וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבצורת בארה"ב הזניקה את מחירי המזון בעולם

9.8.2012 / 15:49

ארגון המזון והחקלאות של האו"ם דיווח כי מדד המזון העולמי עלה ב-6% בעקבות הבצורת הקשה בארה"ב. "מיליוני עניים בעולם יסבלו מחורבן" כתוצאה מעליית המחירים"

מחירי המזון בעולם עלו באופן חד ביולי, לאחר שלושה חודשי ירידות, וזאת בעקבות הבצורת הקשה בארה"ב שהובילה לזינוק במחירי התבואה, כך דיווח היום ארגון המזון והחקלאות של האו"ם.

הבצורת החמורה ביותר במערב התיכון של ארה"ב מזה יותר משני עשורים הובילה לזינוק של כמעט 23% במחירי התירס, והתחזיות למזג אוויר יבש ברוסיה הובילה לעליה של 19% במחירי החיטה. ארה"ב היא יצואנית התירס, הסויה והחיטה הגדולה בעולם, ועליית המחירים תורגש בכל השווקים בעולם, ותפגע במדינות עניות המייבאות מזון, לפי מחקר שפרסם ארגון הצדקה הבריטי אוקספם השבוע.

מדד מחירי המזון העולמי עלה ב-6% ביולי, לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם. עם זאת, המדד עדיין נמוך מהשיא שאליו הגיע בפברואר 2011. עם זאת, למרות עליה במחירי התירס, החיטה והסוכר, מחירי האורז נותרו כמעט ללא שינוי, וכך גם מחירי מוצרי החלב. גם מדד מחירי הבשר של הארגון ירד.

בדו"ח של אוקספם נכתב כי "מיליוני עניים בעולם יסבלו מחורבן" כתוצאה מעליית המחירים. זו לא סתם קריאת השכמה עדינה חודשית - זו אותה נורת אזהרה עולמית שזועקת לנו מאז 2008", אמר דובר אוקספם, קולין רוש, לאחר פרסום הנתונים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully