וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: "צריכים 3 מיליארד שקל כדי לעבור את הקיץ"

איתי טרילניק

5.8.2012 / 8:11

במכתב ששלח דירקטוריון חברת החשמל לשר האוצר נטען כי החברה זקוקה לסיוע על מנת לשלם עבור הדלקים לייצור חשמל במהלך הקיץ. צריכת החשמל עלתה ב14% ביוני וב-11% ביולי

חברת החשמל נדרשת לסיוע בסך כ-3 מיליארד שקל על מנת לשלם עבור הדלקים לייצור חשמל בקיץ, כך נטען במכתב ששלח דירקטוריון החברה לשר האוצר. המצוקה התקציבית נובעת מצריכת החשמל, שעלתה ב-14% בחודש יוני לעומת יוני שעבר וב-11% בחודש יולי.

כל זאת, כאשר החברה מתמודדת עם המחסור בגז טבעי ומשתמשת בדלקים יקרים יותר כגון סולר ומזוט, היקרים עד פי חמישה מהגז. עלות הפעלת מערכת החשמל ביום של עומס חום מגיעה ל-100 מיליון שקל. הסכום המבוקש דרוש עבור החודשים אוגוסט וספטמבר, אך עשוי לגדול אף יותר עד סוף השנה.

בחודש אפריל הועלה תעריף החשמל בכ-8% בממוצא, על מנת לכסות את עלות הדלקים העודפת. על פי החישובים של רשות החשמל, אמור היה התעריף לעלות בכ-31% על מנת לכסות את העלויות. ואולם, נוכח ההתנגדות הציבורית לעלייה החדה בתעריפי החשמל, הועלה התעריף רק בכ-8%, והאוצר התחייב לסייע לחברה במגוון דרכים.

בין היתר, הופחת המע"מ על הסולר בו משתמשות תחנות הכוח, ונדחו גביית המע"מ ואף ניכויי מס ההכנסה של העובדים. בחודשים האחרונים גייסה חברת החשמל 4.5 מיליארד שקל בערבות המדינה. בחודש אפריל גייסה 1.5 מיליארד שקל בהנפקה פרטית, וביולי עוד 3 מיליארד שקל בהנפקה ציבורית, לאחר שפרסמה תשקיף - לראשונה מזה עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully