וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק "הרווחים הכלואים"

צבי זרחיה

6.8.2012 / 18:37

באוצר מעריכים כי ההכנסות למדינה יגדלו ב-3 מיליארד שקל בשנה הקרובה. גלאון: "רשות המסים הפכה למשת"פית של בעלי ההון והתיקון לחוק הוא פרוטקציוניזם בחסות החוק"

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה ראשונה את הצעת חוק "הרווחים הכלואים" המאפשרת לחברות לשלם מס חברות בשיעורים מופחתים על הכנסות וזאת למשך שנה אחת מיום פרסומו של החוק המוצע. בהצעת החוק תמכו 30 חברי כנסת, 21 התנגדו.

ההצעה תעבור לוועדת הכספים להכנה לקריאה שנייה ושלישית. באוצר מעריכים כי הכנסות המדינה ממסים יגדל בכ-3 מיליארד שקל בשנה הקרובה בעקבות אישור החוק. סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס), אמר בדיון: "החוק המוצע יוביל לגביית מס מיידית, ואני צופה שהגבייה תעלה על 30 מיליארד שקל".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) מתחה ביקורת על הצעת החוק: "תגידו, אתם יצאתם מדעתכם? מוחלים על חובות ושומטים אותם רטרואקטיבית. זוהי הצעה לא חוקתית ולא חוקית".

בפנותה לח"כ כהן אמרה כי "אתה מייצג אוכלוסייה חלשה, אני מתפלאת עליך. במה יבחר ראש הממשלה: האם יגבה את עשרות המיליארדים שמגיעות על פי חוק, או להטיל מס נוסף על השכבות החלשות? איך אתם מעזים?"

מליאת הכנסת , אוגוסט 2012. מגד גוזני
"די להתקפות הפרועות על פקידי האוצר". שטייניץ/מגד גוזני

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון טענה כי "אפשר לקרוא לחוק הזה חוק "השוד הגדול", זה חוק שמשנה את כללי המשחק ומגדיר מחדש שוויון וצדק. המשמעות שלו היא שמוותרים על הכנסות למדינה של 27-10 מיליארד שקל. אצל נתניהו יש אנשים שמקורבים לשלטון ויכולים לנהל מו"מ עם המדינה על כמה מס הם משלמים ויש כאלה שלא".

לדברי גלאון, "החברות האלה חייבות מיליארדים למדינה אבל בגלל שהן עשירות מספיק, ובגלל שנתניהו ושטייניץ עומדים בפני גירעון משתולל שהם אחראים לו, הם מוכנים להיענות לדרישות שלהן ולקוות לקושש מיליארד או שניים במקום סכום גדול פי עשר שהן חייבות. זאת לא מדיניות כלכלית. זה שוד לאור יום של הקופה הציבורית וזאת יריקה בפרצוף של כל מי שמצפה שיהיה בישראל שוויון בפני החוק" הוסיפה.

לדעת גלאון, "אפשר לשנות את החוק באופן שמחייב אותם לעשות שימוש בכסף תוך תשלום המס המלא, ולא להפך כפי שמציע האוצר - לתת להם הנחה כדי שיואילו בטובן לשלם מס. רשות המסים הפכה למשת"פית של בעלי ההון והתיקון לחוק הוא פרוטקציוניזם בחסות החוק".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "החוק הזה מלמד אותנו שדווקא יש ארוחות חינם, וראש הממשלה הוא המלצר".

שר האוצר יובל שטייניץ השיב למבקרי החוק: "די עם ההתקפות הפרועות הללו וההסתה הקיצונית נגד אנשי האוצר. ביקורת כן, אבל לא השתלחות שלוחת רסן בפקידי האוצר המסורים מאין כמותם לכלכלת ישראל ואזרחי ישראל. יידעו אזרחי המדינה שיו"ר האופוזיציה מופז הצביע בממשלה בעד חבילת מסים גבוהה הרבה יותר. לאחר הזנחה של שמונה שנים, אנחנו מתכוונים לגבות מאותן חברות 3 עד 8 מיליארד שקל החל מהשנה הבאה. אלמלא הצעד הזה היינו צריכים לגבות מאזרחי ישראל. אין דרך אחת לגבות את אותם מיליארדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully