת גידול של 176 אלף משרות שעליו דווח במקור.

ביום שישי יפרסם משרד העבודה האמריקאי את נתוני התסוקה לחודש יולי, לפי תחזיות הכלכלנים נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש שעבר 100 אלף משרות, לאחר גידול של 80 אלף משרות ביוני, ושיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 8.2%.

עונת הדו"חות בוול סטריט

בה בעת, נמשכת עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט, ומספר חברות בולטות פירסמו היום את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה. 67.3% מתוך 321 החברות הנכללות במדד S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני דיווח על רווח שעלה על תחזיות האנליסטים. במהלך ארבעה הרבעונים האחרונים, השיעור הממוצע של החברות שהיכו את התחזיות היה 68%.

חברת כרטיסי האשראי מסטרקארד דיווחה היום על רווח נקי של 700 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, או רווח של 5.55 דולר למניה - גידול של 15% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 5.65 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 5.57 דולר למניה.

חברת הביטוח ג'נוורת פייננשל דיווחה היום על מעבר לרווח ברבעון השני הודות לשיפור בתוצאות עסקי ביטוח המשכנתאות של החברה. ג'נוורת רשמה בתקופה המדווחת רווח תפעולי של 51 מיליון דולר לעומת הפסד של 177 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2011.

ענקית המדיה טיים וורנר דיווחה על נפילה של 33% ברווחיה ברבעון השני של השנה בעקבות נפילה דו-ספרתית ברווח לפני הוצאות חד פעמיות של חטיבות הקולנוע, הטלוויזיה וההוצאה לאור של החברה.

אולפני הקולנוע דרימוורקס דיווחו היום על רווח של 12.8 מיליון דולר, או 15 סנט למניה, ברבעון השני של השנה - נפילה של 63% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-162.8 מיליון דולר, נפילה של 25% לעומת הרבעון השני של שנת 2011.

קומקסט, חברת הכבלים הגדולה ביותר בארה"ב, רשמה גידול של 32% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה הודות לצמיחה בחטיבות הפס רחב, השירותים העסקיים והפרסום.

רשת המזון המהיר בורגר קינג רשמה צמיחה של 60% ברווחיה ברבעון השני של השנה הודות לצמיחה במכירות סניפיה הפתוחים לפחות שנה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מניות המדיה החברתית המשיכו לצנוח

מניות המדיה החברתית המשיכו לרשום ירידות גם היום, ומניות פייסבוק, גרופון וזינגה נסגרו ברמתן הנמוכה מעולם. מניית פייסבוק, אשר צנחה אתמול ב-6.5% והשלימה ירידה של 50% מאז הנפקתה לפני כשלושה חודשים, נסוגה היום בקרוב ל-4% נוספים ונסגרה בשפל. זינגה ירדה בכ-5% ונסגרה ברמתה הנמוכה מעולם. גרופון איבדה כמעט 3% ונסגרה אף היא בשפל.

ישראליות בוול סטריט

בגזרת הדואליות, מפתחת תכנות ההקלטה וניתוחי מידע הישראלית נייס, חתכה היום את תחזיות ההכנסות והרווחים שלה להמשך. ארבע החברות שרכשה נייס בשנת 2011 בסכום עתק של 290 מיליון דולר, לא עזרו לה לעמוד בתחזיות ההכנסות והרווחים שלה לשנת 2012, שעמדה על טווח של 930-950 מיליון דולר.

גם אלווריון צפויה לסבול מחולשה. החברה פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012. התוצאות מגיעות בצל שני אירועים מרכזיים: עזיבתו של המנכ"ל ערן גורב ומינויו של חזי לפיד לתפקיד ופיצול פעילות החברה, בעיקר מכירת פעילות חטיבת ה-WiMAX המפסידה. ההכנסות ברבעון השני של 2012 הסתכמו ב-33.8 מיליון דולר, ירידה של 39% לעומת הרבעון השני של 2011, בו עמדו ההכנסות על 55.4 מיליון דולר.

ספקית פתרונות האבטחה מבוססי ענן לאינטרנט, קומטאץ', פרסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2012. החברה דווחה על הכנסות של 5.7 מיליון דולר – בדומה לרבעון המקביל ורווח נקי של 0.6 מיליון דולר.

קמטק הנסחרת הן נאסד"ק והן בורסת תל אביב ממגדל העמק גם כן פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני. הכנסות החברה ירדו ב-13% ל-25 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 3 מיליון דולר בדומה לרבעון השני של 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully