וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה ודו"חות דחפו את וול סטריט לשיא של 3 חודשים

נמרוד הלפרן , ואדים סבידרסקי

6.8.2012 / 23:19

מגזר הטכנולוגיה הוביל את העליות. פלוריסטם קפצה ב-15% על רקע עדכון על תרופה. בסט ביי זינקה ב-13% עקב הצעת רכש. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בעליות

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז מארס, פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית, על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של חברות בארה"ב, ולאחר שממשלת גרמניה הודיעה על תמיכתה בתוכנית הבנק המרכזי של אירופה לרכוש אג"ח של ממשלות ספרד ואיטליה.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.2%; מדד S&P 500, אשר השלים בשבוע שעבר עלייה שבועית רביעית ברציפות, טיפס היום ב-0.2% ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי; מדד נאסד"ק הוסיף 0.7% לאחר שבמהלך המסחר חצה את רמת 3,000 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.56%. ביום שישי קפצה התשואה על אג"ח אלו ב-0.09% - הזינוק היומי החד ביותר זה שבוע, לאחר שב-25 ביולי נפלה ל-1.379% - רמתה הנמוכה מעולם.

ממשלת גרמניה הודיעה היום על תמיכתה בהצעתו של נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, לרכוש אג"ח במטרה להוזיל את עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה. הממשלה "אינה מודאגת" מהודעתו של דראגי מהשני באוגוסט, אמר דובר של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בתדריך לכתבים שנערך היום בברלין, לאחר שנשאל האם הממשלה מודאגת מכך שעצמאותו של הבנק המרכזי עלולה להיפגע.

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון השני בוול סטריט נכנסת השבוע לישורת האחרונה, לאחר שלמעלה מ-80% מהחברות הנכללות במדד המניות S&P 500 כבר דיווחו על תוצאותיהן. יותר משני שלישים מהחברות, הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים. בין החברות הגדולות שדו"חותיהן צפויים למשוך תשומת לב רבה השבוע ניתן למנות את וולט דיסני, שתדווח ביום שלישי וניוז קורפ נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני ניוז קורפ ביום רביעי.

ברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט, דיווחה בסוף השבוע על ירידה ברווחיה ברבעון השני של השנה, בעקבות הפסדים בשוק הנגזרים. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 3.11 מיליארד דולר - ירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, הרווח התפעולי של ברקשייר עלה לשיא, כפי שצפה באפט מוקדם יותר ברבעון, ותוצאות החברה עלו על תחזיות אנליסטים, הודות לביצועי חטיבות הביטוח והרכבות.

באפט נמנע לרוב מפעילות בשוק הנגזרים, והתבטא נגד השימוש העודף בהם. עם זאת, ברקשייר מחזיקה בהימור נגזרים אחד גדול הקשור לביצועי שוקי המניות בארה"ב, אירופה ויפאן - חוזים שיתממשו החל ב-2018. אף שבאפט אמר כי הוא צופה שהשקעה זו תהיה רווחית לאורך זמן, ברבעון האחרון היא היתה אחראית להפסד של כמעט 700 מיליון דולר.

ריצ'רד שולץ, מייסד קמעונאית האלקטרוניקה בסט ביי שהתפטר מוקדם יותר השנה מתפקיד יו"ר החברה, הגיש הצעה לרכישת החברה והפיכתה לחברה פרטית לפי מחיר של 24-26 דולר למניה, לפי עותק של מכתב ששלח היום לדירקטוריון החברה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

ישראליות בוול סטריט

חייה של חולה סרטן דם מסוג לימפומה, שסבלה מירידה תלולה במספר כדוריות הדם האדומות, כדוריות הדם הלבנות והטסיות בדמה, ניצלו הודות לטיפול בתאי גזע שפותחו על ידי חברת פלוריסטם.

אלביט הדמיה של מוטי זיסר חתמה על הסכם מימון עם סיטי בנק שהעניק לה אשראי בהיקף של 37.5 מיליון שקל. האשראי, יחד עם הון עצמי של אלביט הדמיה, איפשר לה לרכוש אג"ח ב-75 מיליון שקל ששוויין הכלכלי, כלומר ערך הפארי (אילו האג"ח היו נפרעות היום), הוא 140 מיליון שקל. העסקה תאפשר לאלביט לרשום הכנסות מימון בגובה הפער של 65 מיליון שקל בין התמורה המשולמת לערך הפארי.

דירקטוריון אלווריון עומד להציע באסיפת בעלי המניות איחוד מניות ביחס של 1:8 עד 1:12. המטרה: לא להימחק מהמסחר בנאסד”ק נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי 0.74% 2989.91 לגרף ניתוח טכני נאסד"ק . מנייתה של ספקית פתרונות התקשורת האלחוטית בפס רחב קרסה ב-60% מתחילת השנה והיא נסחרת כעת במחיר שפל של 37 סנט בלבד.

משרד האוצר הסכים להזרים 65 מיליון שקל להקמת מרכז מחקר ופיתוח של נס טכנולוגיות בפארק הטכנולוגי בבאר שבע. הכספים יממנו שכר ל-150 מהנדסים, מתוך 400 עובדים שהחברה תעסיק. הסיוע בהקמת מרכז הפיתוח משתלבת במאמץ של משרד התמ"ת לחיזוק הפריפריה וביצירת מקומות עבודה איכותיים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully