וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למגמה בעולם: אחד העם נסגר בירידות

ואדים סבידרסקי

6.8.2012 / 16:52

באירופה נרשמה מגמה חיובית והחוזים העתידיים בוול סטריט אופטימיים אף הם אך הבורסה התל אביבית נסגרה במגמה שלילית. מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 נותר ללא שינוי

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום בירידות קלות, כשמניות הבנקים הכבידו ולא איפשרו למדדים המובילים להצטרף למגמה חיובית באירופה. בחו"ל נפתח שבוע המסחר החדש תוך בתגובת השווקים לנתוני התעסוקה המעודדים שפורסמו ביום השישי האחרון בארה"ב. במקביל, ממשיכות היום החברות החברות הציבוריות לדווח על תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של 2012.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 נותר ללא שינוי. מדד מניות הבנקים נחלש ב-1.6% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.4%. מחזורי המסחר הסתכמו היום ב-770 מיליון שקל.

לקראת שעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחה חיובית של 0.5% בוול סטריט.

מניית דיסקונט השקעות מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, עלתה היום ב-16.5% למחיר של 5.6 שקל וריכזה מחזור של כ-8 מיליון שקל. זאת לאחר שהגיעה לשפל היסטורי של 4.4 שקלים ב-26 ביולי. בשוק טוענים כי פעילותם שלמכונות המסחר האוטומטיות, שהפעילו אלגוריתמים של מסחר על המניה, ליבו אתהמסחר במניה היום. הסוחרים מסבירים כי לאור השפל אליה הגיעה המניה, לאחרונה ישנם המלצת קנייה בין הסוחרים.

אמיר כהנוביץ', כלכלן ראשי בכלל פיננסים, אמר היום כי "בשוק אין היום פחד, לפחות לא לפי המגולם במדד ה-VIX שעומד על רמה נמוכה של 15.6 נקודות. זאת למרות סימני השאלה הגדולים לגבי העתיד הקרוב - שנת בחירות ומצוקת הכספים בארה"ב, משבר חובות מתמשך באירופה, כולל חשש ליציאה של יווון את הגוש בתוך מספר שבועות, מתח עם איראן ומדיניות מוניטרית סרק ברחבי העולם. באותה מידה, המשקיעים אולי מנסים לשכנע שהשוק אינו מסוכן עם מדדVIX נמוך, אבל אנחנו משגרים את עצמנו משם ואומרים להם: 'תחשבו שוב'. נבהיר רק כי אנחנו לא פסימים, אפילו מעט אופטימיים לגבי הכיוון אבל עדיין מפחדים מתנודתיות, מה שכאמור ה-IX לא מגלם".

בעולם

בורסות וול סטריט השלימו ביום שישי שבוע חיובי רביעי ברציפות, ומדד S&P 500 נסגר ברמתו הגבוהה מאז חודש מאי בעקבות גידול חד מהצפוי במספר המשרות בשוק העבודה האמריקאי, ולאחר האצה מפתיע בפעילות מגזר השירותים בארה"ב. התחזקות ההערכות כי ממשלת ספרד צפויה להגיש בקרוב באופן רשמי בקשה לסיוע פיננסי בינלאומי כדי להתמודד עם נטל החובות תמכה אף היא במדדים.

אחרי השבוע הדרמטי שעבר על בורסות העולם בציפייה להתערבות משמעותית של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, ושל נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, צפויים השווקים ליהנות משבוע רגוע יותר. בגזרת הדו"חות ייכנסו השבוע השווקים לישורת האחרונה של עונת הדו"חות הנוכחית, אחרי שיותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 כבר דיווחו על תוצאותיהן. יותר משני שלישים מהחברות הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים. בין החברות הגדולות שהדו"חות שלהן צפויים למשוך תשומת לב רבה השבוע ניתן לנות את וולט דיסני, שתדווח ביום שלישי וניוז קורפ ביום רביעי. נתון המקרו המרכזי שצפוי להתפרסם השבוע הוא מאזן הסחר של ארה"ב שיפורסם ביום חמישי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טרם החליט אם להגיש לאישור הממשלה והכנסת את ההצעה לתקציב המדינה לשנת 2013. נתניהו יקבל את ההחלטה בקרוב - כך טוענים גורמים בקואליציה. במשרד האוצר ממשיכים בעבודת ההכנה לקראת גיבושו של תקציב המדינה לשנה הבאה. ההערכות הן שהגזירות יוצגו בפני נתניהו בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר השנה, כשבתקציב 2013 יידרש קיצוץ של כ-13 מיליארד שקל, מעבר להחלטות הקיצוץ שהתקבלו בשבוע שעבר בממשלה.

אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות, אמר אתמול ל-TheMarker כי הרגולציה החריפה על המגזרים השונים יוצרת פער שבו חברות בישראל צריכות לעמוד ביותר שינויים, חוקים ותקנות מחברות אחרות בעולם. "אנו רואים במובהק ירידות שערים חדות יותר מצד סקטורים ספציפיים שסובלים בימים אלה מעודף חוקים ותקנות כמו ענף הביטוח, ענף הסלולאר, ענף הגז, הבנקים וענפים אחרים במשק המושפעים ישירות מכל מה שקורה עכשיו בעולם, אבל סובלים יותר גם בשל העלויות הגבוהות יותר שנגזרות מהשינויים הרגולטוריים וגם מעלייה ברף חוסר הוודאות שיוצר בשוק הישראלי מצב של הדרת משקיעים - הן משקיעים זרים והן משקיעים ישראליים, מוסדיים ופרטיים כאחד", הדגיש פלטו. "חברות ציבוריות רוצות לצאת מהבורסה והמשקיעים לא רוצים להשקיע כאן, הממשלה צריכה להתעשת ומהר ולבחון אפשרויות לסייע לשוק ההון ולחברות בישראל".

מניות במרכז

אחרי שמונה חודשים של מו"מ ואינספור והארכות רבות, צפויים היום מחזיקי אג"ח ב' של אמפל שבשליטת יוסי מימן להצביע על מתווה החוב המוצע. בחברת כלל פיננסים מתכוונים להצביע בעד ההסדר עם אמפל.

כדי לאשר את מתווה ההסדר יש צורך שלפחות 50% מהמחזיקים יצביעו בעד. ההסדר הסופי שיתבסס על המתווה יובא שוב להצבעה, אך לא ברור אם יידרש לרוב של 75% מהמחזיקים (כפי שקובע החוק בישראל, שבה נסחרות האג"ח) או שוב לרוב של 50% (כפי שקובע החוק בארה"ב, שבה רשומה אמפל).

חייה של חולה סרטן דם מסוג לימפומה, שסבלה מירידה תלולה במספר כדוריות הדם האדומות, כדוריות הדם הלבנות והטסיות בדמה, ניצלו הודות לטיפול בתאי גזע שפותחו על ידי חברת פלוריסטם בעקבות הודעת החברה, זינקה המניה ב-22% במחזור של 47 מיליון שקל.

אג"ח מובנה גלובל פינ5 אגח א' , המונפקת על ידי בית השקעות דש, זינק הבוקר באופן חד ומפתיע ובשיעור של 93%. יתרה מכך, מחזור המסחר הגיע ליותר מ-3 מיליון שקל. המהלך, שלא אופייני לנייר הנושא ריבית נקובה שנתית של 7.6% הצמודה למדד המחירים, הוסבר על ידי פקודות שגויות שהוזרמו לבורסה. הבורסה התבקשה לבטל פקודות אלו וכעת, הנייר נסחר בשער של 1.18 שקל.

אלביט הדמיה של מוטי זיסר חתמה על הסכם מימון עם סיטי בנק שהעניק לה אשראי בהיקף של 37.5 מיליון שקל. האשראי, יחד עם הון עצמי של אלביט הדמיה, איפשר לה לרכוש אג"ח ב-75 מיליון שקל ששוויין הכלכלי, כלומר ערך הפארי (אילו האג"ח היו נפרעות היום), הוא 140 מיליון שקל. העסקה תאפשר לאלביט לרשום הכנסות מימון בגובה הפער של 65 מיליון שקל בין התמורה המשולמת לערך הפארי.

דירקטוריון אלווריון עומד להציע באסיפת בעלי המניות איחוד מניות ביחס של 1:8 עד 1:12. המטרה: לא להימחק מהמסחר ב. מנייתה של ספקית פתרונות התקשורת האלחוטית בפס רחב קרסה ב-60% מתחילת השנה והיא נסחרת כעת במחיר שפל של 37 סנט בלבד.

חברת הדירוג האשראי, מידרוג, הורידה אתמול את אופק הדירוג של שני הבנקים הגדולים בישראל, בנק ה פועלים ובנק לאומי , מאופק דירוג יציב לשלילי. ביחס לשני הבנקים כתבה חברת הדירוג כי "הבנק בדומה למערכת ניצב בפני אתגרים בסביבה העסקית, נוכח הצפי להאטה בצמיחת התמ"ג, עלייה מסוימת בשיעורי האבטלה, צרכי המימון הכבדים של המגזר העסקי בשנתיים הקרובות ושחיקת יכולת המחזור בשוק החוץ בנקאי ובשווי שוק של הביטחונות ושל תיקי ני"ע".

משרד האוצר הסכים להזרים 65 מיליון שקל להקמת מרכז מחקר ופיתוח של נס טכנולוגיות בפארק הטכנולוגי בבאר שבע. הכספים יממנו שכר ל-150 מהנדסים, מתוך 400 עובדים שהחברה תעסיק. הסיוע בהקמת מרכז הפיתוח משתלבת במאמץ של משרד התמ"ת לחיזוק הפריפריה וביצירת מקומות עבודה איכותיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully