וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם ננעל בירידות קלות

רם עוזרי

9.8.2012 / 17:02

המסחר בבורסה התל אביבית נחתם בירידות קלות אך מניות חברות השבבים בלטו בירידות חדות. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירדו ב-0.3% כל אחד

המסחר בבורסה של תל אביב התנהל היום ביציבות יחסית והסתיים בירידות שערים קלות במדדים המובילים. מחזור המסחר הסתכם ב-800 מיליון שקל. מניות חברות השבבים בולטות בירידות חדות: איזיצ'יפ צנחה ב-23%; טאואר ירדה ב-12.5% ו מג'יק איבדה 6.7%. אחרי סגירה מעורבת בניו יורק אתמול, לא מסתמן כיוון ברור לשאר השוק הישראלי ביום המסחר האחרון של השבוע.

מדד ת"א 25 סיים את יום המסחר בירידה של 0.3% וכך גם מדד ת"א 100 . מדד ת"א בנקים השיל 0.4% לאחר עלייה של 1.5% אתמול ואילו מדד נדל"ן 15 איבד 0.7%.

גם בשוק האג"ח נרשמו ירידות. מדדי התל בונד איבדו עד 0.3% ובשוק האג"ח הממשלתיות נמשכו הירידות המאפיינות את הימים האחרונים: באפיק השקלי נרשמו ירידות של 0.3% בממוצע ובאפיק הצמוד היו ירידות של כ-0.4%.

מה שהביא לשינוי המגמה בתל אביב הוא בשורות רעות מאירופה. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את תחזיות הצמיחה לשנה הבאה והודה כי גוש היורו במצב גרוע מכפי שהעריך קודם לכן. ה-ECB, שפירסם היום את הדו"ח החודשי שלו, צופה כעת צמיחה של 0.6% בגוש היורו בשנה הבאה לעומת צמיחה של 1% שצפה קודם לכן. כתוצאה מכך, רושמות הבורסות באירופה ירידות שערים של עד 0.5%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: נתונים שפורסמו אתמול הצביעו על גידול של 1.6% בפריון העבודה של ארה"ב ברבעון השני של השנה לאחר ירידה של 0.5% ברבעון הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 1.4%.

יום המסחר התנהל גם על רקע החלטתה של חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) אתמול להוריד את תחזית דירוג האשראי של יוון מ"יציב" ל"שלילי". החברה הזהירה כי ייתכן שתיאלץ להוריד את דירוג יוון אם זו לא תצליח לעמוד בתנאים הנדרשים לקבלת השלב הבא בחבילת החילוץ. יוון תזדקק השנה להלוואות בסך שבעה מיליארד יורו (8.7 מיליארד דולר) והתוצר המקומי הגולמי (GDP) שלה צפוי לצנוח השנה ובשנה הבאה ב-11%.

התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים שבה וחצתה אתמול לזמן קצר את רמת 7% - רמת עלויות המימון שבה נאלצו ממשלות יוון, פורטוגל ואירלנד לבקש סיוע בינלאומי כדי להתמודד עם נטל חובותיהן.

הבוקר נרשמו רוחות חיוביות מכיוון המזרח. שוקי ההון במזרח רשמו עליות של עד 1% על רקע שפל של 30 חודשים באינפלציה בסין. ביולי עלו המחירים בסין בקצב שנתי של 1.8%, לעומת 2.2% ביוני. בשנה שעברה היה קצב האינפלציה השנתי ברמה של 6.5%. נתוני האינפלציה מעניקים למשקיעים תקווה כי הבנק המרכזי של סין ינקוט בצעדים ממריצים כדי שהמדינה תוכל לעמוד ביעד צמיחה של 7.5% ב-2012.

מניות במרכז

מניית יצרנית השבבים מיקנעם איזיצ'יפ צנחה לאחר שאתמול הזהירה החברה כי הכנסותיה במחצית השנייה של השנה צפויות להיות נמוכות משהעריכה עד כה, וכי צפויה ירידה משמעותית בהכנסות ברבעון השלישי לעומת השני. "זו תחזית קצרת טווח מאוד מאכזבת שתגרום לדחייה בשיפור הצפוי בהכנסות, אולם אנו מעריכים כי זהו רק עיכוב וכי הדבר לא יביא לשינוי התחזית ארוכת הטווח שלנו", נאמר בהודעת החברה.

יצרנית המעגלים המשולבים טאואר הדואלית דיווחה הבוקר על עלייה של 21% במכירות ושל 42% ברווחים לפני מס והוצאות מימון (EBITDA), בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, על פי תחזית המכירות שמפרסמת החברה, רמת המכירות צפויה לרדת ברבעון השלישי. החברה סיפקה תחזית למכירות בטווח של 162-152 מיליון דולר.

מניית חברת גיוון אימג'ינג שבשליטת דיסקונט השקעות , תיקנה את הירידות החדות אמש. החברה הורידה אתמול, לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, את תחזית ההכנסות לשנת 2012, והזהירה כי רווחיה השנתיים צפויים להיות קרובים לקצה התחתון של טווח התחזית. יתר על כן, החברה הודיעה כי התוצאות של ניסוי גלולת הווידיאו לאבחון סרטן המעי הגס הצביעו על כך שהגלולה לא תוכל לשמש כאמצעי האבחון העיקרי, אלא תהיה לכל היותר מוצר משלים לאבחון חולים שאינם יכולים לעבור קולנוסקופיה, אמצעי האבחון המוביל כיום לסרטן המעי הגס.

ענקית התרופות הישראלית טבע וחברת Active Biotech השוודית עידכנו את תוכנית הפיתוח של ליקווינימוד והודיעו כי הן צפויות להתחיל את החלק השלישי של שלב III בניסוי קליני. תרופה זו מיועדת לחולי טרשת נפוצה, המצויים בשלב התקפות (PRMS) בדומה לקופקסון אך עם מנגנון פעולה שונה, במתן של פעם אחת ביום.

המשבר בשוק ההון ממשיך להשפיע על חברת כלל פיננסיים מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. החברה עברה ברבעון השני של שנת 2012 להפסד המיוחס לבעלי המניות של 21.3 מיליון שקל לעומת רווח של 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2011. הכנסות החברה נחתכו ב-20% ל-70.3 מיליון שקל בלבד לעומת 88.4 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2011.

ההמלצה המסתמנת של ועדת צמח (ועדת יצוא הגז), שלפיה המדינה היא שתקים בעתיד את תשתית הולכת הגז הטבעי מהים לחוף, גוררת התנגדות פומבית ראשונה. קבוצת דלק , השותפה במאגרי תמר, דלית ולוויתן, פנתה השבוע לוועדה בטענה כי הקמת תשתית הולכת הגז בידי המדינה עלולה לעכב את פיתוח מאגר לוויתן. לטענתה, הסיבה לכך היא מורכבות הפרויקט ועלותו הגבוהה למשק.

בנק לאומי למשכנתאות, הנמצא בשליטה מלאה של בנק לאומי , נהנה מהמשך ההתאוששות שנרשמת בשוק הדיור. הרווח הנקי שרשם הבנק ברבעון השני של 2012 זינק ב-57% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה וב-21% ביחס לרבעון הראשון של השנה והסתכם ב-85 מיליון שקל. זאת לאחר שההכנסות מריבית זינקו ב-36% ביחס לרבעון המקביל ועמדו על 178 מיליון שקל. כך עולה מהדו"חות הכספיים של הבנק שאושרו אתמול על ידי הדירקטוריון.

חברת ההשקעות המסובכת טאו תשואות , שנמצאת בימים אלה במהלך של גיבוש הסדר חוב, פירסמה אמש את תוצאות ההצבעה של בעלי האג"ח של סדרה א' : כ-73% מהמשתתפים הצביעו נגד העמדת חוב לפירעון מיידי. מוקדם יותר אתמול, דיווחה טאו כי נאמן החברה קיבל מידי צד ג' הצעה לרכישת 75% מזכויות לקרקע ברומניה בתמורה ל-2 מיליון שקל.

החברה, שנשלטת בידי בעל השליטה בחברת התקשורת פרטנר , אילן בן דב, מסרה כי ההצעה כפופה לביצוע בדיקת נאותות ולבדיקת יועצי מס, והיא בתוקף עד ליום 30 באוגוסט 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully