וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות המדינה: יועלה שכר יו"ר לאומי

סיון איזסקו

2.8.2012 / 9:28

המדינה וקרנות הפנסיה הוותיקות התנגדו להעלאת שכרו של יו"ר בנק לאומי דוד ברודט אך ככל הנראה מתגבש רוב בדירקטוריון לאשר את העלאת שכרו ב-3.7% - רטרואקטיבית מתחילת השנה

לאחר ספירת קולותיהם של בעלי המניות באסיפה הכללית של בנק לאומי עולה כי התקבל רוב התומך בהעלאת השכר ליו"ר הבנק, דוד ברודט, וזאת על אף ההתנגדות הפומבית של המדינה ושל קרנות הפנסיה הוותיקות. ברודט, שעלות העסקתו הסתכמה ב-2011 ב-3.1 מיליון שקל יקבל תוספת שכר של 3.7% רטרואקטיבית מתחילת השנה.

לדירקטוריון הבנק נבחרו מחדש הפרופסורים אפרים צדקה ואריה גנס. השניים מסיימים בימים אלה כהונה שנייה ברציפות. כמו כן, נבחרו כהונת דירקטור פרופ' ידידיה שטרן (אשר מועמדתו הוצעה על ידי אוצר התיישבות היהודים), רמי גוזמן ועו"ד חיים סאמט. רו"ח זיאד אבו-חבלה המועמד הערבי הראשון לתפקיד דירקטור בבנק לאומי אשר קיבל את תמיכת המדינה, לא נבחר על ידי הגופים המוסדיים ונותר מחוץ לדירקטוריון הבנק.

כמו כן, החליטו בעלי המניות לאשר את חידוש ההתקשרות עם משרדי רואי החשבון המבקרים את דוחות הבנק: משרד קוסט פורר גבאי ומשרד סומך-חייקין, מהבקר את דוחות לאומי כבר 49 שנה - עובדה המעוררת חשש ליחסים קרובים מדי בין גוף מבקר לגוף מבוקר.

בנוסף, החליטו בעלי המניות לאשר את הגדלת ההון של הבנק, באופן שיאפשר ללאומי להנפיק בעתיד אופציות לעובדים או להנפיק מניות לצורך גיוס הון. מי שהכריע את תוצאות האסיפה בכל אחד מהסעיפים היו הגופים המוסדיים המחזיקים את מרבית מניות הבנק. לגופים המוסדיים עצמם, ולבעלי השליטה בהם, קיימים לרוב מערכות יחסים מורכבת עם הבנק, שיוצרת חשש לקבלת החלטות מוטות בבואם להצביע באסיפה הכללית של גוף כה דומיננטי במשק כמו בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully