וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום רביעי של ירידות בוול סטריט, פייסבוק בפחות מ-20 דולר

נמרוד הלפרן, דרור רייך

2.8.2012 / 23:39

התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב שוב מתחת ל-1.5%; פייסבוק, גרופון וזינגה המשיכו לשבור שיאים שליליים.ילפ וגאפ זינקו ב-13%-17%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית, ומדד S&P 500 ירד זה היום הרביעי ברציפות, לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, לא הצליח בדבריו היום לספק את ציפיות המשקיעים לצעדים נוספים של הבנק המרכזי כדי להמריץ את הצמיחה הכלכלית באירופה.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.7%; מדד נאסד"ק איבד 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 1.48%.

הבנק המרכזי של אירופה מתכונן להתערב בשוקי האג"ח

הבנק המרכזי של אירופה ייצור בשבועות הקרובים מנגנון לרכישת אג"ח ממשלתיות בשווקים, בניסיון לבלום את ייקור עלויות המימון בגוש היורו, אמר היום נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי.

"הבנק המרכזי, במסגרת המנדט שלו לשמור על יציבות מחירים בטווח הבינוני, ותוך שמירה על עצמאותו בקביעת המדיניות המוניטרית, עשוי לקחת על עצמו רכישת אג"ח בשווקים בהיקף שיספיק לעמוד ביעדיו", אמר דראגי היום במסיבת עיתונאים בפרנקפורט. "הבנק ישקול גם צעדי מדיניות לא-סטנדרטיים נוספים בהתאם לצורך, על מנת להתאים את המדיניות המוניטרית. בשבועות הקרובים, נעצב את הפרטים של צעדים אלה", אמר דראגי. עם זאת, הוא הוסיף כי "הבנק המרכזי של אירופה אינו יכול להחליף מוסדות אחרים שזוהי אחריותם".

מוקדם יותר היום הבנק המרכזי של אירופה הותיר ללא שינוי את רמת הריבית בגוש היורו, בשפל של 0.75%. הבנק המרכזי של בריטניה אף הוא השאיר את הריבית ללא שינוי בשפל של 0.5%.

הבנק הפדרלי מאכזב

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, העריך אתמול הבנק הפדרלי, שבראשו עומד בן ברננקי, כי כלכלת ארה"ב סבלה מהאטה בצמיחה במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, הבנק המרכזי לא הודיע על נקיטת צעדים נוספים לעידוד הצמיחה הכלכלית.

"הבנק הפדרלי יעקוב מקרוב אחרי נתונים עתידיים על התפתחויות כלכליות ופיננסיות וינקוט בתמריצים נוספים לפי הצורך כדי לקדם התאוששות כלכלית חזקה יותר ושיפור מתמשך בתנאים בשוק העבודה", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שפורסמה אתמול בתום ישיבה בת יומיים. "הפעילות הכלכלית רשמה האטה מסוימת במהלך המחצית הראשונה של השנה", נכתב בהודעה. "צריכת משקי הבית צמחה בקצב איטי במידת מה לעומת הקצב בו צמחה מוקדם יותר השנה".

הבנק הפדרלי הותיר אתמול ללא שינוי את נוסח הודעתו לפיה התנאים הכלכליים עשויים לחייב להותיר את הריבית בארה"ב ברמתה הנוכחית על שלהי שנת 2014 לפחות. הבנק המרכזי גם שב והעריך כי האינפלציה בארה"ב צפויה להיות ברמה של 2% או מתחתיה. כצפוי הותיר הבנק הפדרלי את הריבית בשפל של 0%-0.25% - רמתה מאז חודש דצמבר 2008.

נתוני מקרו בארה"ב

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו במפתיע ביוני, ההזמנות למוצרים בני קיימא גדלו בשיעור מתון מההערכות הראשוניות ביוני, והממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה בארה"ב ירד לשפל של יותר מארבעה חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו בחודש ביוני ב-0.5% לאחר גידול של 0.5% בחודש הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו גידול של 0.5% בהזמנות ביוני. בניכוי הזמנות בתחום התחבורה - הנחשבות לתנודתיות - נפלו ההזמנות מבתי חרושת ביוני ב-1.8% - הנפילה החדה ביותר מאז מארס 2009. בה בעת, הזמנות למוצרים בני קיימא גדלו ביוני ב-1.3% - פחות מההערכה הראשונית של גידול של 1.6% שפורסמה בשבוע שעבר.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-8,000 לרמה של 365 אלף, מסר היום משרד המסחר האמריקאית. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר במספר התביעות השבועי לרמה של 370 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, ירד ב-2,750 לרמה של 365,500 - הרמה הנמוכה ביותר מאז שלהי חודש מארס.

משרד העבודה האמריקאי יפרסם מחר את נתוני התעסוקה של חודש יולי. כלכלנים צופים כי נוספו בחודש שעבר 100 אלף משרות לשוק העבודה בארה"ב, לאחר גידול של 80 אלף משרות ביוני. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי ברמה של 8.2%.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון השני בוול סטריט נמשכת, ומתוך 352 החברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הרבעוניות, 66.2% רשמו רווח גבוה מתחזיות האנליסטים. השיעור הממוצע של החברות שהכו את התחזיות בארבעה הרבעונים הקודמים היה 68%.

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על ירידה מתונה מהצפוי ברווחיה ברבעון השני, לאחר שהפסדיה באירופה היו מצומצמים מהתחזיות. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 1.85 מיליארד דולר, ירידה של 38% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה ברבעון רווח של 90 סנט למניה, ירידה לעומת רווח של 1.54 דולר למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, אך מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 75 סנט למניה.

אתר ביקורת העסקים ילפ דיווח אתמול לאחר סגירת המסחר על תוצאות כספיות טובות מהצפוי ברבעון השני של השנה. ילפ רשמה ברבעון הפסד של שני מיליון דולר, או שלושה סנט למניה, לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר, או שמונה סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להפסד של שישה סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 32.7 מיליון דולר לעומת הכנסות של 19.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 30.7 מיליון דולר.

קמעונאית ההלבשה גאפ דיווחה היום על זינוק חד מהצפוי של 10% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות השנה ביולי, וסיפקה תחזית רווח גבוהה מהצפוי לרבעון השני של השנה. גאפ, אשר צפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים ב-16 באוגוסט, צופה כעת רווח של 47-48 סנט למניה ברבעון השני לעומת רווח של 35 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 38 סנט למניה.

עוד במגזר: אברקרומבקי אנד פיץ' הורידה את תחזית הרווח לרבעון השני, ודיווחה כי מכירות חנויות הפתוחות לפחות שנה נפלו ברבעון ב-10%.

ברקשייר התאוויי , חברת האחזקות של המשקיע האגדי וורן באפט, צפויה לפרסם מחר בלילה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. מניית החברה טיפסה השבוע לשיא של 16 חודשים ונסגרה ביום רביעי במחיר הרחוק בכ-3% בלבד ממחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז שנת 2008.

ישראליות בוול סטריט

חברת טבע הרוויחה 1.1 מיליארד דולר (על בסיס non-Gaap) ברבעון השני של 2012, כלומר 1.28 דולר למניה - זהה לממוצע תחזיות האנליסטים וגבוה ב-16% מהרווח למניה ברבעון המקביל ב-2011.

הכנסותיה של טבע הסתכמו ב-5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2012, גידול של 19% לעומת הרבעון השני של 2011, שהיה מהרבעונים הגרועים של טבע בשנים האחרונות. טבע החמיצה את ממוצע תחזית ההכנסות של האנליסטים - 5.09 מיליארד דולר - כתוצאה מהתחזקות הדולר שגרעה 236 מיליון דולר מהכנסותיה ברבעון השני של 2012.

חברת לייבפרסון , מפתחת טכנולוגיית הצ'אטים האמריקאית הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של 4 מיליארד שקל, פיספסה לראשונה את תחזיות האנליסטים לרבעון השני של 2012. התמונה להמשך גם היא נראית שחורה יותר, בגין הוצאות הקשורות להתרחבות הבינלאומית של החברה ולרכישות שביצעה במהלך הרבעון השני, חותכת החברה לראשונה את תחזית הרווח שלה לשנת 2012 ב-23% (10 סנט) ל-32 סנט למניה (Non Gaap).

חברת אורכית הודיעה הבוקר כי תפטר 40 עובדים מכל המחלקות במסגרת תוכנית התייעלות שנועדה להפחית את ההוצאות ב-6 מיליון דולר בשנה. יצרנית ציוד התקשורת, שנמצאת כעת בעיצומו של הסדר חוב שנועד לשרת גירעון של כ-4 מיליון דולר בהון העצמי, מעסיקה כ-150 עובדים, כך שהפיטורים מהווים קיצוץ של כ-25% ממצבת כח האדם בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully