וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט סגרו שבוע חיובי רביעי רצוף

נמרוד הלפרן

4.8.2012 / 0:22

על רקע גידול חד מהצפוי במספר המשרות בשוק העבודה האמריקאי, מדד S&P 500 נסגר ברמתו הגבוהה מאז חודש מאי. דאו ג'ונס עלה ב-1.7%; נאסד"ק הוסיף 2% לערכו

בורסות וול סטריט השלימו שבוע חיובי רביעי ברציפות, ומדד S&P 500 נסגר ברמתו הגבוהה מאז חודש מאי, בעקבות גידול חד מהצפוי במספר המשרות בשוק העבודה האמריקאי, ולאחר האצה מפתיע בפעילות מגזר השירותים בארה"ב. התחזקות ההערכות כי ממשלת ספרד צפויה להגיש בקרוב באופן רשמי בקשה לסיוע פיננסי בינלאומי כדי להתמודד עם נטל חובותיה, תמכה אף היא במדדים.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.7% בדרכו לשבוע חיובי רביעי ברציפות; מדד S&P 500 , אשר ירד עד אתמול ארבעה ימים ברציפות ובדרכו לירידה של 1.5% מתחילת השבוע ועד יום חמישי, טיפס היום ב-1.9% לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי, והשלים אף הוא שבוע חיובי רביעי ברציפות; מדד נאסד"ק הוסיף 2%; שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים קפצה ב-0.09% - הזינוק היומי החד ביותר זה שבוע - לרמה של 1.57%. התשואה על אג"ח אלו נפלה ל-1.379%, הרמה הנמוכה מעולם, ב-25 ביולי.

163 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש יולי לאחר גידול של 64 אלף ביוני, משרד היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת קטנה יותר של 100 אלף משרות, לאחר גידול של 80 אלף משרות שעליו דווח במקור ביוני. שיעור האבטלה עלה ביולי לרמה של 8.3% - הרמה הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים - לעומת רמה של 8.2% בחודש הקודם. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי.

לפי שיטת חישוב מקיפה יותר של משרד העבודה, שיעור האבטלה (U-6), הכולל גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה, עלה ביולי ל-15% לעומת 14.9% בחודש הקודם.

שיעור אבטלה זה נפל בחודש פברואר ל-14.5% - רמתו הנמוכה ביותר זה מספר שנים - בטרם שב והחל לטפס. עם זאת, שיעור האבטלה U-6 עודנו נמוך ביותר מ-2% משיא של 17.4% שרשם באוקטובר 2009, אשר היה שיעור האבטלה הגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 1941 לפי כל שיטות חישוב האבטלה של משרד העבודה האמריקאי.

ספרד תגיש בקשה רשמית לסיוע פיננסי?

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: הפעילות במגזר השירותים בארה"ב צברה במפתיע תנופה בחודש יולי, לפי נתונים שפורסמו היום. מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב עלה במפתיע ביולי לרמה של 52.6 נקודות לעומת 52.1 ביוני, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה קלה של המדד לרמה של 52 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

נתוני מגזר השירותים הטובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, באים יומיים לאחר שמדד ISM של מגזר הייצור הצביע על כך שפעילות מגזר הייצור בארה"ב התכווצה ביולי זה החודש השני ברציפות - בראשונה מאז סוף המיתון האחרון בארה"ב בשנת 2009.

מדד פעילות הייצור בארה"ב עלה ביולי לרמה של 49.8 נקודות לעומת רמה של 49.7 ביוני, מסר שלשום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של המדד לרמה של 50.2 נקודות. זו הפעם הראשונה מאז סוף תקופת המיתון הכלכלי האחרונה בארה"ב באמצע שנת 2009 שמדד פעילות הייצור נותר מתחת לרמה של 50 נקודות במשך חודשיים ברציפות.

ראש הממשלה של איטליה, מריו מונטי, דוחק בראש ממשלת ספרד, מריאנו ראג'וי, להגיש באופן רשמי בקשה לסיוע פיננסי אירופי ובינלאומי כדי להתמודד עם נטל חובותיה, לפי דיווחים היום בתקשורת באירופה. לפי חלק מההערכות "ספרד צפויה להגיש היום בקשת סיוע רשמית", העריך פיטר בוקוור, אסטרטג המניות של מילר טבק, בדו"ח למשקיעים.

הבנק המרכזי של אירופה ייצור בשבועות הקרובים מנגנון לרכישת אג"ח ממשלתיות בשווקים, בניסיון לבלום את ייקור עלויות המימון בגוש היורו, אמר אתמול נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי. הבנק המרכזי של אירופה גם הותיר אתמול ללא שינוי את רמת הריבית בגוש היורו, בשפל של 0.75%.

"הבנק המרכזי, במסגרת המנדט שלו לשמור על יציבות מחירים בטווח הבינוני, ותוך שמירה על עצמאותו בקביעת המדיניות המוניטרית, עשוי לקחת על עצמו רכישת אג"ח בשווקים בהיקף שיספיק לעמוד ביעדיו", אמר דראגי אתמול במסיבת עיתונאים בפרנקפורט. "הבנק ישקול גם צעדי מדיניות לא-סטנדרטיים נוספים בהתאם לצורך, על מנת להתאים את המדיניות המוניטרית. בשבועות הקרובים, נעצב את הפרטים של צעדים אלה", אמר דראגי. עם זאת, הוא הוסיף כי "הבנק המרכזי של אירופה אינו יכול להחליף מוסדות אחרים שזוהי אחריותם".

כלכלנים ופרשנים הביעו אכזבה מדבריו אתמול של דראגי. "שוב פעם, לא זכינו בהתחייבות כלשהי לפעולה מצד הבנק המרכזי של אירופה, וגם לא לביצוע של התחייבויות מהעבר", אמר קרל ויינברג, הכלכלן הראשי של חברת היי פרקוונסי אקונומיקס, בראיון אתמול לאתר BBC. "סוחרים ומשקיעים שציפו לצעדים מיידיים, התאכזבו, ובצדק. בשורה התחתונה כל מה שהיה היום זה נזיפה בממשלות, אך לא צעדים כלשהם של הבנק המרכזי של אירופה", הוסיף ויינברג.

הפרשן סטיב גולדסטין מאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ' האשים את דראגי במאמר שפירסם בכך שהנשיא הבנק המרכזי של אירופה לא מגבה את הבטחותיו במעשים. לדבריו, למרות הציפיות שהבנק המרכזי יודיע היום על נקיטת בצעדים משמעותיים, או ישתמש ב"בזוקה" כלשונו של גולדסטין, "כל מה שנשיא הבנק המרכזי מריו דראגי עשה ביום חמישי זה לכוון נשק שאין בו תחמושת", כתב אתמול גולדסטין.

"מה שבאמת נחשף בדבריו של דראגי, זו העובדה שהוא עדיין לא הצליח לפתור את בעיית המחלוקת עם הבנק המרכזי של גרמניה, אשר מתנגד בחריפות לסבב חדש של רכישות אג"ח של ספרד ואיטליה", הוסיף גולדסטין.

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט נמשכת, ומתוך 385 החברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה, 67% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים. שיעור החברות הממוצע שהכו את התחזיות בארבעת הרבעונים האחרונים היה 68%.
לינקדאין, מפעילת אתר הרשתות החברתיות העסקיות שבראשה עומדים המנכ"ל ג'ף ויינר והיו"ר ומייסד שותף ריד הופמן, דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר על זינוק חד מהצפוי של 89% בהכנסותיה הרבעוניות, והעלתה את התחזית לשנה כולה הודות לגידול בהכנסותיה ממנויים, פרסום ושירותים המיועדים לעסקים.

עלייה ברווחיה של ענקית הביטוח AIG

לינקדאין, אשר דיווחה על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים בארבעה הרבעונים האחרונים, רשמה ברבעון השני רווח נקי של 2.8 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 4.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 18.1 מיליון דולר, או רווח של 16 סנט למניה, לעומת רווח של 10.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ובהתאם לתחזיות האנליסטים.

לינקדאין, שהרשת החברתית שלה המתהדרת ביותר מ-175 מיליון חברים מיותר מ-200 מדינות, רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 228.2 מיליון דולר, זינוק של 89% לעומת הכנסות של 121 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2011, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 215.8 מיליון דולר.

במבט קדימה, צופה לינקדאין לרשום ברבעון הנוכחי הכנסות של 235-240 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 235.2 מיליון דולר. החברה העלתה את תחזיותיה לשנה כולה, וצופה כעת הכנסות של 915-925 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת להכנסות של 880-900 מיליו דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות שנתיות של 908.4 מיליון דולר.

מניית לינקדאין עלתה מתחילת השנה ועד הסגירה ביום חמישי בכ-45% - ביצועים טובים באופן ניכר מאלו של מרבית מניות מגזר המדיה החברתית. כך למשל, מניות פייסבוק, גרופון וזינגה נסגרו ביום חמישי בשפל - זה יום המסחר השלישי ברציפות - ומניית פייסבוק איבדה כמעט מחצית משווייה מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בחודש מאי.

עוד בחזית הדו"חות הכספיים: חברת המדיה האמריקאית ויאקום דיווחה על ירידה של 7% ברווחיה הרבעוניים בעקבות האטה בעסקיה בתחום רשתות הטלוויזיה והקולנוע.

פרוקטר אנד גמבל , יצרנית מוצרי הצריכה הגדולה בעלום, דיווחה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי למרות ירידה במכירות. כמו כן, החברה הודיעה על קנייה חוזרת של מניותיה בהיקף של ארבעה מיליארד דולר במהלך שנת הכספים הנוכחית.
ענקית המזון קראפט פודס דיווחה על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים ברבעון השני של השנה, הודות להתייקרות מוצריה וקיצוצים בהוצאות. החברה רשמה ברבעון רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 68 סנט למניה - שני סנט מעל לתחזיות האנליסטים.

ענקית הביטוח AIG דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר על עלייה ברווחים שלה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, הודות להקלות מס ושיפור ברווח התפעולי של כמה מחטיבות החברה. AIG רשמה ברבעון השני רווח נקי של 2.33 מיליארד דולר, או 1.33 דולרים למניה, לעומת רווח של 1.84 מיליארד דולר או דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

ברקשייר התאוויי , חברת האחזקות של המשקיע האגדי וורן באפט, צפויה לפרסם הלילה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. מניית החברה טיפסה השבוע לשיא של 16 חודשים ונסגרה ביום רביעי במחיר הרחוק בכ-3% בלבד ממחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז שנת 2008.

פובליסיס הצרפתית, חברת הפרסום השלישית בגודלה בעולם במונחי הכנסות, שוקלת להגיש הצעת רכש עבור מתחרתה האמריקאית אינטרפבליק, דיווח היום הבלוג אלפאוויל מבית העיתון "פייננשל טיימס". לפי הדיווח, שהתבסס על מקורות יודעי דבר, צפויה הצעת הרכש לשקף לאינטרפבליק - אחת מחברות הפרסום הגדולות בעולם - שווי של לפחות שישה מיליארד דולר.

נציגים הן של פובליסיס והן של אינטרפבליק אמרו כי הם אינם נוהגים להגיב על שמועות או הערכות בשווקים. אנליסט המתגורר בפאריס, אשר ביקש לשמור על עילום שם, אמר כי מאז שנת 2010 היו מספר מקרים בהם התרוצצו שמועות על מיזוג בין פובליסיס לאינטרפבליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully