וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: רצף העליות השבועי הארוך מאז מארס

נמרוד הלפרן

11.8.2012 / 1:14

ועל רקע התגברות הקולות בבנק הפדרלי בארה"ב התומכים בתמריצים נוספים לכלכלה, נסגר המסחר בבורסה האמריקאית במגמה חיובית. מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.3%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בדרכן לרצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז מארס, לאחר שנתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בסין, חיזקו את ההערכות כי סין תנקוט בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה, ועל רקע התגברות הקולות בבנק הפדרלי בארה"ב התומכים בתמריצים נוספים לכלכלה.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.3%; מדד S&P 500 עלה זה יום המסחר השישי ברציפות, ונסגר בעלייה של 0.2%. המדד השלים בכך עלייה שבועית חמישית ברציפות - רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז מארס. מדד נאסד"ק נסגר היום בעלייה של 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות בראשונה זה שישה ימי מסחר, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 1.65%. התשואה על אג"ח אלו זינקה אתמול מעל לרמה של 1.7% - בראשונה מאז חודש מאי.

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב התכווץ ביולי הודות לנפילה של כמעט 12% בהוצאות הממשלה לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. הגירעון בתקציב הסתכם בחודש שעבר ב-69.6 מיליארד דולר, נפילה של 46.2% לעומת גירעון של 129.4 מיליארד דולר בחודש יולי 2011, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון רחב יותר של 90 מיליארד דולר.

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב ב-10 החודשים הראשונים של שנת התקציב הנוכחית הסתכם ב-974 מיליארד דולר, צמצום של 11.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת.

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מחירי היבוא לארה"ב ירדו במפתיע ביולי, זה החודש הרביעי ברציפות, בעקבות ירידה במחירי הדלק והמזון. מחירי היבוא ירדו ב-0.6% בחודש שעבר לאחר ירידה של 2.4% ביוני, מסר המשרד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2% במחירי היבוא. בניכוי מחירי הדלק, ירדו מחירי היבוא ב-0.4% - הנפילה החדה ביותר זה שנתיים. מחירי היצוא מארה"ב עלו ביולי ב-0.5% לאחר נפילה של 1.7% בחודש הקודם.

מוקדם יותר היום באסיה, פורסמו בסין - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם - נתוני מקרו כלכליים שהראו כי היצוא מסין צמח ביולי ב-1% בלבד לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, הרבה פחות מתחזית הכלכלנים לזינוק של 8%. נתוני היבוא אכזבו אף הם, והצביעו על צמיחה של 4.7% בחודש יולי, לעומת תחזית הכלכלנים לגידול של 7%.

בכירים בבנק הפדרלי בעד QE3

ג'ון ויליאמס, נשיא הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו שעד לאחרונה התנגד לתוכנית הרחבה כמותית שלישית (QE3) של הבנק המרכזי, אמר השבוע כי חוסר ההתקדמות בניסיונות לגרום לירידה בשיעור האבטלה והמשך הצמיחה הכלכלית הנמוכה, שכנעו אותו כי הגיע העת לכך שהבנק הפדרלי יפתח במהלך הרחבה מוניטרי נוסף.

"כאשר שוקלים את היתרונות מול החסרונות, בהחלט הגענו לנקודה שבה המאזנים נוטים לכיוון של צעדים נוספים", אמר ויליאמס בראיון לעיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל". "נדמה שאם יש בידינו את הכלים כדי להתקדם מהר יותר לעבר היעדים שלנו, עלינו להשתמש בכלים הללו", הוסיף בראיון. וילאמס הגדיר בראיון את המהלך של תוכנית הרחבה כמותית שלישית בתור "צעד מאוד גדול, המשוכה שצריך לעבור כדי להצדיק את הצעד הזה היא גבוהה יחסית. לדעתי, הגענו למשוכה הזו".

בחודש מאי, עוד התבטא ויליאמס נגד הרחבה כמותית שלישית, ובחודש יוני, ניכר היה בהתבטאויותיו היא נוטה יותר בעד צעד זה. בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" בשלהי יולי הוא אמר כי בהיעדר צעדים נוספים של הבנק הפדרלי, לא תחול התקדמות בתחום התעסוקה, אולם עדיין נמנע מתמיכה מפורשת בתוכנית הרחבה מוניטרית נוספת של הבנק המרכזי בארה"ב.

עמדתו של ויליאמס נחשבת לבעלת משקל מכיוון שהשנה הוא אחד מבעלי זכות ההצבעה בועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), אשר נפגשת שמונה פעמים בשנה כדי לקבל החלטות חשובות בתחום המדיניות המוניטרית.

מוקדם יותר השבוע, הביע נשיא הבנק הפדרלי של בוסטון, אריק רוזנגרן, אף הוא הודיע השבוע במפורש על תמיכתו בהרחבה כמותית שלישית. הן ויליאמס והן רוזנגרן, תומכים בתוכנית שתתבסס על רכישות אג"ח חודשיות, ואשר ניתן להחליט על סיומה בכל חודש, להבדיל משתי תוכניות ההרחבה הכמותית הראשונות, שסיומן נקבע מראש בתאריך מסוים.

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון השני בוול סטריט הולכת ומתקרב לסיומה, ו-72% מהחברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן לרבעון, דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים.

רשת בתי הכלבו ג'יי.סי פני דיווחה על נפילה של 22% במכירות חנויות הפתוחות לפחות שנה ברבעון שהסתיים בסוף יולי - רבעון שני ברציפות של ירידות חדות במכירות מאז שינוי אסטרטגיית התמחור של החברה בחורף האחרון. בשורה התחתונה עברה החברה הפסד רבעוני של 147 מיליון דולר לעומת רווח של 14 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

ענקית הקופונים גרופון, שמחיר מניותיה נחתך בכמעט שני שליש מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בנובמבר במחיר של 20 דולר למניה, תפרסם את דו"חותיה הרבעוניים לאחר סגירת המסחר ביום שני, ומספר אנליסטים העריכו כי חברה צפויה לדווח על תוצאות כספיות טובות מהצפוי.

מנצ'סטר יונייטד מגיעה לוול סטריט

הנפקת מועדון הכדורגל הבריטי מנצ'סטר יונייטד בבורסת ניו יורק תומחרה מתחת לטווח היעד, מה שהעניק לחברה שווי של 2.3 מיליארד דולר, והפחית את סכום הגיוס המצופה מההנפקה ב-100 מיליון דולר. מועדון הכדורגל האנגלי דיווח כי מניותיו תומחרו ב-14 דולר למניה, לעומת טווח יעד של 16-20 דולר למניה, טווח שהקצה העליון שלו היה מעניק לחברה שווי של 3.3 מיליארד דולר. מנצ'סטר יונייטד תתחיל להיסחר היום בבורסת ניו יורק תחת הסימול MANU. מנהלי המועדון יצלצלו היום בפעמון פתיחת המסחר בבורסת ניו יורק.

מנצ'סטר יונייטד הנפיקה לראשונה לציבור 16.7 מיליון מניות כמתוכנן, וגייסה 233.2 מיליון דולר, סכום שיתחלק שווה בשווה בין המועדון לבין בעלי השליטה שלו, משפחת גלייזר האמריקאית. המועדון קיווה לגיוס גדול יותר בשל נטל החוב הכבד שלו, המקשה על רכישת שחקנים חדשים. עם זאת, ההנפקה נתקלה בקשיים לאורך כל הדרך. מנצ'סטר התכוונה בתחילה לצאת להנפקה בסינגפור, אך ביטלה הנפקה זו והעבירה אותה לניו יורק. בנק ההשקעות מורגן סטנלי נטש את תפקידו כחתם בהשקעה, בעקבות מחלוקת על מחיר היעד.

למרות המחיר הנמוך מהמצופה, זו עדיין ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) הגדולה ביותר עבור מועדון ספורט. משקיעים, בנקאים ואנליסטים אמרו כי מחיר ההנפקה עדיין משקף הערכת שווי יקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שינוי בתוכניות יאהו להכנסות ממכירת עליבאבא

חברת האינטרנט האמריקאית יאהו הדהימה את המשקיעים לאחר סגירת המסחר אתמול, כאשר הודיעה כי המנכ"לית הטרייה, מריסה מאייר, עשויה לשקול מחדש כיצד להשתמש במזומנים שתקבל ממכירת מחצית מאחזקותיה בחברת האינטרנט הסינית עליבאבא. יאהו הבטיחה בעבר להחזיר את מרבית המזומנים לבעלי המניות באמצעות דיווידנד או רכישה בחזרה של מניות.

יאהו דיווחה לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ביום חמישי כי מאייר החלה לבחון מחדש את אסטרטגיית החברה. לפי הדיווח, הבחינה "עשויה להוביל להערכה מחודשת" של תכניתה הקודמת של יאהו, להחזיר לבעלי המניות כמעט את כל ההכנסות ממכירת חלק מהנתח הכולל של 40% בעליבאבא.

במסגרת ההסכם אליו הגיעה יאהו עם עליבאבא במאי, החברה האמריקאית תמכור מחצית מאחזקותיה בחברה הסינית, תמורת 6.3 מיליארד דולר במזומן ומניות בכורה חדשות בשווי 800 מיליון דולר בעליבאבא.

"היתה ציפייה לקבל את המזומן הזה בחזרה, אז אני חושב שבהחלט תהיה אכזבה מסוימת", אמר אנליסט RBC קפיטל מרקטס אנדרה סקווין. אך הוא הוסיף כי בעלי המניות גם מצפים כי מאייר, בכירה לשעבר בגוגל, תשקיע מחדש בעסקי יאהו בארה"ב, על מנת להחיות את חברת האינטרנט השרויה בקשיים.

יבמ בדרך לרכישת חטיבה של יצרנית בלאקברי?

ענקית המחשוב יבמ מגלה עניין ברכישת חטיבת השירותים העסקיים של ריסרץ' אין מושן (RIM) הקנדית, יצרנית הבלקברי, לדברי שני מקורות המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. יבמ פנתה אל RIM באופן בלתי רשמי לגבי אפשרות של רכישת החטיבה, המפעילה רשת של שרתים מאובטחים המשמשים לתמיכה במכשירי הבלאקברי, לדברי אחד המקורות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully