וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיחים מהאפלה: המיליונרים של שייטת 13

גיל מלצר, פורבס

12.8.2012 / 15:00

משייטת 13, אחת היחידות הנערצות בצה"ל, יצאו אנשי ציבור רבים, אך גם אנשי עסקים מצליחים. מאלי גליקמן ועד חיים צוף - מהפעולות המיוחדות לכיסא המנהל

"פורבס ישראל" ממשיך בפרויקט דירוג המיליונרים בוגרי היחידות המובחרות בצה"ל, והפעם - בוגרי אחת הסיירות הסודיות והמובחרות בצבא - שייטת 13.

השייטת היא יחידת קומנדו של חיל הים, המתמחה בפעילות מבצעית מעבר לקווי האויב, כגון פגיעה בכלי שיט בנמלי האויב ובמתקנים חיוניים בעת מלחמה, וכן איסוף מודיעין איכותי על פעולות האויב ומהלכיו.

מוטו היחידה: כעטלף המגיח בעלטה, כלהב המבתר בדומייה, כרימון המתנפץ בזעם.

הליך ההכשרה: כולל אימונים ולוחמת חי"ר, קורס לוחמה בטרור ולוחמת גרילה, קורס צניחה, הכשרות ייעודיות בתחומי הצלילה, הפעלה ופיקוד על סירות ושיטות תקיפה ופשיטה מהים ומהאוויר, הפעלת כלי שיט וחימוש קטלני מתקדם ומסווג ואימוני כושר קרבי. משך: כ-20 חודשים.

מי ומי ביוצאי היחידה: ראש השב"כ לשעבר עמי איילון, מנחה הטלוויזיה גדי סוקניק, יואב גלנט, שהיה מועמד לשמש כרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, עידן חביב מהישרדות, מנכ"ל רפאל, ידידיה יערי, איזי רהב, מנכ"ל בנק ישראל לשעבר ועוד.

דבר הפסיכולוג: "שייטת 13 היא חלק מהתרבות הארגונית של חיל הים, ולכן מתאפיינת בתפיסה מוסדית-מערכתית. ככל שיחידה היא יותר טכנולוגיסטית, היא נוטה יותר לעבוד על פי כללים ועקרונות ארגוניים. השייטת שייכת גם למוד היצירתי היזמי וגם למוד המוסדי ארגוני, בגלל שהם גם נמצאים במקום של סיירת המאופיינת ביצירתיות, יוזמה ולקיחת סיכונים, וגם נמצאים בתרבות ארגונית שהיא מוסדית וכל מה שקשור לעניין".

חיים צוף

גיל: 54

מה עושה: בעלי ישראמקו

במספרים: שווי אישי - 250 מיליון דולר

הסלוגן של השייטת תואם את האופן בו מנהל את עסקיו חיים צוף, האיש שמחזיק על הנייר את ישראמקו ודרכה גם קצת פחות משליש מ"תמר". בראיונות עם התקשורת, הגדיר בעבר את קובי מימון, הרוח החיה של ישראמקו, כמנהל ושכיר בלבד. עם זאת, על פי הערכות, השניים גם שותפים עסקיים וגם ידידים טובים.

האימפריה הפרטית של צוף ומימון מוערכת ביותר מ-500 מיליון דולר ורשומה בהולנד. באמצעותה הם מחזיקים בכמה שותפויות גז בישראל: ישראמקו, חנל, נפטא ויואל ובשתי חברות נדל"ן - נצבא ואיירפורט סיטי. כמו כן, בבעלותם נכסי נדל"ן נוספים בהולנד ובגרמניה, וכן בארות נפט בארה"ב. צוף מעורב בתביעה גדולה שהגישו בשנים האחרונות נושי קווי אשראי, החברה שהייתה בעליה בעבר של ישראמקו.

אלי גליקמן

גיל: 50

מה עושה: מנכ"ל חברת החשמל

נתון מספרי: מחזור שנתי - 6.1 מיליארד דולר

אלי גליקמן פיקד על השייטת ושימש כנספח הימי של ישראל בארה"ב. במהלך פיקודו על היחידה, אירע "אסון השייטת" הנחשב לאירוע הקשה בתולדותיה. גליקמן הוא בעל תואר שני בכלכלה ובמנהל עסקים מאוניברסיטת מונטריי בקליפורניה. חברת החשמל, המוחזקת על ידי הממשלה, מספקת שירות לכ-2.2 מיליון משקי בית בישראל.

אלי גליקמן מנהל את חברת החשמל באחת התקופות הקשות שלה - נוכח המחסור בחשמל שנוצר בישראל, מקורות האנרגיה החסרים והמצוקה הפיננסית אליה נקלעה החברה. חברת החשמל מעסיקה יותר מ-12 אלף עובדים. בתחילת השנה עודכן שכרו של גליקמן, והוא ישתכר כ-180 אלף דולר בשנה. המחזור השנתי של חברת החשמל מגיע ל-6.1 מיליארד דולר.

אורי טירולר

גיל: 51

מה עושה: מנכ-ל יקב הרי גליל

במספרים: בציר של 1,050 טון ענבים

טירולר, בעברו לוחם בשייטת, משמש מאז 2010 כמנכ"ל יקב הרי גליל שבקיבוץ יראון. השנה יבצרו ביקב, הכולל שישה כרמים, יבול של 1,050 טון ענבים. 25% מהייצור מיועד לייצוא. בעברו מילא מספר תפקידים ניהוליים בחברת עמיעד סינון, דנפל ולורדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אלון לומברוזו

גיל: 55

מה עושה: מנכ"ל מולטילוק

במספרים: מחזור שנתי - 125 מיליון דולר

אלון לומברוזו מונה לפני קצת יותר משנה למנכ"ל מולטילוק, אחת החברות הגדולות בעולם בתחום ייצור ושיווק צילינדרים ואמצעי מיגון. החברה נוסדה בישראל, וכיום היא חלק מקבוצת ספקית פתרונות הנעילה העולמית ASSA ABLOY. למולטילוק 13 חברות-בנות ברחבי העולם, וכ-400 עובדים בישראל. היקף הפעילות שלה מוערך ב-125 מיליון דולר, הרוב בחו"ל.

לומברוזו היה שותף להקמתם של הסטארט-אפ לארוטק (שעוסק בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות מבוססי תוכנה וחומרה לניהול אנרגיה). הוא מילא בעברו גם תפקידי ניהול בחברת סאיטקס וקראו. בעל תואר ראשון בהנדסה, תעשייה ותואר שני במנהל עסקים.

דני בן-נר

גיל: 54

מה עושה: מנכ"ל חברת TEN

במספרים: מחזור שנתי - 250 מיליון דולר

יוצא השייטת דני בן-נר מכהן כמנכ"ל רשת תחנות הדלק Ten, המונה 43 תחנות דלק בפריסה ארצית (בעיקר בפריפריה) ו-15 חנויות נוחות. מכירות החברה ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו בכ-73 מיליון דולר. מחזור המכירות של הרשת ב-2011 הסתכם בכ-250 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully