וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח במגמת עלייה

דרור רייך

5.8.2012 / 16:55

העליות החדות בוול סטריט גררו גם את הבורסה התל אביבית לעליות שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.4%

יום המסחר הראשון של השבוע בתל אביב נחתם במגמה חיובית. על המסחר באחד העם ובעיקר על המניות הדואליות השפיעו העליות החדות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט, זאת בעקבות גידול חד מהצפוי במספר המשרות בשוק העבודה האמריקאי.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.4% , מדד ת"א בנקים נחלש ב-0.25% ומדד נדל"ן 15 הוסיף 0.5% לערכו ביום מסחר דליל שהיקפו עמד על 432 מיליון שקלים.

בגזרת המניות בולטו לרעה מודיעין והכשרה אנרגיה שאיבדו 3.4% ו-5.5% בהתאמה - זאת על רקע דחיית הקידוח במירה 1 בכשבוע ימים. א לוט תקשורת השילה 3.85% מערכה, פוטומדקס החסירה 3.6%, כיל איבדה 3.3% וטבע ירדה ב-3%.

בעליות בלטות נייס שהתחזקה ב-5.6%, שופרסל שפרסמה את דוחותיה התחזקה ב-5%, מפתחת טכנולוגית האינפיניבנד מלאנוקס עלתה ב-4.25% ובזק שהמנכ"ל אבי גבאי בהודעה פנימית שנשלחה לעובדי החברה כי "מיזם חברת החשמל לא יקרה לעולם" הוסיפה 4.15% לערכה.

שוק האג"ח

בשוק הסולידי - בחמשת החודשים הראשונים של של שנת 2012, מימשו תושבי חוץ בממוצע 900 מיליון דולר כל חודש. בחודש יוני נראה כי הזליגה החוצה נבלמה כאשר היקף המימושים עמד על 250 מיליון דולר בלבד. כך עולה מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל.

תושבי החוץ מימשו נטו בחודש יוני כ-180 מיליוני דולרים באג"ח ממשלתיות וכ-70 מיליוני דולרים במק"מ, ובאג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמה בחודש יוני פעילות מאוזנת. המימושים של החודשים האחרונים, יש לציין, הביאו ללחצים לפיחות בשקל שהגיע לשיאו בחודש יולי.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (א') את הצעת החוק להפחתת הגרעון בתקציב הכוללת את הצעדים הכלכליים שעליהם החליטה הממשלה בשבוע שעבר כמו: העלאת מס ההכנסה ב-1%, הטלת מס יסף על מי שמשתכר מעל 67 אלף שקלים בחודש, וכן שיעור מס מיוחד על "רווחים כלואים". הצעת החוק תועלה מחר יום ב' להצבעה בקריאה הראשונה בכנסת, תועבר לוועדת הכספים, ותוחזר אל המליאה בשעות הערב כדי שתאשרה בקריאה השנייה והשלישית.

קודם לכן, יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ קראה לוועדת השרים לחקיקה להצביע הבוקר נגד הוראת השעה המוחקת את חובותיהן של החברות הגדולות במשק למס הכנסה. "תוכנית נתניהו לחלוקת מתנה מיליארדים לחברות העשירות ביותר, במקום לגבות מס אמת על מה שמכונה בטעות הרווחים הכלואים, פוגעת קשות במשק. ההחלטה גורעת מקופת המדינה סכומי עתק, היא אינה שוויונית ומפלה קשות בעלי חברות רגילים לעומת קומץ חברות עשירות נבחרות, והיא אינה חוקתית משום שהיא מוחקת רטרואקטיבית חובות שהחברות חייבות על פי חוק".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, קראה במכתב לשר האוצר יובל שטייניץ לאמץ את הצעת החוק שהגישה לקביעת מס חברות דיפרנציאלי - ולבטל את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה.

גלאון הסבירה כי "אימוץ מס חברות דיפרנציאלי כחלופה לקיצוץ הרוחבי צפוי לייצר הכנסה של כ-3 מיליארד שקל - פי שניים מסכום הפגיעה המתוכננת בתקציב משרדי הממשלה ולחסוך את הפגיעה הקשה בשכבות המוחלשות, שהן הנהנות העיקריות מהשירותים הציבוריים".

על פי הצעת החוק שהגישה גלאון, שיעור המס לחברות שהכנסותיהן החייבות קטנות מ-1.2 מיליון שקל בשנה יפחת מ-25% ל-20%, ושיעור המס על הכנסות בסכומים גבוהים יותר יעלה ל-30%.

מניות במרכז

משפחת מנור תפרד מגרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי . בנק אגוד הודיע היום לבורסה כי רות מנור הנמנית על קבוצת בעלי השליטה בבנק ומחזיקה יחד עם אחרים בקבוצת אי.די.בי, נדרשת למכור את חלקה בקבוצת אי.די.בי עד 10 בספטמבר השנה. לטענת המפקח על הבנקים דודו זקן, אחזקותיה של מנור בבנק איגוד ובקבוצת אי.די.בי עומדות בניגוד לחוק הבנקאות.

חברת שופרסל מקבוצת דיסקונט השקעות הרוויחה 36 מיליון שקל ברבעון השני של 2012, כלומר ירידה של 55% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה של שופרסל ירדו ב-3.9% ברבעון החולף לעומת המקביל לו ב-2011 והסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר, בעיקר כתוצאה מעיתוי חג הפסח. עם זאת, הכנסותיה של החברה ירדו ב-1.9% גם בהשוואה של המחצית הראשונה של 2012 לעומת התקופה המקבילה ב-2011, שמנטרלת את עיתוי חג הפסח.

על רקע הגעתו לארץ של המנכ"ל החדש בקבוצת ג'נרלי האיטלקית, בעלת השליטה הנוכחית במגדל ועל אף הטלטלה בענף הביטוח, בדש ברוקראז' מחליטים להעלות המלצה למניית חברת הביטוח מגדל מהמלצה קודמת של "תשואת שוק" המלצה חדשה של "תשואת יתר".

חברת הנדל"ן גב-ים , מקבוצת אי.די.בי, סיכמה הבוקר את פעילותה העסקית במהלך הרבעון השני 2012. החברה נהנתה מביקושים לשטחי משרדים ומסחר ומיציבות המחירים כך שההכנסות הרבעוניות עלו ב-12%, בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו ב-208 מיליון שקל.

הצלחה בינלאומית נוספת לאלביט מערכות בתחום המטוסים ללא טייס. החברה הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של עשרות רבות של מיליוני דולרים לאספקת צי של מטוסים ללא טייס (מל"טים) מסוג הרמס 900 והרמס 450 ללקוח בדרום אמריקה. החוזה יתבצע במהלך השנתיים הקרובות.

חברת קמהדע , המתמחה בפיתוח תרופות לשימושים מצילי חיים ובמצבי חירום רפואיים, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012. הכנסות החברה גדלו ב-11% בהשוואה לתקופה אשתקד והסתכמו ב-13.8 מיליון דולר. גידול זה נבע הן מהתחום התעשייתי והן מהתחום ההפצה כאשר החברה הגדילה את מכירות מוצר הדגל שלה - GLASSIA, התרופה ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת החסר בחלבון אלפא-1 אנטיטריפסין בארה"ב.

חברת טבע קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גרסה גנרית של התרופה Singulair שפיתחה חברת מרק האמריקאית. מכירותיה של התרופה שניתנת דרך הפה פעם ביום ומיועדת לטיפול באסתמה כרונית ולהקלה של סימפטומים של קדחת השחת הסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2012 וב-5.5 מיליארד דולר ב-2011.

בסוף שבוע האחרון גברו הסיכויים להשלמת עסקת בקינגהם בלונדון, בריטניה, שעליה עמלה חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה מזה חודשים ארוכים. תשובה הסכים בסוף השבוע האחרון לוותר על הכללת העסקה במסגרת "ארועי חדלות פירעון" המאפשרים לו לסגת מעמידה במלוא התחייבויותיו להזרים לחברה במהלך 5 שנים הקרובות 250 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully