וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע החשש מקיצוצים: מגמה מעורבת באחד העם

שלי אפלברג

8.8.2012 / 16:50

מרבית היום התנהל המסחר בבורסה התל אביבית במגמת ירידה אך לבסוף נרשמה מגמה מעורבת. מדד ת"א 25 עלה ב-0.1% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.1%

המסחר באחד העם נסגר במגמה מעורבת אחרי שהתנהל במרבית היום בירידות שערים קלות, על רקע החשש מהקיצוצים שתבצע הממשלה כדי לעמוד ביעד הגדלת הגירעון. מדד ת"א 25 סיים את יום המסחר בעלייה של 0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.1%. מדד הבנקים עלה ב-1.55%%, ומדד נדל"ן 15 נסגר בעלייה של 0.1%. מדד הביטוח שהוביל בתחילת היום את הירידות החסיר 0.8%. מדדי התל בונד נסחרו ללא שינוי ניכר. מחזור המסחר התנהל בשפל 675 מיליון שקל.

לאחר שהאוצר הודיע על האצת ההכנות להעברת תקציב 2013 - מתחדשת בעוצמה ההתלבטות בממשלה כיצד ניתן יהיה להעביר את הקיצוץ הנדרש, בהיקף של 12–14 מיליארד שקל, על רקע גידול בהתחייבויות הממשלה וההערכות לירידה בהכנסות ממסים בשנה הבאה.

איגרות החוב של ממשלת ישראל נסחרו במגמה מעורבת, וחלקן תיקן את הירידות מאתמול . הגילונים יורדו בעד 0.2%, הגלילים לטוו קצר נסחרו במגמה מעורבת. איגרות החוב הממשלתיות הצמודות טיפסו בעד 0.26%. איגרות החוב שחר לטווח ארוך נסחרו בעלייה של עד 0.4%, ואגרות הקצרות נסחרו ללא שינוי. אתמול נסחרו בירידות שערים חדות של עד כ-1.2% על רקע נתוני הגירעון שפורסמו אמש על ידי משרד האוצר ודו"ח חטיבת המחקר של בנק ישראל, שחזר על הערכתו לפני כחודשיים שלא צפויה הורדת ריבית עד לסוף 2013.

"הנפילות באג"ח הממשלתיות ועליית התשואות נבעו מגורמים חיצוניים ולא מגורמים מקומיים" - כך קבע כלכלן המקרו של בית ההשקעות כלל פיננסים, אמיר כהנוביץ' .בסקירה היומית למשקיעים, כהנוביץ' הסביר שמקור התנהגות האג"ח אתמול הוא מחוץ לגבולות ישראל. "עליית התשואה בישראל היא בהתאם לעליית התשואות בעולם - בשל ירידה בביקוש לחיסכונות ועלייה בביקוש להלוואות, כנראה מתוך התגברות האופטימיות לגבי העתיד הכלכלי", טען כהנוביץ'. "הסבר זה מתאים גם לעליות שאפיינו לאחרונה את שוקי המניות", הוסיף.

מניות במרכז

חברת ריטליקס , שבשליטת קרן אלפא וקרן פימי של ישי דוידי, היכתה את התחזיות פעם נוספת ברבעון השני של 2012 כאשר הציגה רווח של 3.9 מיליון דולר, שהם 15 סנט למניה, כלומר גידול של 37% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011 ולעומת ממוצע תחזית האנליסטים לרווח של 13 סנט למניה. החברה סימה את המסחר בעליה של 0.4%

אפריקה מגורים חברת הנדל"ן לבנייה שבשליטת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, דיווחה היום כי סיימה את הרבעון השני ברווח נקי של 13.6 מיליון שקל - בדומה לרווח הנקי ברבעון המקביל. החברה, שלה יתרות נזילות של 534 מיליון שקל, דיווחה כי במהלך הרבעון השני מכרה 118 יחידות דיור לעומת 86 ברבעון הראשון של השנה. החברה סימה את המסחר בירידה של 0.2%

בבילון צנחה במסחר ב-5.6% במחזור המסחר השני בגודלו בבורסה של 41 מיליון שקל.

חברת התוכנה מאור יהודה , מג'יק , פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2012. על אף עלייה הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח מהרבעון המקביל, נרשמה ירידה קלה לעומת הרבעון הקודם, והמניה ירדה ב-4%. מג'יק הדואלית נסחרת גם בנאסד"ק - שם מחזורי המסחר גדולים בהרבה. הכנסות החברה ברבעון השני גדלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל (שני 2011) והסתכמו ב-28 מיליון דולר. זאת לעומת הרבעון הקודם בו נרשמה ירידה של 7% מהכנסות של 30 מילון דולר.

ניירות הערך של דלק נדל"ן נסחרות על רקע הודעת נציגות סדרה ד' כי היא מתנגדת להסדר הנוכחי וממליצה למשקיעים להצביע בעד חלופת הפירוק. הודעתה של הנציגות ניתנה על רקע החלטת השופטת ורדה אלשייך כי הנציגויות והחברה יפרסמו בשפה פשוטה למשקיעים, השוואה בין שתי החלופות שעומדות בפניהם פירוק או הסדר ומה לדעתם יותר טובה.

חברת ההשקעות טאו תשואות , שנמצאת בימים אלה במהלך של גיבוש הסדר חוב, דיווחה הבוקר (ד') כי נאמן הקפאת ההליכים בחברה קיבל מידי צד ג' הצעה לרכישת 75% מזכויות לקרקע ברומניה בתמורה ל-2 מיליון שקל. החברה, שנשלטת בידי בעל השליטה בחברת התקשורת פרטנר - אילן בן דב, מסרה כי ההצעה כפופה לביצוע בדיקת נאותות ולבדיקת יועצי מס, והיא בתוקף עד ליום 30 באוגוסט 2012.

עלייה במרווח הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו (5-3-2Gulf Cost) שעמד במוצע על כ-25.4 דולר לחבית, לצד מחירים נמוכים יחסית של הנפט גולמי ומחירי אספלט גבוהים, סייעו לחברת דלק US , זרוע האנרגיה של קבוצת דלק של יצחק תשובה בארה"ב, להציג תוצאות טובות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2012.

דלק US, המנוהלת בידי עוזי ימין, הציגה ברבעון השני של 2012 רווח נקי של 67.8 מיליון דולר - עלייה של כ-9.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. מדובר ברווח רבעוני הגבוה ביותר בתולדות החברה.

חברת גיוון אימג'ינג שבשליטת דיסקונט השקעות דיווחה הבוקר על תוצאות כספיות פושרות לרבעון השני של 2012. החברה עידכנה כלפי מטה את התחזית ל-2012 וגרוע מכל הודיעה כי התוצאות של ניסוי גלולת הווידיאו לאבחון סרטן המעי הגס לא תוכל לשמש כאמצעי האבחון העיקרי אלא תהיה לכל היותר מוצר משלים לאבחון חולים שאינם יכולים לעבור קולנוסקופיה, אמצעי האבחון המוביל כיום לסרטן המעי הגס. בעקבות זאת, נחתכת המניה ב-19% במחזור של 8 מיליון שקל - גבוהה משמעותית מהמחזור היומי במניה. גיוון סימה את המסחר בירידה של 19% דסק"ש נחלשה ב 9%

קבוצת דלק הודיעה היום כי היא עומדת בתנאים המקדימים למשיכה ההלוואה, שסוכמה בהסכם המימון של מאגר תמר בחודש אפריל. הסכם המימון נחתם באפריל מול קונסורציום של 11 בנקים, ובראשם ברקליס קפיטל ו-HSBC, ומגיע ל-902 מיליון דולר (מתוכם כ-102 מיליון לווה אלון חיפושי גז). דלק ואבנר ישתמשו במשיכה הראשונה, הצפויה בימים הקרובים, על מנת לפרוע את הלוואות הגישור בסך 191.5 מיליו דולר, שקיבלו כל אחת מהגופים המממנים.

חברת קרדן אן.וי שבשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, תרשום רווח הון של 44 מיליון יורו בעקבות השלמת תוכנית הרכישה העצמית של איגרות חוב שהונפקו על ידי החברה.

רוני אלרואי בעל השליטה בחברת האחזקות הכושלת קמן פירסם הצעת רכש ל-3 סדרות אגרות החוב של החברה. אלרואי מציע לרכוש 50% מהערך הנקוב של 3 הסדרות תמורת סכום כולל של 5 מיליון שקל. הערך המתואם של 3 סדרות אגרות החוב א', ב' וג' הוא 67 מיליון שקל כך שרכישת מחצית מהסדרה תמורת 5 מיליון שקל מגלמת תספורת של 85%..אלרואי מתנה את ביצוע הצעת הרכש בן היתר בכך כי מחזיקי אגרות החוב לא יחלו או ישתתפו בכל הליך משפטי שקשור לאגרות החוב.

מחזיקי אגרות החוב של חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן החייבת למחזיקים 850 מיליון שקל ייאלצו להמתין במתח שבוע נוספים לתוצאות ההצבעה על מתווה הסדר אחרי שרשות ני"ע החליטה להתערב ולבטל את תוצאות ההצבעה שנערכה שלשום. הרשות אילצה את החברה לפרסם מידע נוסף, ככל הנראה הערכות השווי של החברות הבנות שלה, תוך שבוע. במהלך חריג ביקשה הרשות מהנאמנים שיאפשרו למחזיקים שיהיו מעוניינים בכך לשנות את הצבעתם לאחר קבלת הנתונים החדשים.

קבוצת אי.די.בי ממשיכה לרכז עניין לאחר שמניית דסק"ש זינקה אתמול ב-23%, לאחר שעלתה בכ-20% בשני ימי המסחר האחרונים. יתרות השורט על דסק"ש עלו שבוע לפני ב-11% ועל מניית אי.די.בי ב-30%. היום מניית דסק"ש מתקנת את העליות של התקופה האחרונה עם ירידה של 8%

איגרות החוב של דסק"ש עלו בכ-5%-6% לאחר פרסום דו"חות החברה הבת שופרסל ועל רקע הודעת הקמעונאית כי היא שוקלת לפצל את פעילות הנדל"ן מפעילות הרשת. עם זאת, איגרות החוב של דסק"ש עדיין נחסרות בתשואות גבוהות של 13%-20%, המבטאות את חשש המשקיעים לגבי יכולת החזר החוב של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully