וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תצביע בעד ההסדר באמפל: "מימן לא אשם"

ליאור זנו , שלי אפלברג

6.8.2012 / 10:49

חברת כלל פיננסים הודיעה כי תתמוך בהסדר החוב באמפל על פי עצת היועץ החיצוני ומכיוון שמימן לא אשם בכוח עליון שהביא למצב החברה הבעייתי

אחרי שמונה חודשים של מו"מ ואינספור והארכות רבות, צפויים היום מחזיקי אג"ח ב' של אמפל שבשליטת יוסי מימן להצביע על מתווה החוב המוצע. כפי שזה נראה כעת, הקרב יוכרע ברגעים האחרונים.

בחברת כלל פיננסים מתכוונים להצביע בעד ההסדר עם אמפל. לדברי אריק פרץ, מנהל ההשקעות הראשי בחברה, "יש לנו יועץ חיצוני שהמליץ בעד (אנטרופי - ש.א) ואנו פועלים לפי המלצתו, לכן גם אנחנו בעד. הסיבה השנייה היא כי לפי הניתוח הכלכלי שעשינו לטובת הלקוחות שלנו כדאי שנצביע בעד ההסדר. הסיבה השלישית הינה כי מימן לא אשם בכוח העליון - הידרדרות היחסים מול מצרים אשר הובילו למצב הבעייתי אליו הידרדרה החברה".

המלצתה של אנטרופי השתנתה באופן פתאומי מספר ימים לפני שההסדר עולה להצבעה. בעבר אנטרופי התנגדה להסדר ועתה נראה כאילו היא מדברת ישירות מגרונו של מימן.

"מותר ליועץ לשנות את הדעה לפי מידע נוסף שהוא קיבל. לדעתי, הם קיבלו מידע פנימי אומנם הם לא שיתפו אותנו במידע פנימי זה אך הוא השפיעה עליהם לשנות את ההחלטה. חלק מהמידע לדעתי הוא נתונים על מכירות של נכסי החברה שאפשר לעשות במחיר יותר גבוה".

אם לא הייתם מעבירים את הכובע ליועץ החיצוני, הייתם חשופים למידע. למה אתם לא דורשים לדעת אותו?

"מדובר במידע פנים ואסור לנו להיות חשופים אליו. אני רוצה להדגיש שעשינו מספר ניתוחים כלכלים מה האופציות השונות העומדות לפנינו יעניקו למשקיעים. אם נביא את אמפל לפירוק, על פי חוקי ארה"ב, נראה פחות כסף מאשר בחלופה בה בחרנו. כמו כן אנו לא מסכימים למכור את איגרות החוב בשוק הפרטי בתספורת וולנארית. באמצעות ההסדר יש למחזיקי איגרות החוב יכולת לשלוט על הוצאות הנהלה שנחתכו מ-15 מיליון דולר ל-6 מיליון דולר".

למה אתם לא דורשים ממימן לשאת בעצמו בכל ההוצאות ההנהלה? הוא גזר קופון נאה מאמפל במהלך השנים

"מימן הבטיח כי לא יקבל משכורת עבור עבודתו. כמו כן, אני נגד הפופוליזם הזה נגד מימן בו מנסים לתלות עליו כאילו הוא אחראי באופן אישי להפסקת הגז. מדובר בכוח עליון ואי אפשר לבוא לבן אדם ולעשות לו לינץ'. צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. לסיכומו של דבר, מכיוון שעשינו ניתוח כלכלי וראינו כי נוכל להוציא הרבה יותר כסף בהסדר נצביע עבור חלופה זו.

גם בהראל יצביעו היום בעד ההסדר. "הראל ככל הגופים המוסדיים פועלת לפי המלצת אנטרופי אלא אם כן יש לה דעה עצמאית נפרדת ומנומקת אחרת", כך אמרו בחברה.

מי תומך ומי מתנגד?

כדי לאשר את מתווה ההסדר יש צורך שלפחות 50% מהמחזיקים יצביעו בעד. ההסדר הסופי שיתבסס על המתווה יובא שוב להצבעה, אך לא ברור אם יידרש לרוב של 75% מהמחזיקים (כפי שקובע החוק בישראל, שבה נסחרות האג"ח) או שוב לרוב של 50% (כפי שקובע החוק בארה"ב, שבה רשומה אמפל).

מספירת קולותיהם הצפויים של המוסדיים הגדולים עולה כי למתנגדי ההסדר בהובלת מיטב ופסגות יש כעת 148 מיליון ע.נ, המהווים 30% מסדרה ב' כולה (480 מיליון ע.נ בניכוי האיגרות שנרכשו בידי אמפל).

לפני מספר כמה שבועות התפטר יניב צלאל, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב גמל, מנציגות אג"ח ב' של אמפל. בית ההשקעות החל אז בהתנגדות פומבית להסדר. שכללה התבטאויות של צלאל עצמו מנכ"ל מיטב, אילן רביב, אמר כי "לאורך השנים היתה באמפל חגיגת עסקות בעלי עניין ומשיכת שכר מעבר לכל פרופורציה, ולזה איננו מוכנים לתת יד ודורשים ממימן תרומה גדולה יותר".

ביום חמישי שלחה מיטב מכתב לאמפל, בו היא דורשת להפסיק מיד העברת כל כספים למימן. בעל השליטה הודיע בדצמבר האחרון 2011 כי הוא מוותר על שכרו וכי יזרים 6 מיליון דולר לאמפל לכיסוי חלק מתשלום ההוצאות לחברה הפרטית שלו מרחב בשנתיים הקרובות, כך שלמעשה כסף זה לא יגיע לקופת בעלי האג"ח.

מיטב ומחזיקים אחרים מלינים על כך שאמפל מסרבת להגיש פירוט על ההוצאות שהיא משלמת למרחב. ממיטב נמסר: "לא ברור איך חברה שנמצאת במצב של חדלות פירעון ממשיכה לשלם דמי ניהול לבעל השליטה ומשכורות מנופחות לנושאי המשרה. במצב זה, ועד הגעה להסדר סופי, ראוי כי בעל השליטה יוותר לגמרי על דמי הניהול המשולמים לו ולחברות שבבעלותו. אנו קוראים לחברה לשקול בחיוב להענות לדרישות ההגיוניות שמעלים המתנגדים להסדר כדי שיוכל לעבור ברוב מוחלט".

לתומכים בהסדר, בהם כלל שניסחה את המתווה בנציגות ומנורה, יש 135 מיליון ע.נ (28% מהסדרה). לפיכך, הקרב יוכרע בידי מחזיקים פרטיים או מוסדיים, המחזיקים כמות מעטה במספר מועט של איגרות חוב.

אמפל חייבת 850 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה ומציעה להם דחייה של שנתיים בתשלומי הקרן תמורת פיצוי של כ-1% בריבית, כמה שעבודים שקיימים כבר בחברה והתחייבות מימן לכסות חלק מהוצאות החברה בתקופה זו.

בשבוע שעבר, הכניסה אמפל תיקון למתווה, שכולל כעת שינוי בסעיף הפטור לתביעות אישיות שיכולות להיות מוגשות כנגד מנהלי החברה. לפי השינוי, הפטור יבוטל רק אם אמפל תלך לפירוק.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי מימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully