וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל: היום המכריע של אדרעי ויוגב

דניאל שמיל

5.8.2012 / 20:10

שימוע לפני פיטורים שנערך לגילה אדרעי בשל שורה של עבירות משמעת צפוי להסתיים מחר. במקביל יאשר הדירקטוריון בחירת מחליף לאורי יוגב בתפקיד היו"ר

מאבק העובדים ברכבת כמעט הסתיים, אך המנהיגים של שני הצדדים מגיעים לרגע ההכרעה. השימוע של גילה אדרעי, יו"ר הוועד המודחת, צפוי להסתיים מחר, ובמקביל, יתכנס הדירקטוריון ויאשר את בחירתו של מחליף לאורי יוגב, ששימש בפועל כיו"ר הרכבת בשנה וחצי האחרונות.

השימוע לפני פיטורים של אדרעי, שנערך במקביל לשימועים לשלושת ראשי הוועד הנוספים, נערך בגלל שורה של עבירות משמעת ובהן קיום אסיפות עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי, שפגעו בעבודת ברכבת, ואי ציות להוראת ממונים, בעיקר בפרשה בה סירבה אדרעי להתקין מכשיר איתוראן במכונית שהעמידה לרשותה הרכבת. חברי הוועד הנוספים מואשמים גם בהתנהגות אלימה ובתקיפת מנכ"ל הרכבת בחודש מארס, האשמות שהוקפאו עם חתימת הסכם ההבנות עם הוועד, ויידונו כעת בשל העברות הנוספות המיוחסות להם. מקורבים לחברי הוועד לשעבר מעריכים כי לא יפוטרו, אך מגדירים את השימועים כ"התנכלות". ארגון כוח לעובדים, המסייע לחברי הוועד המודחים, אף פנה לבית הדין לעבודה בת"א, וקיבל את הסכמתו לערוך דיון דחוף ביחס לחברי הוועד.

באותו זמן, התכנס הדירקטוריון לישיבה ראשונה אחרי ההודעה של שר התחבורה, ישראל כץ, על החלפת אורי יוגב כיו"ר הרכבת. יוגב, יש לציין, שימש כיו"ר זמני במשך כשנה וחצי, וצריך היה להיבחר בכל ישיבה מחדש. עם זאת, יוגב התנהג והוביל את הרכבת כאילו היה יו"ר קבוע, והעובדה שלא מונה ככזה נבעה רק מהתנגדותו של כץ.

בשבוע שעבר כץ השפיל את יוגב, והודיע בפומבי על הדחתו מהתפקיד. ההדחה מתרחשת על רקע מתיחות ארוכה בין השניים, אך בסביבתו של כץ טוענים כי הסיבה היחידה להחלטה היא רצונו של כץ ביו"ר במשרה מלאה. אנשיו של יוגב אומרים בתגובה כי מעולם לא הוצע לו להפוך ליו"ר במשרה מלאה. כץ הודיעה כי מינה לתפקיד את דורון וייס, מי שהיה עד מזמן סגן ראש השב"כ. מחר יגיע המינוי להצבעה בדירקטוריון, ואם לא יהיו הפתעות, נציגי משרד התחבורה יצליחו לאשר אותו, ולהפוך את וויס ליו"ר הרכבת החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully