וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים

ערן אזרן

7.8.2012 / 16:45

על רקע המגמה החיובית הבוקר בבורסות אסיה ואמש בבורסות וול סטריט וההצהרות החיוביות מגרמניה, ננעל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה חיובית. מדד ת"א 25 עלה ב-1.05%

המסחר בבורסת תל אביב התנהל היום בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית הבוקר בבורסות אסיה ואמש בבורסות וול סטריט. המשקיעים בעולם ובישראל שאבו עידוד מהצהרתה של ממשלת גרמניה אתמול, לפיה היא תומכת בתכניתו של נשיא הבנק המרכזי האירופי (ECB), מריו דראגי, לרכישת אג"ח של ממשלות ספרד ואיטליה במטרה להוריד את התשואות עליהן.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.05% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.2%. מדד ת"א בנקים התחזק ב-1.3%, לאחר שנסחר הבוקר בירידות של עד 0.5%. מדד נדל"ן 15 עלה ב-0.26%. מחזור המסחר עמד על 750 מיליון שקל בלבד.

מניות הביטוח רשמו עליות שערים חדות: מדד הביטוח הוסיף 4.4%, בהובלת מניית מנורה שעלתה ב-5.7%. מניית הפניקס עלתה ב-4.8%, ומניות ו כלל ביטוח ו הראל עלו ב-4.5%. בשוק ציינו כי העליות של מניות הביטוח הן תיקון לאחר הירידות החדות שנרשמו בחודש האחרון.

עוד בלטו במסחר: מניית איזיצ'יפ , שזינקה ב-7% לאחר שהוסיפה אתמול 5.5% בוול סטריט, ומניית טבע , שהתחזקת בכ-4.5% על רקע הערכות כי התאוששות באירופה תסייע לחברה.

מניות אי.די.בי במרכז

גם היום קבוצת אי.די.בי המשיכה לרכז עניין. מניית דסק"ש זינקה ב-23%, לאחר שעלתה בכ-20% בשני ימי המסחר האחרונים. איגרות החוב של החברה עלו בכ-5%-6% לאחר פרסום דו"חות החברה הבת שופרסל ועל רקע הודעת הקמעונאית כי היא שוקלת לפצל את פעילות הנדל"ן מפעילות הרשת. עם זאת, איגרות החוב של דסק"ש עדיין נחסרות בתשואות גבוהות של 13%-20%, המבטאות את חשש המשקיעים לגבי יכולת החזר החוב של החברה.

גם מניית אי.די.בי אחזקות - המחזיקה בשרשור בדסק"ש - הוסיפה 4.4% ונסחרת לפי שווי שוק של קרוב ל-900 מיליון שקל. אתמול המשיך בעל השליטה, נוחי דנקנר, לרכוש מניות החברה מחוץ לבורסה בהיקף של כ-1.4 מיליון שקל. רכישות אלה מתווספות לרכישות של עשרות מיליוני שקלים שבוצעו על ידי דנקנר במהלך החודשים האחרונים.

אלעד קראוס, אנליסט הנדל"ן של הראל פיננסים הסביר היום כי העליות החדות במניית דסק"ש נובעות מהיותה מעין "אופציה" על כלל החברות הבנות שמתחתיה. "רמת המינוף הגדולה של דסק"ש הופכת אותה לאופציה על סלקום , שופרסל, כור ו נכסים ובנין . עלייה באחת החברות הבנות גוררת בהכרח עלייה בדסק"ש", הסביר קראוס.

"העליות בימים האחרונים עשויות לנבוע מהצפת הערך הצפויה בשופרסל כתוצאה מהנפקת הנדל"ן של חנויות הרשת. לטעמי, גם חברת הנדל"ן של דסק"ש - נכסים ובנין - נסחרת כעת במחיר זול. הרגישות של דסק"ש לשינויים בחברות הבנות היא גבוה - ולכן 'האופציה' הזו צפויה לנוע בתנודתיות מאוד גבוהה בתקופה הקרובה. בהתאמה, ככל שעולים למעלה בפירמידה של אי.די.בי - הרגישות לשינויים נעשית גבוהה יותר", אמר.

עוד בקבוצת אי.די.בי: קיצוצים חריפים בבית ההשקעות כלל פיננסים, שבבעלות כלל ביטוח. מטה ההנהלה מוזג עם הנהלת החברה הבת - "כלל פיננסים בטוחה" שבקומה 22 במגדל רובינשטיין בת"א, תוך כדי האחדת תפקידי הבכירים בכל חברה. מהלך זה מאפשר לבית ההשקעות להשכיר את משרדי ההנהלה המרווחים באותו בניין לחברות חיצוניות. המהלך צפוי לשפר את תוצאות כלל פיננסים (EBITA) בכ-10 מיליון שקל בשנה. דו"חות כלל פיננסים צפויים להתפרסם במהלך השבוע הנוכחי.

בנק הפועלים: צמיחה של 2.5% ב-2013

בחזית המקרו, בנק הפועלים חותך את תחזית הצמיחה של מדינת ישראל לשנת 2013 ל-2.5% לעומת צמיחה של 4.8% בשנת 2011 ו-2.8% בשנת 2012. "הכרחי שהממשלה תיתן תחזית מציאותית להאטה הצפויה בצמיחה במשק כאשר היא מכינה את התקציב לשנת 2013", אמר היום פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של הבנק.

להערכת ליידרמן, כאשר מסכמים את צפי הנתונים של מנועי הצמיחה שאמורים להניע את המשק רואים כי הצמיחה עומדת להיות נמוכה מהצמיחה של השנה הקודמת. לדבריו, "המחלקה הכלכלית של בנק הפועלים לקחה בחשבון כי על רקע ההאטה בצמיחה העולמית, המשבר הכלכלי העולמי שנמשך ומשבר החובות באירופה מנועי הצמיחה של המשק הישראלי, לא יעבדו באותה עוצמה בהם עבדו בשנת 2011 ו-2012".

ליידרמן הוסיף כי "בבנק הפועלים צופים כי כבר בשנת 2012 תהיה האטה בצמיחה לעומת הצפי אותו חזו בממשלה. תחזית הצמיחה של משרד האוצר, שהתעדכנה לאחרונה רק בינואר השנה, עומדת על 3.4%".

האירועים באירופה

המסחר בתל אביב מושפע גם היום מהתפתחות האירועים באירופה. ממשלת גרמניה הודיעה אתמול על תמיכתה בהצעתו של דראגי, לרכוש אג"ח במטרה להוזיל את עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה.

"הממשלה אינה מודאגת מהודעתו של דראגי מהשני באוגוסט", אמר דוברה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בתדריך לכתבים שנערך בברלין, לאחר שנשאל האם הממשלה מודאגת מכך שעצמאותו של הבנק המרכזי עלולה להיפגע. רכישת אג"ח של ממשלת ספרד ואיטליה צפויה לגרום להתחזקות של ניירות הערך בשוק, ולהוריד את התשואות, ובכך להקל על המדינות שסובלות ממשבר חובות של הממשלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

העולות והיורדות

אמש, לאחר שמונה חודשים של מו"מ ואינספור והארכות, בוצעה ההצבעה על הסדר החוב של אמפל , שבשליטת יוסי מימן. כלל פיננסים והראל הצביעו בעד ההסדר, בעוד שבתי ההשקעות פסגות, מיטב, מנורה, אפסילון ואנליסט וכן חברות הביטוח מגדל, הפניקס ואיילון הצביעו נגד ההסדר.

היום רשות ני"ע החליטה להתערב בהסדר ואילצה את אמפל לפרסם בתוך שבוע מידע נוסף שהעבירה לחברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי, ככל הנראה הערכות השווי של החברות הבנות שלה. במהלך חריג ביקשה הרשות מהנאמנים שיאפשרו למחזיקים שיהיו מעוניינים בכך לשנות את הצבעתם לאחר קבלת הנתונים החדשים.

מניית פלוריסטם ממשיכה גם היום לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ב-22% במחזור של 47 מיליון שקל. הזינוק נבע מהודעת החברה כי חייה של חולה סרטן דם מסוג לימפומה, שסבלה מירידה תלולה במספר כדוריות הדם האדומות, כדוריות הדם הלבנות והטסיות בדמה, ניצלו הודות לטיפול בתאי גזע שפותחו על ידי פלוריסטם.

בתוך כך החברה דיווחה הבוקר שקיבלה את אישור הרשות הרגולטורית בגרמניה להתחיל בניסוי קליני שלב I/II בתאי גזע מהשלייה (PLX) בטיפול בפגיעות שרירים שנגרמו כתוצאה מניתוח החלפת מפרק ירך. הניסוי יבדוק את בטיחות ויעילות הטיפול.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully