וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדו"חות הפילו את הישראליות, טאואר ירדה ב-14%

נמרוד הלפרן

9.8.2012 / 23:29

מדד S&P 500 ברצף העליות הארוך ביותר מאז מארס. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלתה לשיא של חודשיים. אליזבת ארדן זינקה ב-13% על רקע שיפור במכירות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד S&P 500 עלה זה היום החמישי ברציפות לרמתו הגבוהה זה ארבעה חודשים, על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, הורדת תחזית הצמיחה הכלכלית באירופה ונתונים כלכליים מעורבים שפורסמו בסין.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; מדד S&P 500, אשר טיפס בכמעט 10% משפל של חמישה חודשים אליו נפל בראשון ביוני, נסגר בעליות קלות בשיא של ארבעה חודשים. זה יום המסחר החמישי ברציפות בו עלה המדד - רצף העליות היומי הממושך ביותר מאז חודש מארס; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום החמישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 1.69%, לאחר שבמהלך המסחר כבר פרצה את רף 1.7% וטיפסה לרמתה הגבוהה ביותר זה חודשיים.

נתוני מקרו חיוביים בארה"ב

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב הצטמצם בשיעור חד מהצפוי ביוני לרמתו הנמוכה ביותר זה שנה וחצי, מספר תביעות האבטלה השבועי ירד במפתיע, ומחירי הבתים רשמו את הזינוק הרבעוני החד זה שש שנים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מחירי הבתים בארה"ב קפצו ברבעון השני של השנה בשיעור החד ביותר זה שש שנים, לפי נתונים שפירסם היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). המחיר החציוני של בתים פרטיים קפץ ברבעון השני של 2012 ב-7.3% לעומת הרבעון המקביל - הזינוק החד ביותר מאז הרבעון הראשון של שנת 2006 - לרמה של 181,500 דולרים. המחיר החציוני של בתים טיפס לעומת הרבעון השני של 2011 ב-110 מתוך 146 ערים שאחריהן עוקב NAR. ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה במחירים רק ב-74 מהערים.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 361 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאית. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במספר התביעות לרמה של 370 אלף. עם זאת, הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, עלה בשבוע שעבר לרמה של 368,250 תביעות לעומת 366 אלף תביעות בשבוע הקודם.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב הצטמצם בחודש יוני ב-11% ל-42.9 מיליארד דולר - הגירעון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2010 - לעומת גירעון של 48 מיליארד דולר במאי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה להתכווצות קלה של הגירעון לרמה של 47.5 מיליארד דולר. משרד המסחר ייחס את הנפילה בגירעון במאזן הסחר לנפילה החדה ביותר זה למעלה משלוש שנים במחירי הנפט הגולמי, אשר גררה ירידה חדה בשווי היבוא לארה"ב.

המלאי הסיטונאי בארה"ב ירד ביוני ב-0.2%, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. המשרד גם תיקן את נתוני מאי לצמיחה אפסית לעומת צמיחה של 0.3% שעליה דיווח במקור.

הורדת תחזית הצמיחה באירופה

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את תחזיות הצמיחה לשנה הבאה והודה כי גוש היורו במצב גרוע מכפי שהעריך קודם לכן. הבנק המרכזי, שפירסם היום את הדו"ח החודשי שלו, צופה כעת צמיחה של 0.6% בגוש היורו בשנה הבאה לעומת צמיחה של 1% שצפה עד כה.

בנוסף, העריך הבנק כי כלכלת גוש היורו עומדת בפני שורה של סיכונים והודה כי המצב צפוי יותר להחריף מאשר להשתפר. "הסיכונים סביב התחזית הכלכלית לגוש היורו ממשיכים להיות חמורים", נאמר בדו"ח. "הם קשורים במיוחד למתחים במספר שווקים פיננסיים בגוש היורו והתפשטותם לכלכלה הריאלית בגוש היורו". הבנק המרכזי הוסיף כי הוא ממשיך להיות מחויב ליעד של שמירה על אינפלציה נמוכה מ-2% בטווח הבינוני.

מקרו מאכזב בסין

התפוקה התעשייתית של סין צמחה ביולי בקצב שנתי של 9.2% - האטה לעומת קצב של 9.5% ביוני, לפי נתונים שפירסמה היום הלשכה לסטטיסטיקה של סין. כלכלנים צפו עלייה של 9.7% בתפוקה התעשייתית. המכירות הקמעונאיות בסין צמחו ביולי ב-13.1% לעומת יולי 2011 - פחות מתחזית הכלכלנים לגידול של 13.5%.

מדד המחירים לצרכן בסין עלה בחודש יולי בקצב שנתי של 1.8% - הרמה הנמוכה ביותר זה 30 חודשים - לעומת קצב שנתי של 2.2% ביוני, לפי נתונים שפורסמו היום בסין. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של מדד המחירים לצרכן ביולי, בשיעור שנתי של 1.7%.

נתוני המקרו כלכליים שפורסמו בסין הגבירו את התקווה בקרב משקיעים כי הבנק המרכזי של סין ינקוט בצעדים נוספים כדי לעודד את צמיחת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. "המספרים האלה פותחים פתח לצעדי מדיניות מקלים נוספים. די ברור כעת כי האינפלציה תהיה מתחת ליעד הרשמי השנתי של 4%, אז המדיניות הממשלתית יכול בבירור להישאר ממוקדת בעידוד הצמיחה", אמר ג'אנג ג'יווי, כלכלן בנק נומורה, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מתקרבת לסיומה, ו-72% מהחברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פירסמו את דו"חותיהן הכספיים לרבעון השני, רשמו רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג.

ענקית המדיה ניוז קורפ , שבשליטת רופרט מרדוק, דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על הפסד רבעוני של יותר מ-1.5 מיליארד דולר, בעקבות מחיקת ערך של רוב עסקי ההוצאה לאור של החברה - ובעיקר אלה באוסטרליה. החברה רשמה ברבעון האחרון הפסד של 1.55 מיליארד דולר, או 63 סנט למניה, לעומת רווח של 683 מיליון דולר או 26 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. החברה גם הודיעה כי היא הפרישה 57 מיליון דולר במהלך הרבעון במסגרת תשלום של קנסות ופיצויים אפשריים בגין החקירה שמתנהלת נגד החברה בבריטניה בחשד שעובדי מערכות של העיתון "ניוז אוף דה וורלד" שנסגר בינתיים, פרצו לטלפונים סלולריים של אזרחי בריטניה.

הכנסות ניוז קורפ בתקופה המדווחת הסתכמו ב-8.37 מיליארד דולר, לעומת 8.96 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 8.72 מיליארד דולר.

וורנר מיוזיק, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם, דיווח היום על צמצום הפסדיה הרבעוניים הודות לצמיחת הנתח הדיגיטלי מסך הכנסותיה. החברה, שנרכשה בשנה שעברה על ידי המיליארדר הרוסי לן בלווטניק תמורת 3.3 מיליארד דולר, רשמה ברבעון השני של 2012 הפסד של 32 מיליון דולר לעומת הפסד של 46 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות וורנר מיוזיק - בה חתומים בין השאר ברונו מארס ומטאליקה - בתחום הדיגיטלי צמחו ברבעון האחרון ב-13% ל-230 מיליון דולר, והיוו 35% מסך הכנסות החברה, לעומת 29% ברבעון השני של שנת 2011.

חברת הקוסמטיקה אליזבת ארדן (סימול RDEN), בעלת הזכויות למכירת בשמיהן של הזמרת בריטני ספירס והשחקנית אליזבת טיילור, דיווחה על שיפור במכירות ובשולי הרווח ברבעון השני של השנה, לצד נפילה של 33% ברווח הנקי עקב הוצאות חד פעמיות.

ג'יי. פי מורגן צ'ייס , הבנק הגדול בארה"ב, הודיע היום כי הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה היו שגויים, בעקבות פרשת "הלווייתן מלונדון", ופירסם את הנתונים המתוקנים.

במסמכים שהגיש הבנק לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) נאמר כי ג'יי. פי מורגן נאלץ לפרסם מחדש את התוצאות לרבעון לאחר שגילה כי סוחריו בלונדון "כנראה ניסו להימנע מפרסום ההיקף המלא של ההפסדים" על השקעותיהם במהלך הרבעון. לפי התוצאות המתוקנות, הסתכמו רווחי הבנק ברבעון הראשון של 2012 ב-4.92 מיליארד דולר, סכום הנמוך ב-459 מיליון דולר מהרווח הרבעוני שעליו דיווח במקור ג'יי. פי מורגן. התוצאות המתוקנות משקפות הפסד לפני מס של כמעט שישה מיליארד דולר השנה, שנגרם עקב ההימור הכושל של סוחר הבנק במשרד ההשקעות הראשי של ג'יי. פי מורגן, אשר זכה לכינוי "הלווייתן מלונדון".

ישראליות בוול סטריט

יצרנית המעגלים המשולבים טאואר דיווחה היום על גידול של 21% במכירות ושל 42% ברווח לפני מס והוצאות מימון (EBITDA) בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-169 מיליון דולר והרווח EBITDA הגיע ל-52 מיליון דולר ברבעון. במבט קדימה, צופה טאואר ירידה במכירות ברבעון השלישי לטווח של 162-152 מיליון דולר. טואר ירדה ביום ב-14% במסר בארה"ב.

חברת פוטומדקס, שעוסקת בתחום אסתטיקה רפואית ורפואת העור באמצעות לייזר, דיווחה על רווח של 4.2 מיליון דולר, או רווח של 20 סנט למניה, ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של 4.8 מיליון דולר, או רווח של 25 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה. הכנסות פוטומדקס צמחו ב-17% ברבעון השני של 2012 בהשוואה לרבעון הראשון של השנה והסתכמו ב-58.9 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נבע מעלייה של 20% במכירות של מוצרי צריכה המשווקים ישירות ובאמצעות ערוצי קניות, לרמה של 50.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2012. החברה סיימה את יום המסחר בארה"ב בירידה של 8.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully