וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P 500 בשיא של 4 חודשים

נמרוד הלפרן

8.8.2012 / 23:23

AMD קפצה ב-9% עקב ציפיות לרכישתה, סוכנויות הנסיעות המקוונות פרייסליין ואורביץ נפלו ב-17%-26%, התשואה על האג"ח בארה"ב קרובה לשיא של 5 שבועות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 עלה יום רביעי ברציפות לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבעה חודשים, על רקע גידול חד מהצפוי בפריון העבודה בארה"ב ועליות במגזרי האנרגיה והפיננסים, האפילו בהשפעתם על חששות משבר החוב ונתוני מקרו כלכליים מאכזבים באירופה.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.1%; מדד S&P 500 , אשר נסגר אתמול מעל לרמה של 1,400 נקודות בראשונה מאז חודש מאי, טיפס ב-0.1%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 1.64% - הרמה הגבוהה ביותר זה קרוב לחמישה שבועות.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: פריון העבודה של ארה"ב גדל ב-1.6% ברבעון השני של השנה לאחר ירידה של 0.5% ברבעון הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 1.4%.

משבר החוב באירופה

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את תחזית דירוג האשראי של יוון מ"יציב" ל"שלילי", והזהירה כי ייתכן שתיאלץ להוריד את דירוג יוון אם זו לא תצליח לעמוד בתנאים הנדרשים לקבלת השלב הבא בחבילת החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. S&P מעניקה כעת ליוון דירוג אשראי של CCC - שמונה דרגות מתחת לדרגת השקעה.

חברת דירוג האשראי הבהירה כי יוון תזדקק השנה להלוואות בסך שבעה מיליארד יורו (8.7 מיליארד דולר) וכי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של יוון צפוי לצנוח השנה ובשנה הבאה ב-11%.

בה בעת, התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים שבה וחצתה היום לזמן קצר את רמת 7% - רמת עלויות המימון שבה נאלצו ממשלות יוון, פורטוגל ואירלנד לבקש סיוע בינלאומי כדי להתמודד עם נטל חובותיהם.

עוד באירופה היום: נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו היום בגרמניה הראו כי היצוא מהכלכלה הגדולה באירופה ירד בחודש יוני ב-1.5% וכי היבוא למדינה נפל ב-3%. "כל שוקי היצוא של גרמניה נמצאים בנסיגה", אמר כריסטיאן שולץ, כלכלן בנק ברנסבנק בלונדון, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "רק הביקוש המקומי יוכל לפצות על הירידה".

עונת הדו"חות הרבעוניים

פרייסליין, סוכנות הנסיעות המקוונת הגדולה בארה"ב במונחי שווי שוק, ומתחרתה הקטנה אורביץ, סיפקו תחזיות הכנסות נמוכות מהצפוי לרבעון הנוכחי לאחר שהמשבר הכלכלי באירופה פגע בהיקף ההזמנות.

אורביץ העריכה היום כי הכנסותיה ברבעון השלישי יהיו בטווח של 197-203 מיליון דולר - פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 216.4 מיליון דולר. פרייסליין העריכה אתמול כי הכנסותיה ברבעון השלישי עתידות לצמוח בשיעור של 9%-15%, או רמת הכנסות של 1.58-1.67 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 1.8 מיליארד דולר.

פרייסליין צופה כעת רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 11.1-12.1 דולר למניה ברבעון השלישי של השנה, מסרה היום החברה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 12.79 דולר למניה.

רשת בתי הכלבו מייסי'ס דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהצפוי הודות למכירות ערות בחודש יולי וצמצום הוצאותיה, והעלתה את תחזית הרווח השנתי. מייסי'ס רשמה ברבעון הכספים שהסתיים ב-28 ביולי רווח נקי של 279 מיליון דולר, או רווח של 67 סנט למניה - גידול של 15.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 64 סנט למניה. החברה גם העלתה את תחזית הרווח שנתי לטווח של 3.3-3.35 דולר למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 3.25-3.3 דולר למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-6.12 מיליארד דולר, גידול של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

וולט דיסני , חברת הבידור הגדולה בעולם, דיווחה על הכנסות ברבעון השני שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים. ענקית המדיה והבידור דיווחה על הכנסות רבעוניות של 11.1 מיליארד דולר, צמיחה של 3.9% לעומת הרבעון השני של שנת 2011 אך פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 11.3 מיליארד דולר. בשורה התחתונה רשמה דיסני בתקופה המדווחת רווח נקי של 1.83 מיליארד דולר, או רווח של 1.02 דולר למניה, לעומת רווח של 1.48 מיליארד דולר, או רווח של 77 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 93 סנט למניה.

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית היולט פקארד (HP) העלתה את תחזית הרווח לרבעון השלישי של השנה והעריכה כי תרשום ברבעון מחיקת מוניטין של 8 מיליארד דולר הקשורה לחטיבת השירותים של החברה.

HP צופה כעת לרשום רווח לפני סעיפים חד פעמיים של דולר למניה ברבעון הנוכחי, לעומת תחזית קודמת לרווח של 94-97 סנט למניה. בהודעה שפירסמה היום העריכה החברה עוד כי תרשום ברבעון השלישי הוצאה לפני מס של 1.5-1.7 מיליארד דולר על רקע קיצוצים במשרות, לעומת תחזית קודמת להוצאה בסך מיליארד דולר.

יצרנית השבבים AMD נסחרה על רקע דבריו של האנליסט פטריק וונג מחברת אוורקור פרטנרס, לפיהם AMD הפכה ליעד השתלטות, וכי בין החברות שעשויות לרכוש את החברה נמנות סמסונג וקואלקום.

ישראליות בוול סטריט

סודה סטרים , יצרנית המשקאות המוגזים להכנה ביתית, דיווחה היום על הכנסות ורווחים רבעוניים גבוהים מתחזיות האנליסטים, והעלתה את התחזיות לשנה כולה. החברה רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות של 103 מיליון דולר, זינוק של 50% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 90.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה בתקופה המדווחת רווח נקי לפני סעיפים חד פעמיים של 52 סנט למניה, גידול של 37% לעומת הרבעון השני של שנת 2011 ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 46 סנט למניה.

סודה סטרים העלתה גם את תחזית הרווח וההכנסות לשנת 2012 כולה. החברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-405 מיליון דולר לעומת תחזית של 385 מיליון דולר עד כה. תחזית הרווח המעודכנת היא לרווח שנתי של 42.6 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת לרווח שנתי של 41.1 מיליון דולר.

יצרנית השבבים מיקנעם איזיצ'יפ הזהירה היום כי הכנסותיה במחצית השנייה של השנה צפויות להיות נמוכות משהעריכה עד כה, וכי צפויה ירידה משמעותית בהכנסות ברבעון השלישי לעומת השני. "זו תחזית קצרת טווח מאוד מאכזבת שתגרום לדחייה בשיפור הצפוי בהכנסות, אולם אנו מעריכים כי זהו רק עיכוב וכי הדבר לא יביא לשינוי התחזית ארוכת הטווח שלנו", נאמר בהודעת החברה.

חברת גיוון אימג'ינג שבשליטת דיסקונט השקעות , הורידה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את תחזית ההכנסות לשנת 2012, והזהירה כי רווחיה השנתיים צפויים להיות קרובים לקצה התחתון של טווח התחזית. יתר על כן, החברה הודיעה כי התוצאות של ניסוי גלולת הווידיאו לאבחון סרטן המעי הגס הצביעו על כך שהגלולה לא תוכל לשמש כאמצעי האבחון העיקרי אלא תהיה לכל היותר מוצר משלים לאבחון חולים שאינם יכולים לעבור קולנוסקופיה, אמצעי האבחון המוביל כיום לסרטן המעי הגס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully