וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי יוגב הודח מתפקיד יו"ר הרכבת ודורון וייס נבחר להחליפו

דניאל שמיל

6.8.2012 / 20:03

בנוסף בית הדין לעבודה בחיפה דחה היום את דרישתם של גילה אדרעי ושי טל לקבלת צווים זמניים וארעיים כנגד הנהלת רכבת ישראל; בקשתם לפיצוי כספי תידון בבית הדין לעבודה

דירקטוריון רכבת ישראל קיבל היום את המלצתו של שר התחבורה, ישראל כץ, ומינה את דורון וייס ליו"ר החברה. ההחלטה שהתקבלה ברוב של חמישה נגד אחד, מהווה למעשה הדחה של אורי יוגב, ששימש כיו"ר זמני של החברה במשך שנה וחצי. בסביבתו של כץ טוענים כי העדיפו את וייס על פני יוגב כיוון שהחברה זקוקה ליו"ר פעיל, כלומר, במשרה מלאה. לדבריהם, וייס, ששימש על לפני שנה כסגן ראש השב"כ, יכול לתרום לרכבת. לעומת זאת, מקורבים ליוגב מספרים כי בין כץ ליוגב שררה מתיחות, ואחרי שסכסוך העבודה ברכבת הסתיים, כץ יכול לסיים גם את תפקידו של יוגב. כמו כן טענו כי התפקיד של יו"ר פעיל כלל לא הוצע ליוגב.

וייס, שכיהן במשך 34 שנים בשירות הביטחון הכללי מילא שורה ארוכה של תפקידים מבצעיים וניהוליים, מהם 10 שנים במטה השירות. בהם: ראש אגף תכנון, ראש אגף משאבי אנוש וראש מרחב צפון.

בהצבעה היום נמנעו יוגב, וייס ואחד מנציגי משרד התחבורה פסל את עצמו. גם המשקיף מטעם רשות החברות לא הגיע לישיבה.

במקביל, בית הדין האזורי לעבודה בחיפה דחה את בקשתם של ראשי הוועד לשעבר, ובראשם גילה אדרעי, לקבלת צווים זמניים נגד קיום הליכים משמעתיים.

חברי הוועד הועמדו לשימוע בשל קיום אסיפות עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי אשר פגעו בפעילות הרכבת הסדירה, הכנסת גורמים חיצוניים למתחמי החברה, סירוב התקנת מכשיר איתוראן ברכב שירות רכבתי שאדרעי עשתה בו שימוש וסירוב להשבת הרכב התפעולי לידי חברת רכבת ישראל.

בית הדין מתח ביקורת על כך שחברי הוועד לשעבר, בסיוע הארגון "כוח לעובדים", על שהם פועלים להחלפת הארגון המייצג את עובדי הרכבת, מייד לאחר שנתחם הסכם מול ההסתדרות.

עם זאת, הרכבת התחייבה להפסיק פעולות הפוגעות בחברי הוועד לשעבר, כמו ניתוק טלפונים ואימיילים, ואיסור כניסה למקום עבודתם. חברי הוועד לשעבר דורשים גם פיצוי כספי על מה שהם מגדירים כ"התנכלויות", ונושא זה יידון בבית המשפט בקרוב.

נזכיר כי חלק מחברי הוועד הועמדו לשימוע בין השאר בשל קיום אסיפות עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי אשר פגעו בפעילות הרכבת הסדירה, הכנסת גורמים חיצוניים למתחמי החברה, סירוב התקנת מכשיר איתוראן ברכב שירות רכבתי שאדרעי עשתה בו שימוש וסירוב להשבת הרכב התפעולי לידי חברת רכבת ישראל.

בדיון שהתקיים היום (שני) בבית הדין לעבודה בחיפה, בפני כבוד השופט קוגן, נדחו על הסף הבקשות לסעדים זמניים כלשהם ואושר המשך קיום הצעדים המשמעתיים.
בית הדין מתח ביקורת חריפה על גילה אדרעי, שי טל וארגון "כוח לעובדים" על כך שציינו כי הינם פועלים על מנת להחליף את הארגון המייצג את עובדי הרכבת, מיד לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי החדש מול ההסתדרות. השופט קוגן ציין כי פעולה זו אינה מתיישבת עם פסק הדין הקודם של בית הדין הארצי לעבודה, אשר קבע תקופת מניעו?ת של שנה, מיום חתימת ההסכם הקיבוצי - בה לא יוחלף הארגון המייצג את העובדים.

בדיון יוצגה רכבת ישראל על ידי עורך הדין גדעון רובין, אלון עזרא וליאור בונר ממשרד עורכי הדין רובין-שמואלביץ.

שר התחבורה ישראל כץ, בירך היום על בחירתו של דורון וייס כיו"ר פעיל של דירקטוריון חברת רכבת ישראל על ידי דירקטוריון החברה.

"אני משוכנע כי הליך בחירתו של וייס כיו"ר פעיל, כולל אישורו בוועדת ברנר למינוי בכירים בשירות הציבורי יושלמו במהירות כדי שניתן יהיה למלא את כל המשימות העומדות בפני הרכבת", אמר כץ וציין כי אישורו המהיר של יו"ר הדירקטוריון נועד לאפשר לרכבת לעמוד בכל המשימות שבהן התקשתה לעמוד עד כה ולוודא שפעילותה לא תהיה גירעונית.

השר כץ הוסיף כי בפני הרכבת ניצבים אתגרים גדולים, הכוללים בין השאר את המשך תנופת הפיתוח של הרכבת והקמת תשתית מסילתית בכל רכבי הארץ לצד העלאת רמת השירות לרמה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully