וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום חיובי בוול סטריט: נאסד"ק שב מעל ל-3,000 נקודות

ואדים סבידרסקי

7.8.2012 / 23:25

דאו ג'ונס עלה ב-0.4%; טאואר זינקה ב-9%; לאומי שוקי הון על חברות ב-S&P 500: "השיפור התפעולי שעברו החברות הגיע למיצוי ובעתיד הצמיחה ברווחים צפויה להתמתן או לרדת"

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית על רקע הודעת מממשלת גרמניה כי תתמוך בהצעתו של נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, לרכוש אג"ח כדי להוזיל את עלויות המימון של ממשלות ספרד ואיטליה. במקביל המשיכו החברות לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון השני.

דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד S&P 500 הוסיף 0.5% ונאסד"ק התחזק ב-0.85% מעל ל-3,000 נקודות, בהובלת מניות חברות לייצור שבבים. בשוק הסולידי, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-1.62%.

אוהד חיים, מלאומי שוקי הון, התייחס להתחזקות ה-S&P: "כ-80% מהחברות הנכללות במדד זה כבר פירסמו את הדו"חות הכספיים הרבעוניים. התוצאות מצביעות על שמירה של רמה גבוהה של רווחיות, אך זאת תוך כדי קפאון בצמיחת ההכנסות והרווחים. אף שמודבר ברמה אבסולוטית גבוהה של חברות, תכיפות ההפתעות לטובה בתחום זה ירדה ותכיפותן של ההפתעות לרעה עלתה לאחרונה. בנוסף, המכירות של החברות הנכלולות ב–S&P ירדו ב-0.5% ביחס לרבעון המקביל, והרווחים ירדו ב-0.2%. זהו שינוי לעומת הצמיחה המהירה יחסית ברווחים שליוותה את המדד בשלוש השנים האחרונות. התופעה הזו של עצירת הצמיחה, לאחר הגעה לרמה גבוהה מאוד, בשיא של העשור האחרון, היתה צפויה.

"למעשה הצמיחה המהירה ברווחים בשנים האחרונות נבעה בעיקר מהשיפור בפעילות התפעולית, זאת תוך כדי שחיקה ניכרת של הוצאות השכר, מצב שבו לא ניתן להתמיד לאורך זמן. השיפור התפעולי שעברו החברות הגיע למיצוי ובעתיד הצמיחה ברווחים צפויה להתמתן ואולי אף לרדת. כדי שהרווחים ימשיכו בכל זאת לעלות, השורה העליונה תצטרך לגדול ואת זה קשה לראות בסביבת מאקרו מאתגרת כמו היום", סיכם חיים.

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם גובה האשראי של הצרכנים האמריקאיים נכון לסוף יוני 2012, והסתכם ב-6.5 מיליארד דולר בלבד. קונסנזוס הכלכלנים צפה כי נטל החוב שבידי הציבור התכווץ מ-17.1 מיליארד דולר במאי ל-10.3 מיליארד דולר בחודש הנסקר.

מספר המשרות הפנויות בארה"ב הגיע ביוני לשיא של ארבע שנים, מה שמצביע על ירידה אפשרית בשיעור האבטלה במחצית השנייה של 2012. מספר המשרות שממתינות לאיוש עלה ב-105 אלף והגיע ל-3.76 מיליון, המספר הגבוה ביותר מאז יולי 2008 - כך פירסם היום משרד העבודה האמריקאי.

מניות במרכז

חברת איסטמן קודאק, ענקית הצילום שפשטה רגל, מנהלת משא ומתן למכירת הפטנטים שלה שלטענתה מוערכים ב-2.6 מיליארד דולר, בכדי שתוכל לשלם את חובותיה. קודאק קיבלה הצעות מגוגל ומאפל עבור 1,100 הפטנטים שלה בהיקף בין 250-150 מיליון דולר, לפי דיווחים.

מניית טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, מזנקת היום בוול סטריט ביום המסחר השני לאחר שביצעה איחוד מניותיה ביחס של 1:15. ביום חמישי האחרון, אישרו בעלי המניות הקיימים טכנית את החלטת דירקטוריון החברה וכעת כמות המניות במחזור קטנה פי 15 ומחיר המניה עלה בהתאם. כל זאת על מנת לאפשר לחברה לעמוד בדרישות המשך הרישום ומסחר בבורסת ה-NASDAQ מאחר ותקופה ארוכה נסחרה המניה מתחת לערך של 1 דולר.

קומפיוג'ן הישראלית תפרסם היום את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה של החברה במהלך הרבעון השני של שנת 2012. ענקית הבידור דיסני תדווח גם היא לאחר סגירת המסחר.

האנליסטים של אופנהיימר מתייחסים היום לדו"חות רבעוניים של חברת אורבוטק שפורסמו אתמול ומציינים: "אורבוטק פירסמה דו"חות בהתאם לצפי ושמרה על תחזית ההכנסות השנתיות בטווח של 430-450 מיליון דולר. פעילות החברה במחצית השנייה צפויה ליהנות מביקושים ערים למכשירי הסלולר והטבלט, שיובילו לגידול בהשקעות הקפיטאליות בתחומי האלקטרוניקה. המניה מתומחרת נמוך לצד איתנות פיננסית רבה". בבית השקעות נוקבים בהמלצת "תשואת יתר" (outperform) אך מורידים את מחיר היעד מ-12 דולר למניה ל-11 דולר.

סרגון הישראלית, המתמחה בפתרונות Backhaul, כלומר תקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס והמתג הראשי, דיווחה אתמול על התוצאות הכספיות שרבעון השני של שנת 2012 והציגה גידול של 8% בהכנסות הרבעון השני של 2012 לרמה של 119 מיליון דולר. הרווח תפעולי ברבעון השני של 2012 על בסיס non-GAAP הסתכם ב-3.8 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון השני על רווח נקי מתואם של 3 מיליון דולר, או 8 סנט למניה. זאת לעומת הפסד נקי non-GAAP ברבעון השני של 2011 של 1.6 מיליון דולר, או 4 סנט למניה.

מחזיקי האג"ח של אמפל אמריקן שבשליטת יוסי מימן ייאלצו להמתין שבוע נוסף לתוצאות ההצבעה על מתווה הסדר החוב שהתבצעה אתמול. רשות ני"ע החליטה להתערב ואילצה את החברה לפרסם מידע נוסף, ככל הנראה הערכות השווי של החברות הבנות שלה, תוך שבוע. במהלך חריג ביקשה הרשות מהנאמנים שיאפשרו למחזיקים שיהיו מעוניינים בכך לשנות את הצבעתם לאחר קבלת הנתונים החדשים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully