וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוגיות נגד חברות הדלק: תברואה לקויה בתחנות

יסמין גואטה

8.8.2012 / 11:09

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו בקשות להגשת תביעות יצוגיות נגד חברת דלק, סונול, פז ודור אלון בגין תנאי תברואה לקויים לכאורה בתחנות. סכום התביעות: 200 מיליון שקל

ארבע בקשות לאישור תביעות ייצוגיות הוגשו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברות הדלק. הבקשות הוגשו על ידי 4 תובעות ייצוגיות שטוענות כי חברות הדלק אינן מקיימות אחר הוראות החוק בדבר החובות שלהן כלפי צרכנים בנוגע לתנאים תברואתיים בתחנות הדלק ובבתי השימוש המצויים בהן. הנתבעות, חברת דלק, סונול, פז ודור אלון נתבעו כל אחת על סך של 50 מיליון שקל.

התובעות הייצוגיות מלינות כי בעת ביקורן בתחנות הדלק הזדקקו לשירותים אך לא מצאו שם תא שירותים המיועד לנשים. על כן לטענתן "מחוסר ברירה ממשי הן נכנסו לתא השירותים היחיד שהיה בתחנות הדלק, ובפניהן נגלה מחזה לא נעים בעליל: תא השירותים היה מלוכלך, על האסלה היה שתן, ולא ניתן היה כלל לעשות כל שימוש סביר והיגייני - ועל כן, נאלצו להתאפק - על אף שהדבר היה להן קשה". כל אחת מהתביעות עומדת על סך של 50 מיליון שקל.

באמצעות עו"ד יוחי גבע וטל רכניץ טוענות התובעות הייצוגיות כי חברות הדלק מגלות "זילות כלפי הצרכנים הבאים לפתח תחנות הדלק שבבעלותן או הנושאות את שם הפירמה שלהן ואינן ממלאות אחר הוראות החוק והתקנות בדבר חובותיהן כלפי צרכניהן ביחס לתנאים תברואתיים בתחנות הדלק בכלל ובבתי השימוש המצויים בהן בפרט - וגורמות ללקוחותיהן העושים שימוש יומיומי בצריכת דלק ומוצרים אחרים בחנויות הנוחות שלהן - לעוגמת נפש מרובה".

לדברי התובעות הייצוגיות, חברות הדלק לא עומדות בתקנות רישוי עסקים הקובעות כי "תחנת דלק וכל המיתקנים שבה יוחזקו תמיד במצב נקי", וכי בתחנת דלק יהיה תמיד בית שימוש בנוי בטון לבנים או חומר יציב דומה אחר. התובעות הייצוגיות מדגישות כי חברות הדלק אינן ממלאות אחר הוראות החוק והתקנות המחייבות אותן לשמור על בריאותם והנוחות של צרכניהן, כחלק אינטגראלי ממכירת דלק ומוצרים נוספים.

התובעות מוסיפות כי "התשלום בגין הדלק אותו הן רכשו בתוכו מגולם גם הוצאות של חברות הדלק גם בדבר חובותיהן לעניין השירותים ומשלא דאגו למלא חובותיהן הרי שנתנו שירות חלקי".

הקבוצה שהוגדרה בבקשה היא "כל הצרכנים שבקרו בתחנות ובהם לא היו בית שימוש שהכיל שני תאים נפרדים, האחד לנשים השני לגברים או שבית השימוש לא היה נקי וראוי לשימוש או שלא היו בבית השימוש מתקן לשטיפת ידיים או נייר טואלט או דלתות בית השימוש לא נסגרו אוטומטית ועוד במהלך שבע השנים הקודמות למועד הגשת הבקשה דנן לאישור התובענה כתובענה ייצוגית". התובעות מעריכות כי מספרם של חברי הקבוצה הוא גדול ביותר ומונה בהערכה שמרנית, מאות אלפים אנשים. התובעות דורשות לקבל פיצוי בסך של 15 שקל לכל אחד מחברי הקבוצה.

מפז נמסר: "אנחנו לא מכירים את הבקשה, נגיב לתביעה בבית המשפט לאחר שנקבלה".

מדלק ישראל נמסר: "כתב התביעה טרם הוגש לחברה ועל כן איננו יכולים להתייחס לטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully