וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דוחה דרישת גפני: "לא להגדיל מס החברות"

צבי זרחיה

5.8.2012 / 12:01

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני דרש להעלות ב-1% את שיעור מס ההכנסה למי שמשתכר 14,700 שקל ברוטו בחודש ומעלה, במקביל להעלאת מס החברות ב-0.5%-1%.

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, דוחה את דרישתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), להעלות ב-1% את שיעור מס ההכנסה למי שמשתכר 14,700 שקל ברוטו בחודש ומעלה, במקביל להעלאת מס החברות ב-0.5%-1%.

כהן ביקש הבוקר מוועדת הכספים לאשר את הצעת האוצר להעלות את מס ההכנסה ב-1% החל מרמת שכר חודשית של 8,861 שקל. כהן הוסיף כי עלות הצעתו של גפני היא כ-540 מיליון שקל בשנה ואין מהיכן לגבות את הסכום שייחסר.

כהן אמר כי ועדת הכספים הפסיקה את המתווה הפוחת לפני כשנה והוא עומד על 25%. לדבריו, "לנוכח ההאטה הכלכלית ולנוכח מה שקורה בעולם אסור להגדיל את מס החברות. הבנקים, חברות הביטוח חבורת הסלולר, השיווק הגדולות כמעט כולן בקשיים. חברות הסלולר צונחות, חברות הביטוח בקשיים". כהן הביע ספק אם החברות הללו יוכלו לעמוד בהעלאת מס החברות וטען כי העלאת מס החברות תפגע בתעסוקה.

כהן הוסיף כי גבר ללא ילדים המשתכר כ-10,000 שקל בחודש ישלם לאחר העלאת מס ההכנסה ב-1% תוספת מס של 11 שקל בחודש. מי שמרוויח 15 אלף שקל בחודש - ישלם תוספת מס של 61 שקל בחודש.

כהן הוסיף כי "אם נבטל את העלאת מס ההכנסה ב-1% על מי שמשתכר מתחת ל- 15 אלף שקל בחודש, הנזק הוא כמעט חצי מיליון שקל ולהביא ממקום אחר זה קשה. הנזק הוא נסבל וקל להכנסות בינוניות ולא קיים לבעלי הכנסות נמוכות. חבל לוותר על זה ולהשית מס חברות שפוגע בציבור. אין ספק שקשה לכולם אבל נטל מס ההכנסה לרמות הביניים הוא לא כבד. תוספת מס של 30 שקל בחודש למי שמשתכר 21 אלף שקל בחודש היא לא גבוהה. אבל, אם נעלה את מס החברות הדבר יהווה פגיעה בצמיחה שיכולה ליצור מצב שלאנשים לא תהיה תעסוקה וחבל לסכן את זה".

גפני אמר כי הוא מבקש להעלות את מס החברות אפילו ב-0.5%. "באמת מדובר בשקלים בודדים אבל בסך הכל מדובר בדעת קהל. הממוצע של מס החברות ב-OECD הוא 25.5%. בואו נעלה את מס החברות בחצי אחוז בלבד".

דיון נוסף שנערך בועדת הכספים היה בנושא הטלת מס יסף של 2% על מי שמשתכר מעל 800 אלך שקל בשנה. כרגע אין רוב בועדה להטלת המס, עד שמשרד האוצר לא ימצא הסדר שלא להחיל את מס היסף על כספי פיצויים של עובדים, וכן על כספי שקשישים שמכרו דירתם והתמורה משמשת להכנסתם.

גפני הודיע הבוקר כי הועדה תומכת בעד הטלת מס יסף אבל רק אם יהיה פתרון לנושא. "אם לא תביאו היום פתרונות לא נאשר את הסעיף הזה בחוק", הוא הדגיש. נציג לשכת רו"ח, עופר מנירב, הציע לאוצר לפרוס את הקרן של הפיצויים שמקבל העובד על פני כמה שנים כדי לגרום לכך שהעובד לא יחויב במס יסף עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully