וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו טרם החליט על הגשת תקציב 2013"

צבי זרחיה

5.8.2012 / 21:39

ח"כים בכירים בקואליציה טוענים כי רק כשנתניהו יעריך שניתן לאשר את הגזירות בתקציב 2013 בממשלה ואחר כך בכנסת, הוא ייתן אור ירוק לאוצר להגיש את הצעת התקציב לממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טרם החליט אם להגיש לאישור הממשלה והכנסת את ההצעה לתקציב המדינה לשנת 2013. נתניהו יקבל את ההחלטה בקרוב - כך טוענים גורמים בקואליציה.

במשרד האוצר ממשיכים בעבודת ההכנה לקראת גיבושו של תקציב המדינה לשנה הבאה. ההערכות הן שהגזירות יוצגו בפני נתניהו בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר השנה, כשבתקציב 2013 יידרש קיצוץ של כ-13 מיליארד שקל, מעבר להחלטות הקיצוץ שהתקבלו בשבוע שעבר בממשלה.

לפי בכירים בקואליציה, נתניהו יחליט סופית אם להניח על שולחן הכנסת בסוף אוקטובר 2012 רק לאחר שיקבל ממשרד האוצר את הצעת התקציב לשנת 2013 ולאחר שיבדוק אם ניתן יהיה להעבירה בממשלה או בכנסת.

ח"כים בכירים בקואליציה טוענים כי אם נתניהו יעריך שניתן לאשר את הגזירות בתקציב 2013 בממשלה ואחר כך בכנסת, אזי הוא ייתן אור ירוק לאוצר להגיש את הצעת התקציב לממשלה. לדבריהם, במקרה כזה נתניהו עשוי לגבש רוב בעד הקיצוצים בתקציב, כפי שגייס בשבוע שעבר תמיכה בממשלה בעד הגזירות שהוצגו. הם העריכו כי לנוכח הירידה בסקרים והטלת הגזירות, נתניהו יבקש לאשר את התקציב ולמנוע את הקדמת הבחירות.

מנגד, הושמעה הערכה הפוכה לפיה, בשל הגזירות הקשות שצפויות להיות מוטלות על הציבור ב-2013, יתקשה נתניהו לאשר רוב בעד התקציב. כמו כן, ייתכן מצב שבו נתניהו לא ירצה להיות זה שיטיל גזירות קשות על הציבור. במקרה כזה, נתניהו יפעל בחודשים אוקטובר ונובמבר להקדמת הבחירות לפברואר 2013, כך שאת הגזירות תקבל הממשלה החדשה לאחר הבחירות.

בתוך כך, משרד האוצר מגבש חבילה של גזירות בתקציב המדינה לשנת 2013, מעבר להחלטות הקיצוץ והעלאת המסים שאושרו על ידי הממשלה בשבוע שעבר. חבילת הגזירות החדשה צפויה להיות מאושרת היום בכנסת. ההערכות הן שבמסגרת הגזירות ייבחנו הצעות שמועלות כמעט בכל שנה. למשל, קיצוץ בקצבאות הילדים, שיחסוך הוצאה של כ-2.5 מיליארד שקל; דחיית מחצית מדמי ההבראה משנת 2013 ל-2014; לבצע הקפאת שכר במגזר הציבורי; להקפיא קליטת עובדים בשירות המדינה ועוד.

בדיונים פנימיים, הממונה על התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, אמר כי "על פי הכלל הפיסקלי, התקציב של 2013 יכול לגדול בכ-4.5%. המשמעות היא תוספת הוצאה של 13 מיליארד שקל. ישנן הרבה מאוד התחייבויות שניתנו ונלקחו, לכן מדובר בקביעת סדרי עדיפויות שייקבעו על ידי הממשלה".

דובר האוצר אמר בתגובה כי "לא התקיימו עדיין הדיונים באשר לצעדים הנוספים הנחוצים. עדיין לא התקבלו כל החלטות נוספות באשר לתקציב 2013".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully