וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר בוחן אי סדרים ברכבת הקלה בירושלים

דניאל שמיל

5.8.2012 / 9:07

שנה וחצי אחרי ההחלטה על ביצוע הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים על ידי חברת נתיבי תחבורה עירוניים הממשלתית לא נקבע עדיין תקציב לפרוייקט. באוצר בוחנים את החברה

במשרד האוצר בוחנים אי סדרים, לכאורה, בתקציב לפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, ודיווחים חלקיים של החברה הממשלתית המבצעת את הרכבת הקלה, נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים). רשות החברות הממשלתיות אף פנתה לרואה החשבון המבקר של נ.ת.ע בבקשה כי יבחן את ההתנהלות הפיננסית של החברה.

באוצר מודאגים מכך ששנה וחצי לאחר שהממשלה החליטה על ביצוע קו רכבת ראשון, הקו האדום, בידי נ.ת.ע, עדיין לא נקבע תקציב מפורט לביצוע הפרויקט. לפי נתונים שהגיעו לחברת הפיקוח על הפרויקט, נראה שתהיה חריגה בהיקף של כ-2-3 מיליארד שקל בתקציב הפרויקט. גם לוחות הזמנים ישתבשו, וצפויה חריגה של שנתיים ואף יותר. כלומר, תושבי גוש דן ייהנו מרכבת קלה רק ב-2019, ולא ב-2017 כמתוכנן.

המכרזים השונים שפירסמה נ.ת.ע, ובהם מכרז לציוד לרכבת ולכריית מנהרות הם רק מכרזים למיון מוקדם (PQ), ומכרזים מלאים לא יוכלו להתפרסם לפני שהאוצר יאפשר העברת כספים.

לדברי גורמים באוצר, הדרך שבה נ.ת.ע מתקדמת ומפרסמת מכרזים, מבלי שהיא מספקת נתונים ופרטים מלאים לחברת הייעוץ הבינלאומי המלווה את המיזם, מעוררת תמיהה. ההחלטה של נ.ת.ע, שעוררה כעס במשרד האוצר והאיצה את הבדיקה, היתה לעבור למשרדים מפוארים במגדלי עזריאלי, שעלות האחזקה שלהם גבוהה פי שלושה מזו של משרדי נ.ת.ע הקיימים. החלטה זו לבסוף לא יצאה אל הפועל.

נוסף על כך, החברה מתנהלת כבר כשנה ללא יועץ משפטי, שאת מקומו ממלא עורך דין שאינו עומד בתנאי הסף של יועץ משפטי לחברה, וכן ללא מנהל פרויקט לקו אדום (לטענת נ.ת.ע מנהל כזה מונה לאחרונה). בשלב זה, הדברים נמצאים בבדיקה ראשונית, באמצעות חברת הייעוץ, וכן רואה החשבון שמינתה רשות החברות, ולא ברור אילו החלטות יתקבלו בעניין. בינתיים, תושבי גוש דן ייאלצו לחכות יותר לרכבת שאמורה להקל על הפקקים בעיר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "רשות החברות פנתה באחרונה לרואה החשבון המבקר של נ.ת.ע כדי שיבדוק כמה נושאים הקשורים לניהול כספי החברה והבקרות עליהם. לכשתושלם הבדיקה יובאו תוצאותיה לגורמים הרלוונטיים, ורשות החברות תפעל לקבלת החלטות בהתאם".

מנ.ת.ע נמסר בתגובה: "איננו מתנצחים עם האוצר באמצעי התקשורת. החברה כולה עסוקה בבניית הקו האדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully