וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאי הממשלתי: מחירי הדירות ממשיכים לעלות

אריק מירובסקי

12.8.2012 / 11:51

ברבעון השני של השנה עלו מחיר הדירות בשיעור שנתי של 1% ובשיעור רבעוני של 2%. מחירי הדירות בתל אביב קפצו בשיעור רבעוני של 6%

מחירי הדירות המשיכו לעלות ברבעון השני של השנה. בדיקה רבעונית של השמאי הממשלתי טל אלדרוטי מעלה כי שיעור העלייה השנתי הסתכם ב-1% ואילו ברמה רבעונית הוא הסתכם בכ-2%.

השמאי הממשלתי דוגם מחירי דירות 4 חדרים ב-16 ערים נבחרות, שבהן בוצע מדגם גדול של עסקות בדירות הללו, והבדיקה העלתה, כי מחירי הדירות בתל אביב קפצו בשיעור רבעוני של 6%, ואולם יחסית לרבעון השני של שנה שעברה הם עדיין נמוכים ב-10%.

מחירי דירות. TheMarker
מחירי דירות/TheMarker

מקומות בולטים נוספים שבהם נרשמו עליות מחירים ברבעון השני לעומת קודמו היו מודיעין ורמלה - שבהם מחירי הדירות עלו ב-5% ובחיפה, שבה מחירי הדירות עלו ב-4%.

לעומת זאת ברמה שנתית, שבודקת את תנודות המחירים מהרבעון השני של 2011 לרבעון השני של השנה הנוכחית, העיר שעלתה בשיעור הגדול ביותר היא רמלה, שרשמה עלייה של 10% במחירים, ואחריה ירושלים, שבה המחירים עלו בשנה זו ב-6%.

"ברוב הערים שבהן נותחו מחירי העסקות, נצפתה מגמת עליה בשיעור ממוצע נומינלי שקלי של כ-1.9%, ברבעון השני של שנת 2012 בהשוואה לרבעון שלפניו. בחלק מהערים שנסקרו נצפתה יציבות מחירים ובישוב אחד (הרצליה, א"מ) נצפתה ירידה", כתב אלדרוטי. בתקופה המקבילה עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 0.4% בלבד, כך שמחירי הדירות הריאליים ממשיכים לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully