וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מורידה מהמדפים חלק מקרטוני החלב

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג , עדי דברת-מזריץ

8.8.2012 / 20:34

החברה הודיעה כי בחלק מקרטוני החלב 1 ליטר, ששווקו באזור המרכז, חדר החומר. נמסרה הודעה למשרד הבריאות והחברה החלה באיסוף המוצרים מהמדפים

חברת תנובה מבקשת לעדכן את ציבור הצרכנים כי בחלק מקרטוני 1 ליטר חלב הומוגני 3% (משבצות כחול לבן), בכשרות הרב וייטמן בלבד ומתאריך פג תוקף 22/8/2012, חדר חומר ניקוי.

הקרטונים עם חומר הניקוי שווקו בנקודות מכירה באזור המרכז (בין בנימינה בצפון, ראשון לציון בדרום ולוד במזרח) והם מסומנים באות ב', שמופיעה לצד תאריך פג התוקף על הקרטון.

החברה מבקשת מציבור הצרכנים שלא לצרוך חלב מהקרטונים הללו והודיעה כי היא נערכת לאיסוף המוצרים מהמדפים. כמו כן, תנובה עדכנה את משרד הבריאות בדבר הבעיה ופועלת בתיאום עמו.

מתנובה נמסר כי היא "מחויבת לבריאות הציבור, לאיכות ולטיב מוצריה ופועלת בשקיפות מלאה מול הצרכנים. אנו נוקטים במשנה זהירות ואוספים את המוצרים מהחנויות ומיידעים את הצרכנים באמצעות כלי התקשורת. אנו מתנצלים בפני הצרכנים ונמשיך לפעול להבטחת איכות ובטיחות מוצרינו".

עוד נמסר מתנובה כי מוקד הצרכנים של החברה יעמוד לרשות הצרכנים לכל שאלה בטלפון - 1-800-666244

"האיסוף בזמן לא צפוי להזיק למכירות"

תנובה מייצרת בכל יום מיליוני קרטוני חלב ומתברר כי מהקרטון המסומן בתוקף עד ה-22 באוגוסט יוצרו כמה אחדות של מילונים - אך בחברה מבהירים כי מדובר רק על כמה אלפי קרטונים שקיים בהם החשש לחומר הניקוי. הסיבה להימצאות החומרים ולתקלה טרם פורסמו.

בכיר בענף המזון טען כי הוא מקווה שלא נעשתה שום חבלה מצד עובדים או אנשים סביב מכונות הייצור מאחר ולטעמו לא ברור איך דבר שכזה יכול לקרות בחברה כל כך מרכזית ומבוקרת. עם זאת, בתנובה מיהרו להפריך את החשש וטענו כי מדובר בתקלה נקודתית שאותרה בעקבות פנייה של לקוח שהביאה מוצר לבדיקה.

לדברי בכיר בשוק החלב, לא מדובר בנזק כספי גדול, בוודאי לא לחברה בסדר הגודל של תנובה. "אם חרם הצרכנים והפרסום השלילי לא ממש פגע במכירות שלהם, אז בוודאי שהאיסוף שהם הודיעו עליו בזמן לא צפוי להזיק למכירות שלהם".

תקלת הייצור הידועה ביותר של תנובה היא פרשיית הסיליקון בחלב בשנת 1995. אז התגלה שתנובה הוסיפה את הכימיקל פולי דימתיל סילוקסאן לחלב עמיד 1% שומן שלה, ללא ידיעת הציבור.

בתחילה דחתה תנובה את החשדות ורק לאחר שהתגברו העדויות נגדה הורידה את המוצר מהמדפים ושינתה את גרסתה. תנובה ספגה ביקורות רבות בעקבות התנהלותה ושנה לאחר מכן יצאה בקמפיין לשיקום תדמיתה ושלחה חלב עמיד תנובה לקוסמונאוטים הרוסים בתחנת החלל מיר, שצולמו לוגמים ממנו כשהם מרחפים באוויר בפוזות שונות.

בעקבות הפרשיה נאלצה לשלם קנס של 28 מיליון שקל ולאחר תביעה יצוגית שהוגשה נגדה בנושא נאלצה תנובה לשלם פיצויים בסך 38.5 מיליון שקל נוספים.

תקלה ידועה אחרת מקבוצת תנובה היתה בשנת 2009, אז הסירה החברה מהמדפים מוצרים של חברת הבת מעדנות בשל חשש לחיידק ליסטריה. בעקבות כך הופסק השיווק של כלל מוצרי מעדנות לחודש ימים, מה שגרם לחברה נזק בשווי 26.5 מיליון שקל. בשנת 2004 תקלות בקו הייצור של קוטג' תנובה גרמו למחסורים כבדים ברשתות השיווק ולירידה במכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully