וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שכונת בבלי יפוצו בעקבות פרויקט בנייה

נמרוד בוסו

7.8.2012 / 12:02

70 בעלי דירות בשכונת בבלי בתל אביב יפוצו בסכום של 10 מיליון שקל בעקבות ירידת ערך דירותיהם עקב בניית שמונה מגדלים בשכונה

שמאי מכריע שמינתה ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב, קבע כי על עיריית תל אביב לפצות עשרות מבעלי הדירות בשכונה, בסכום כולל של כ-10 מיליון שקל. זאת בעקבות תביעות לפיצוי בשל ירידת ערך, שהגישו 70 מבעלי הדירות בשכונה. לטענת הדיירים, תוכנית המתאר 1770/א בדרום שכונת בבלי, במסגרתה יבנו 1,000 יחידות דיור בשמונה מגדלים תביא לירידת הערך דירותיהם.

על פי התוכנית שאושרה בוועדת התכנון המקומית, במתחם הנמצא בבעלות חברת דנקנר השקעות שבשליטת יצחק תשובה ואמת"ש השקעות, בין שכונת בבלי למתחם yoo, ייבנו ארבעה מגדלים בגובה 44 עד 45 קומות, שני מגדלים בני 37 קומות, ושני מגדלים נוספים בני 22 קומות ו-16 קומות.

ב-2009 הגישו עשרות בעלי נכסים ברחובות: בבלי, הזוהר, פעמוני והנשיאים. תביעות לפיצויי ירידת ערך לוועדה המקומית תל אביב על פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, מלווה בחוות דעת שמאית של שמאי המקרקעין גיל וינלס, הטוענת לירידת ערך הנכסים. בעלי הנכסים טענו כי אישור התכנית יגרום לעומסי תחבורה ולמצוקת חניה בשכונה, להצללת ולהחשכת דירותיהם, לפגיעה בפרטיות בדירות הגג שבהן יש מרפסות, לחסימת הנוף הנשקף מדירותיהם ולפגיעה במשטר הרוחות.

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב דחתה את תביעת הדיירים בטענה כי התוכניות החדשות אשר יביאו להתחדשות השכונה צפויות להביא דווקא לעליית ערך הדירות בה. בעלי הנכסים עררו לוועדת הערר, וזו כאמור מינתה שמאית מכריעה, שמצאה כי מרבית הנכסים במתחם אכן צפויים לירידת ערך בשך תוכניות הבינוי בשכונה בסך כולל של כ-10 מיליון שקל.

השומה שנעשתה מצאה כי אכן צפויה ירידת ערך במרבית הנכסים שנבדקו, כשגובה הפיצויים של בעלי הדירות, הנקבע בהתאם למיקומם במתחם ולנזק העתידי שייגרם להם, נע בין 14 אלף שקל ליחידה, ועד ל?450 אלף שקל. לשלוש דירות לא נקבעו פיצויים כלל.

כדי לקבוע את גובה השומה אספה השמאית נתונים מעסקות שנעשו לפני התוכנית ואחריה, ושקללה לכך מרכיבים נוספים של עומס תחבורתי וצפיפות אך גם היתכנות להשבחה עם השלמת הפרויקט.

  • עוד באותו נושא:
  • בבלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully